Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Setevarmere bak

Startet av andersbj, torsdag 31. desember 2020, klokken 14:18

« forrige - neste »

andersbj

Jeg har en 2017 modell Tekna (skinnseter) og er veldig usikker på om setevarmerne bak fungerer som det skal. Det er i hvert fall ingen varme i ryggen, og forholdsvis svak varme i setene.
Ofte når jeg skal sjekke dette, får jeg ingen varme i det hele tatt, men kan det evt. handle om at de er trykksensitive og krever at noen sitter bak? Uansett er det ikke veldig varmt.

Skal ha inn bilen til å se på noe annet uansett, og vurderer å ta opp også dette på garantien, men er redd for å betale massevis med feilsøkingsarbeid fordi de "ikke fant noe feil".

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

andersbj

Sitat fra: leafnor på torsdag 31. desember 2020, klokken 14:22
Det er kun varme i sitteputene.

Takk for det. Vet du noe om de er trykksensitive, og hvor varme de skal bli? Jeg er nesten usikker på om det er noe varme der i det hele tatt (men tror det er litt)

leafnor

Vet ikke om de er trykksensitive, men er rimelig sikker på at de ikke er styrt av trykk. Da skulle det i alle fall og være så at det kom varsel om noen i baksetet ikke har sele på. Og det er det ikke så vidt jeg vet.
Det er ikke stor til varme nei. Men legg ett termometer under ett ullplagg/teppe så ser du fort om det kommer varme.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA