Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil med batteri/BMS?

Startet av PNR1A, tirsdag 29. desember 2020, klokken 20:07

« forrige - neste »

PNR1A

Hei hei, har Leaf 30kWh fra 2016 som har 40000 på telleren. Hjemmelading en fas 10A. Hvis min matematikk er riktig jeg skulle få ca 8% ila 1t.

Kom hjem med 26%. Legger ved tre bilder, ved ankomst hjem, etter halv time og etter en time.

Er ikke 23% etter 1t for mye?

Takk for tips og råd.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Nissan Leaf Nordic 30kWh

leafnor

Mer sannsynlig app er ut så "kjører" enn bilens BMS. Lad til den er full, har jo forstått at det skal ta 7-8 timer.

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

PNR1A

Takk, lades nå til 100%. Skal også prøve parallelt med Nissan sin app neste gang.

Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk

Nissan Leaf Nordic 30kWh

PNR1A

Sitat fra: leafnor på tirsdag 29. desember 2020, klokken 21:24
Mer sannsynlig app er ut så "kjører" enn bilens BMS. Lad til den er full, har jo forstått at det skal ta 7-8 timer.
Fortsatt får mye strøm ila 1t. Forbruket var/er også høyt. På tirsdag brukte 35% på ca 17km, temp 1C og så regn i Oslo.
Verksted til uka :)





Sent from my iPhone using Tapatalk
Nissan Leaf Nordic 30kWh

PNR1A

Da kom beskjeden fra BnH. En celle må byttes, på garanti.

Kanskje litt tidlig for en bil som ble ikke kjørt for mye, 40K ila 4.5 år.



Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Nissan Leaf Nordic 30kWh

leafnor

Sitat fra: PNR1A på fredag 08. januar 2021, klokken 16:39
Da kom beskjeden fra BnH. En celle må byttes, på garanti.

Kanskje litt tidlig for en bil som ble ikke kjørt for mye, 40K ila 4.5 år.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Heldig det skjedde i garantitid. En slik defekt celle roter til en hel del ser det ut til.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

PNR1A

Bilen er tilbake. Hvis ikke under garanti, kun deler vil koste ca 30.000kr sa de.
Merkelig nok, de gav oss ingenting skriftlig som de pleier å gjøre etter vanlig årskontroll
Nissan Leaf Nordic 30kWh

Trekkoppbil

Hvor mange kapasitetsbarer hadde bilen?
For 24kwt-batteriene garanterte Nissan å bytte hele batteriet til nytt på kapasitetsgarntien, dersom man kom ned på 8 barerer i garantititida. Det var en ordning Nissan USA innførte med tilbakevirkende kraft for de eldste årgangene, under et forlik. Jeg har inntrykk av at samme ordning kom til Europa etterhvert.

Hvordan fungerer kapasitetsgarantien på 30kwt-batteriet?

PNR1A

Hadde alle 12 på batteriet hele tida men ladinga gikk for fort, samt forbruk.
Husker ikke når det gjelder 30kWh batteri, tror det var rundt 75%.
Samtidig spurte jeg, for morskyld for innbytte pris. I januar fikk jeg ca 110K (usett bil), i februar ca 80K. Gav opp av å bytte bil, kjører så lite at ingen vits å komme med mer penger for å kjøre 5-10km om dagen
Nissan Leaf Nordic 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA