Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elektrisk bakluke på 1st standard?

Startet av Galilee, lørdag 02. januar 2021, klokken 21:54

« forrige - neste »

Galilee

Jeg forstår at den ikke har sånn kick-åpning, men er den elektrisk? Noen sider sier det er standard, mens den tekniske beskrivelsen kun nevner dette på Max 

ihaal

ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)


Galilee

Ok takk! Synd. Er en del å forsake med standard-varianten.

ihaal

Er mye man skulle hatt. Elektrisk bakluke, Matrix-lys, 360-kamera, blindsonevarsling, HUD. Hadde vært attraktivt med et mellomnivå hvor man fikk Matrix-lys, blindsonevarsling og 360-kamera, men det kommer vel etter hvert, men altså ikke på 1st. Når det er sagt er det ikke noen mer attraktive totalpakker for 426 000 der ute per dags dato.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Galilee

Ja prismessig er standard-pakka et utrolig godt kjøp, så jeg har bestilt. Men synd med et par ting. F.eks. variabelt bagasjeromsgulv. Skulle tro man kunne bestille det i ettertid da... Keyless access også, burde jo være mulig å bestille i etterkant.

hELgenen

Ja - 80k ++ bør jo kunne forsvares på en eller annen måte.
Elektrisk bakluke har jeg vel stort sett hatt på alle nye biler de siste årene, men også hatt biler uten.
Ikke noe jeg personlig synes er så viktig.
Derimot synes jeg mangelen på blindsonevarslig på 1st var litt tullete.....
Her snakker vi om sikkerhet....
Ellers så er jo LED vs LED Matrix en forskjell - men en LED bar på 1st vil jo gi ennå bedre lys...så om det
er viktig så finnes løsninger.
Mhp panorama glass tak er jeg ikke helt sikker på hva jeg mener  - har hatt og ikke hatt dette på flere biler de siste årene - finner både pluss og minus her..

Det som virkelig er ekkelt med 1st er etter min mening mangelen på nettingvegg - jepp - noe så enkelt som det.
Nå er det visstnok slik at en ikke kan ettermontere det heller på 1st..om det da ikke dukker opp en 3.parts løsning her- men uten festeanordninger er det jo en viss usikkerhet her...Hvorfor VW i det hele tatt velger å skille her aner jeg ikke - tullete for barnefamilier i alle fall...helt tullete...Men de var vel ute etter å pushe dyrere modeller på familier....

Galilee

På videoen til han nederlenderen, som har en 1.st, så er det ikke lysstripe mellom frontlysene (inn mot logoen), slik som alle videoer viser. Så det er vel også en forskjell på standard og Max. For min del klarer jeg meg fint uten Matrix-lys, synes det er verre med keyless access og elektrisk bakluke.. .men men.

ihaal

Enig, synes også mangelen på blindsonevarsling er tung å svelge. Når det gjelder nettingvegg har ihvertfall min selger hos Møller sagt at de jobber med en egen løsning, så da regner jeg med det blir gjort på forsvarlig vis.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Bjoris

Hva skal vi egentlig med elbakluke?

Hadde det på Mosel S og X, det tar bare lengre tid.

Men om en trenger annet utstyr så sjekk ut de tyske sidene, der ser en fort de nye 6 variantene som snart også blir tilgjengelig i Norge, tipper leveringstiden ikke blir lengre om lengre overhode nå som 1ST er forsinket så mye...

Business er nærmest 1ST, men har Matrix, Tech er nok den som dekker det meste for den som ønsker mer utstyr. Family som er mellom Business og Tech har bagasjeroms tingene og pano+3 sone klima

Prisene sa du? Ingen vet enda, men det går ett rykte om at prisene går på 30.000 fra 1 ST. Vi får nå se...

batterimannen

Elektrisk bakluke er for å ikke bli skitten på hendene når man skal putte inn tingene i en møkkete vinterbil?  :P
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

unik42

Det er en del ting på Max jeg kunne tenkt meg, deriblant matriselys og 360graders kamera. Og kanskje pano-tak. Men ting som elektrisk bakluke, lysstripe fremme, superduper baklykter og slikt er ting jeg rett og slett ikke vil betale for.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

Galilee

Ser at man kan ettermontere elektrisk bakluke på Tiguan f.eks, så kan jo være at man kan ettermontere dersom man ønsker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA