Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke bestill model Y før Tesla setter ned prisen

Startet av Dieselgubben, fredag 01. januar 2021, klokken 12:31

« forrige - neste »

stue

USA gjeninnfører skattefradrag for elbil....som Trump fjernet. Det er nok grunnen. Man vil få 7500 dollar i skattefradrag.

Otkristo

Model Y har nå fått leveringstid i februar 2022.
Fortsatt samme pris😊

stue

og samme WLPT?
Rart..skal de fortsatt levere gammelt batteri på denne ute i 2022?

Rosstopher

Sitat fra: stue på mandag 15. november 2021, klokken 13:51
og samme WLPT?
Rart..skal de fortsatt levere gammelt batteri på denne ute i 2022?

Hvis det skal endres så endres det nok på nettsiden først etter angrefristen er utløpt for de som får biler i desember.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

tornaldo

De endret akkurat rekkevidden/batteriet m.m. for TM3 SR+ Q1 2022, selv om folk henter ut sine biler i disse dager. Så det er ikke godt å si.

Men det er vel sannsynlig at de i det minste skal ha samme batteri som TM3 LR leveres med nå, dvs ca 80 kWh.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

overskyet

Hvor lenge har dere tenkt å vente? Hvordan går det med dere som tror prisen skal ned?

Thalgar

Å bestilla nå er risikosport. Vent til ein er sikker på at ein får økt nyttelast og Ryzen-MCUs.
Model Y LR Quicksilver, 2023

tornaldo

Sitat fra: overskyet på mandag 10. januar 2022, klokken 19:10
Hvor lenge har dere tenkt å vente? Hvordan går det med dere som tror prisen skal ned?

Jeg for min del solgte min TMY med veldig god fortjeneste, kjører til daglig en behagelig Model S, og skal gå over på en ny 2022 TM3 RWD til gammel pris dette kvartalet.

Jeg har tenkt til å vente til jeg føler prisforskjellen på 185000 kr mellom TM3 og TMY kan forsvares ut fra mitt behov.

Samtidig kan jeg få diverse forbedringer fra de som er levert nå, dvs raskere prosessor, trolig litt større batteri, samt en del andre forbedringer på kjøpet.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Radial

Sitat fra: overskyet på mandag 10. januar 2022, klokken 19:10
Hvor lenge har dere tenkt å vente? Hvordan går det med dere som tror prisen skal ned?

Helt bombesikker på at prisen ikke går ned.
Men opp derimot, den ser jeg komme.. prisene skyter i været på alt fra mineraler til frakt, ingenting er gratis.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

geear

Prisen KAN gå ned med 4680. Det er billigere batteripakke.

elhansen

Sitat fra: geear på mandag 10. januar 2022, klokken 20:30
Prisen KAN gå ned med 4680. Det er billigere batteripakke.
Det er billigere å produsere 4680 men om den fordelen kommer til oss som forbrukere er jeg ikke helt sikker på. Flott for produsent å levere det samme med bedre margin.

Radial

Sitat fra: geear på mandag 10. januar 2022, klokken 20:30
Prisen KAN gå ned med 4680. Det er billigere batteripakke.

I teorien ja, men sunn fornuft av en produsent som faktisk klarer levere er å øke profitten mens markedet er glohett.
Prisjusteringer nedover tar man når ordreboka krymper 🙂
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

TRM

Sitat fra: Radial på mandag 10. januar 2022, klokken 21:23
Sitat fra: geear på mandag 10. januar 2022, klokken 20:30
Prisen KAN gå ned med 4680. Det er billigere batteripakke.

I teorien ja, men sunn fornuft av en produsent som faktisk klarer levere er å øke profitten mens markedet er glohett.
Prisjusteringer nedover tar man når ordreboka krymper 🙂
Når Giga Berlin og Giga Texas er i full sving kan det nok skje noe med forholdet tilbud/etterspørsel - og dermed pris.
Har utsatt levering av min TMYP, i første omgang til 2.kvartal.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

JLindberg

Sitat fra: Thalgar på mandag 10. januar 2022, klokken 19:44
Å bestilla nå er risikosport. Vent til ein er sikker på at ein får økt nyttelast og Ryzen-MCUs.

Tror det er ganske gode chancer for å få 2022 Model Y med oppdatert MCU mv. ved februar-leveringen. Og hvis man få en "gammel" Model Y er det bare å bruke sin angrerett. Så risikoen er ikke større :)

Autowinder

Angrerett er greit om en betaler alt fra konto. Er det finansiering med i bildet som skal reverseres er tinglysingsgebyret noe du ikke får refundert.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA