Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe nyttårsbil nå? 2020 modell til god pris?

Startet av tkorsvold, mandag 28. desember 2020, klokken 18:39

« forrige - neste »

hexachordia

Fikk tilbud på N-Connecta 2020 til 337' ink vinterdekk. Men 2021 koster vel mer? Der er det vel teleskopratt? Personlig kunne jeg klart meg med Acenta til 307' + vinterdekk om det ikke hadde vært for at den har halogenlys.
Nissan Leaf 2013 (US 2. gen)

tkorsvold

2020-modellen? Jeg snakket med selger i dag (har endt opp med å vente likevel pga oppussingsprosjekt), og fikk en litt lavere pris på 2021-modellen. 336.000kr inkl vinter/sommerdekk.

Litt usikker på om leveringskostnadene da var med.

2021-Leaf 62KwH, Ni-connecta til noe over 330.000kr er ikke verst, men om man nærmer seg 350.000kr med vinterdekk og ferdig registrert og levert - ja da blir avstanden for min del liten opp til en godt utstyrt Volkswagen ID.4 med to sett dekk og ferdig på vei. Det er 416.000kr.

Det er fort verdt det, synes jeg. ID.4 har nyere løsninger, større batteri og rekkevidde, større bagasjerom og bedre hurtiglading. Har ikke utelukket Leaf, men i mitt hode bør den ned mot 300.000kr for å konkurrere.

Kan også nevnes at Tesla Model 3 Long Range kanskje ligger an til en prisreduksjon snart. Dollarkursen tilsier muligens det. Om den faller ned mot prisnivået til ID.4 er det også kanskje en kandidat jeg vil rangere over Leaf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA