Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla app

Startet av TM3P878, fredag 01. januar 2021, klokken 22:32

« forrige - neste »

TM3P878

Hei, har noen andre opplevd problemer med Tesla App'en? Den står bare å laster og jeg kommer ikke inn. Har forsøkt å slette appen og legge den inn igjen, samt å skru av og på tlf, men ingenting hjelper.

Noen andre hatt samme opplevelser?

z4rd

Virker fint her. Ikke vært noen problemer heller. Brukt den mange ganger om dagen siste uka. Noe rart med nettet ditt? WiFi/mobildata? Når det er sagt, så har jeg ikke hatt problemer med appen siden oktober 2017 da jeg hentet min første Tesla :)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

TM3P878

Sitat fra: z4rd på fredag 01. januar 2021, klokken 23:08
Virker fint her. Ikke vært noen problemer heller. Brukt den mange ganger om dagen siste uka. Noe rart med nettet ditt? WiFi/mobildata? Når det er sagt, så har jeg ikke hatt problemer med appen siden oktober 2017 da jeg hentet min første Tesla :)

Bilen står i garasjen, og det er ikke dekning der nede. Lurer på om det kan ha innvirkning?

Speeder

Sitat fra: TM3P878 på fredag 01. januar 2021, klokken 23:25
Sitat fra: z4rd på fredag 01. januar 2021, klokken 23:08
Virker fint her. Ikke vært noen problemer heller. Brukt den mange ganger om dagen siste uka. Noe rart med nettet ditt? WiFi/mobildata? Når det er sagt, så har jeg ikke hatt problemer med appen siden oktober 2017 da jeg hentet min første Tesla :)

Bilen står i garasjen, og det er ikke dekning der nede. Lurer på om det kan ha innvirkning?
Er det ikke bare å kjøre den ut for å teste.. ?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

jorgenask

Sitat fra: TM3P878 på fredag 01. januar 2021, klokken 23:25
Sitat fra: z4rd på fredag 01. januar 2021, klokken 23:08
Virker fint her. Ikke vært noen problemer heller. Brukt den mange ganger om dagen siste uka. Noe rart med nettet ditt? WiFi/mobildata? Når det er sagt, så har jeg ikke hatt problemer med appen siden oktober 2017 da jeg hentet min første Tesla :)

Bilen står i garasjen, og det er ikke dekning der nede. Lurer på om det kan ha innvirkning?

Det har absolutt innvirkning. Hvis du har et strømuttak der kan jeg anbefale denne for å få wifi i garasjen  :+1:

https://www.komplett.no/product/794016/datautstyr/nettverk/homeplugpowerline/tp-link-tl-wpa4220kit-wifi-powerline-kit?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAiArbv_BRA8EiwAYGs23I5LoUEZEeXysE6gosAMgaoUdWH6hvhCOU1bff9RPYOQHp2xaCXbxxoCO74QAvD_BwE

TM3P878

Sitat fra: jorgenask på fredag 01. januar 2021, klokken 23:32
Sitat fra: TM3P878 på fredag 01. januar 2021, klokken 23:25
Sitat fra: z4rd på fredag 01. januar 2021, klokken 23:08
Virker fint her. Ikke vært noen problemer heller. Brukt den mange ganger om dagen siste uka. Noe rart med nettet ditt? WiFi/mobildata? Når det er sagt, så har jeg ikke hatt problemer med appen siden oktober 2017 da jeg hentet min første Tesla :)

Bilen står i garasjen, og det er ikke dekning der nede. Lurer på om det kan ha innvirkning?

Det har absolutt innvirkning. Hvis du har et strømuttak der kan jeg anbefale denne for å få wifi i garasjen  :+1:

https://www.komplett.no/product/794016/datautstyr/nettverk/homeplugpowerline/tp-link-tl-wpa4220kit-wifi-powerline-kit?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAiArbv_BRA8EiwAYGs23I5LoUEZEeXysE6gosAMgaoUdWH6hvhCOU1bff9RPYOQHp2xaCXbxxoCO74QAvD_BwE

Plasseres den i garasjen? Jeg bor i borettslag, så ikke så lett å plassere en slik en ute vil jeg tro. Takk for tips

jorgenask

Sitat fra: TM3P878 på fredag 01. januar 2021, klokken 23:36
Sitat fra: jorgenask på fredag 01. januar 2021, klokken 23:32
Sitat fra: TM3P878 på fredag 01. januar 2021, klokken 23:25
Sitat fra: z4rd på fredag 01. januar 2021, klokken 23:08
Virker fint her. Ikke vært noen problemer heller. Brukt den mange ganger om dagen siste uka. Noe rart med nettet ditt? WiFi/mobildata? Når det er sagt, så har jeg ikke hatt problemer med appen siden oktober 2017 da jeg hentet min første Tesla :)

Bilen står i garasjen, og det er ikke dekning der nede. Lurer på om det kan ha innvirkning?

Det har absolutt innvirkning. Hvis du har et strømuttak der kan jeg anbefale denne for å få wifi i garasjen  :+1:

https://www.komplett.no/product/794016/datautstyr/nettverk/homeplugpowerline/tp-link-tl-wpa4220kit-wifi-powerline-kit?gclsrc=aw.ds&&gclid=CjwKCAiArbv_BRA8EiwAYGs23I5LoUEZEeXysE6gosAMgaoUdWH6hvhCOU1bff9RPYOQHp2xaCXbxxoCO74QAvD_BwE

Plasseres den i garasjen? Jeg bor i borettslag, så ikke så lett å plassere en slik en ute vil jeg tro. Takk for tips

Ja den der forutsetter at du har egen kurs i garasjen på samme måler som resten av leiligheten din. Ellers vil det ikke virke desverre.

alagerqv

Høres ut som borettslaget bør investere litt i ett par AP for beboerne i garasjen da. Vil jo være fordel også for telefoni, siden de fleste telefoner støtter WiFi-Tale også.

Anbefaler Aruba InstantOn, fra markedslederen Aruba. Settes enkelt opp med en app.
(Jobber i Aruba, men det er fortsatt best sier analytikerne)

TiLT

Hadde samme feil i går og googlet det litt. Ikke hør på de som snakker om wi-fi her, det har ingenting med saken å gjøre (appen kommuniserer via telefonnettet). Det kan se ut som Model 3 kan gå inn i dyp søvn når det blir ordentlig kaldt, og da skjer det visstnok noen ganger at appen ikke klarer å vekke bilen på egen hånd. Du kan fikse dette ved å restarte bilen når du setter deg i den.

jorgenask

#9
Sitat fra: TiLT på lørdag 02. januar 2021, klokken 10:26
Hadde samme feil i går og googlet det litt. Ikke hør på de som snakker om wi-fi her, det har ingenting med saken å gjøre (appen kommuniserer via telefonnettet). Det kan se ut som Model 3 kan gå inn i dyp søvn når det blir ordentlig kaldt, og da skjer det visstnok noen ganger at appen ikke klarer å vekke bilen på egen hånd. Du kan fikse dette ved å restarte bilen når du setter deg i den.

For all del ikke hør på oss som har hatt akkurat samme problem som trådstarter ;)
Før jeg fikk satt opp den wifien i garasjen slet jeg også med at jeg ikke fikk brukt appen i det hele tatt siden den ikke oppnådde kontakt med bilen. Det er heller ikke mobildekning i min garasje.
Trådstarter sier jo også at det ikke er dekning der.

Med wifi dekning i garasjen får jeg kontakt hver eneste gang, dog går det noen sekunder når bilen "sover" selvsagt

TM3P878

Sitat fra: TiLT på lørdag 02. januar 2021, klokken 10:26
Hadde samme feil i går og googlet det litt. Ikke hør på de som snakker om wi-fi her, det har ingenting med saken å gjøre (appen kommuniserer via telefonnettet). Det kan se ut som Model 3 kan gå inn i dyp søvn når det blir ordentlig kaldt, og da skjer det visstnok noen ganger at appen ikke klarer å vekke bilen på egen hånd. Du kan fikse dette ved å restarte bilen når du setter deg i den.

Takk for svar. Kan du utdype hva du mener med restarte? Hvordan gjøres dette? 

Contango

Restarte er å holde begge scrolhjulene på rattet inne til reboot skjer - evt holde bremsen inne samtidig.
Men tror det snakkes forbi hverandre. Om du ikke kommer INN i appen er det en sak knyttet til telefonen din. Om du ikke får kontakt med bilen er det noe knyttet til bilen.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

z4rd

#12
Det har ikke noe med «dyp søvn» å gjøre. Dette handler om dekning. Har du dårlig dekning og treg tilkobling vil det potensielt ikke kunne etableres link. Husk at koblingen er kryptert (via VPN) mellom bil og Tesla sine servere, samt app opp mot servere og bil. Det krever litt kvalitet på tilkoblingen, uavhengig om det er snakk om WiFi eller mobildata. Hvis bilen havner på Edge f.eks så sliter du, men en svak/marginal WiFi-tilkobling kan være like ugunstig.

TILT:
Og hva menes med ordentlig kaldt? Han har bilen inne i en garasje uten dekning... Det du evt fikser ved restart er at bilen nullstiller modemet og får tilkobling til ifm oppstart, 4G hvis det lar seg gjøre... men så kan den droppe ut pga svak dekning og havne på Edge eller ingenting etterpå...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

felix

Opplever at 3 har bedre wifi en både S og X, andre som er enige? S og X min var MCU 1 om det har noe å si.

Contango

Vår gamle MCU2 S75D hadde brukbar dekning - litt dårligere enn treern. Dagens S er mye dårligere.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA