Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pushy salg

Startet av dundun, mandag 28. desember 2020, klokken 18:49

« forrige - neste »

hemi

høres ut som en grusom løsning med mye feil hos møller, selv tesla er jo flinkere enn møller (det er litt krise)

1000kwh

Sitat fra: dundun på tirsdag 29. desember 2020, klokken 11:41
Jeg gjør dét.

Ser ut som løsningen blir e-Tron + id:3.
Har en følelse av at du kommer til å angre på den avgjørelsen.

Ellemelle

Når jeg ser tilbake på 2020, er det ikke først og fremst Covid-19 som har brent seg fast, men alle snowflakes som finnes der ute.

Her har vi for eksempel en svært alvorlig sak, hvor et depositum på kroner 1000 var i spill, og offeret kunne risikere å få levert en bil allerede i år. Riktignok får man ett års gratis superlading inkludert ved levering i år, og også mulighet for lån med 0,25% rente.

Heldigvis løste denne dramatiske situasjonen seg da Tesla endret leveringstidspunktet, selv om kunden nå likevel ser ut til å kansellere bestillingen på grunn av traumene dette medførte?

Vi får vente og se om dette kanskje løser seg likevel, regner med at trådstarter holder oss oppdatert.

dundun

#33
Tenker vi bare avslutter i stedet jeg. Forventningene til selgeres oppførsel varierer tydeligvis kraftig og tror ikke denne tråden kommer til å bidra noe særlig til å gjøre verden bedre.

(Jeg er altså fornøyd bruker av Teslas produkter siden tidlig 2014, men stadig mer misfornøyd kunde av selskapet Tesla)
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Thomas Parsli

Sitat fra: dundun på tirsdag 29. desember 2020, klokken 11:52
Tenker vi bare avslutter i stedet jeg.

Jeg ønsker deg lykke til, men synes det er interessant at du velger Audi/VW som normalt ikke tillater deg å gjøre den type endring du gjorde hos Tesla (de krever økonomisk kompensasjon ved avbestilling eller endring til rimeligere valg).

Kan du komme tilbake med en oppdatering i februar?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: dundun på tirsdag 29. desember 2020, klokken 11:52
Tenker vi bare avslutter i stedet jeg. Forventningene til selgeres oppførsel varierer tydeligvis kraftig og tror ikke denne tråden kommer til å bidra noe særlig til å gjøre verden bedre.

(Jeg er altså fornøyd bruker av Teslas produkter siden tidlig 2014, men stadig mer misfornøyd kunde av selskapet Tesla)
:+1:
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

thebadger

Vi trenger en popkorn-emoji.
Kan du være så snill å kryss-poste i denne tråden? De kommer til å elske deg
https://elbilforum.no/index.php?topic=50288.0

dundun

Hahaha, kanskje jeg skulle spekulert!
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

thebadger

Sitat fra: dundun på tirsdag 29. desember 2020, klokken 13:23
Hahaha, kanskje jeg skulle spekulert!
Kjøp og hent uten å registrere. Vent til renten forsvinner 1. januar, så selger du til en av de som klager på kjip utlevering. Lag litt stas, pynte den med svær, rød sløyfe, printet og innbundet brukermanual, ladet til 100%. Legg ut en løper, gjerne i bilens farge.

Jeg må nesten spørre siden jeg lurer. Hvorfor bytter du biler så ofte, og hva fikk deg til å fullstendig endre mening om Audi? Jeg vil verken være økonomirådgiveren din eller krangle på favorittmerker, bare nysgjerrig.

dundun

#39
Ofte?! Dette er jo bare elbilene, har et par som går på bensin  også  :D

Første S var fra januar 2014. Solgte den etter halvannet år, to batterier, tre DUer og et hav andre verkstedbesøk (men kjøpte ny og lik fordi Tesla ordna opp så bra!)

Har ikke egentlig endret mening om Audi, men S begynner å bli gammel, og får snart barn nummer tre. Har aldri hatt noe lyst på X (for stygg!) og da er Audi omtrent eneste alternativ om jeg ikke venter på EQS (noe som også er aktuelt, ingenting helt landet!).

Byttene av småbil er pga endrede jobbsituasjoner, bortsett fra byttet fra i3 til Honda som var ren lyst. Så ble altså kona gravid og premissene endra seg totalt.

Har forresten tenkt mer på hvorfor jeg ble så sur på Tesla i går. Hele opplegget minna mest om å snakke med en krillselger på gata. Samme pushet og samme bevisste mangel på informasjon. Da kommer piggene mine ut.

Taper sikkert mer enn jeg hadde kunnet om jeg hadde optimalisert for billig bilhold, men det gjør jeg på ingen måte. Sist kjøpte bensinbil hadde ca en Model S i verditap det øyeblikket den ble levert, så litt bytting av elbil blekner i forhold  :o
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: hELgenen på mandag 28. desember 2020, klokken 23:04
https://www.teslarati.com/elon-musk-email-tesla-500k-milestone-almost-achieved/

Legg merke til kommentaren om PDI,altså en kontroll av bilen før levering...

Tut å kjør...skit i kontrollen...bare få bilene ut er kortversjonen
Du bør jobbe litt med leseforståelsen.

Her sier altså Musk til arbeiderne på produksjonslinjen at de må være ekstra påpasselige med å ikke skape etterarbeid for de som skal klargjøre bilen for levering. Altså bruk mer tid på å sørge for at de bilene som produseres faktisk kan leveres uten mer jobb. Resultatet blir færre biler produsert i 2020, men flere biler levert i 2020.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

dundun

Etter å ha lest meg opp på alle konkurrerende "småbiler" og funnet ut hvor dyrt det faktisk blir med en fullutstyrt id.3 og hvor tradisjonell den egentlig er holdt jeg meg i dag for nesa og rebestilte Model 3. Gjett hvem som fikk SMS etter en halvtime med spørsmål om jeg ville ha levering i morra! Men: Denne gangen var det et spørsmål. Helt topp, jeg svarte enkelt og greit "nei!" og hørte aldri noe mer. Nå må jeg bare forberede meg mentalt på å selge bilen jeg elsker (Honda E) for en jeg ikke egentlig har så veldig lyst på.

Misliker fortsatt selskapet og kundebehandlingen, men hva skal man gjørra?
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

DagfinnN

Sitat fra: dundun på onsdag 30. desember 2020, klokken 19:44
Etter å ha lest meg opp på alle konkurrerende "småbiler" og funnet ut hvor dyrt det faktisk blir med en fullutstyrt id.3 og hvor tradisjonell den egentlig er holdt jeg meg i dag for nesa og rebestilte Model 3. Gjett hvem som fikk SMS etter en halvtime med spørsmål om jeg ville ha levering i morra! Men: Denne gangen var det et spørsmål. Helt topp, jeg svarte enkelt og greit "nei!" og hørte aldri noe mer. Nå må jeg bare forberede meg mentalt på å selge bilen jeg elsker (Honda E) for en jeg ikke egentlig har så veldig lyst på.

Misliker fortsatt selskapet og kundebehandlingen, men hva skal man gjørra?
Prøve å være mer avslappet og nyte Tesla sin fordeler. Det er mange av de. Jeg prøvde et annet merke en hel helg (kan ikke si hvilket for da klikker Audi-menigheten.) Ufattelig hvor mye bedre Tesla er på de tingen som er viktige for meg.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

dundun

Jeg er egentlig veldig avslappet på sånt, blir bare forbanna av å bli behandlet (på en måte jeg oppfatter som) dårlig.

Får satse på at m3 er som S-en min som ikke har hatt en eneste feil på 5.5 år før den i går klaget på ødelagt minneenhet, og det var jo forsåvidt en god nyhet nå som det fikses gratis.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

DagfinnN

Ja, man kan bli forbannet.
Jeg fikk en bug på Tesla siden jeg tegnet premium connect på X. Det klikket fordi jeg hadde glemt å endre kreditkort info, som var utdødd. Selv om jeg endret på nytt, var det ikke f. mulig å få premium connect på X. På TM3 virket alt som det skulle. Tok kontakt med lokal Service verksted. De var veldig hyggelige å behjelpelige, men klarte ikke å løse problemet. Sendte 3 meil til Tesla, konstruktive, men ene mer hissig en den andre. Ikke et svar.
Så plutselig dukket det melding om at jeg fikk innvilget en mnd ekstra premium connect her i november. Ser at siden også er endret. Var nok en bug der. Lite/ingen tilbakemelding, som var litt surt - men de fixet.
Vurderte å lage en sak på forum, men Tesla har nok hat og jeg droppet det.
Nå er jeg happy igjen.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA