Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Drøyer Møller med de nye utgavene?

Startet av Bjoris, mandag 28. desember 2020, klokken 02:46

« forrige - neste »

Bjoris

Sikkert flere enn meg som venter på pris på de nye permanente utgavene. For de som ikke har satt seg inn i dette så kan en sjekke på vw.de sine sider.

På lanseringen ble det sagt at priser på disse skulle komme før jul, men så skjedde ikke. Forsinkelser kan nok brukes som unnskyldning, men kan det også være nå at Møller er litt bekymret for alle oss som juridisk sett kan trekke oss fra 1ST pga forsinkelsene?

Jeg må jo si at Business som er som 1ST med med Matrix nok er den utgaven vi hadde valgt om vi kunne i september, men da skulle vi få ID4 kanskje før jul allerede så back then var fokuset mitt at 1ST uansett ble en mye bedre deal enn å sitte på vår 2019 ENiro til ID4 og andre flommet markedet.

Uansett Business kan jo bli mye dyrere slik at Matrix i praksis blir veldig dyrt og jeg tenker jo at Møller må gjøre det slik. Blir de nye utgavene like gunstige som 1ST så tror jeg flere enn meg vurderer å vente litt til!

Vel, vi får se, vi kjøpte en Kia Soul nå når vi så alle forsinkelsene, vi kunne nok presset Møller for lånebil fra Feb, men det ble for mye styr før det også så det var vårt valg, fikk den billig så taper neppe noe særlig på den uansett.

Poenget er at litt av vitsen med 1ST er borte nå når antakelig de andre utgaven kommer rett etterpå, om jeg får bil i mars eller mai er egentlig ikke så viktig lengre, men satser på vi i god tid før levering vet alle priser så vi faktisk ser hva som er det beste kjøpet. Gjerne AWD priser også, men det kan bli veldig lenge å vente på levering av AWD...

batterimannen

Har ikke fulgt med på dette i det siste, men kan det hende at 1ST salget har gått tregere enn forventet? Hvis de ikke har sluttsolgt 1ST modellene så er det ikke så lurt å lansere det som kommer etter.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Øyvind.h

En kan fortsatt kjøpe 1ST ser jeg, men bare den ene modellen. Med litt forsinkelser pga korona, litt brexit kanskje?, litt prioritering av annet marked før nytår osv så ryktes det vel at de første bilene ikke kommer til Norge før februar-mars. Tror ikke Møller er så bekymret for å tråkke noen på tærne. Konkurransen tilspisser seg kraftig i 2021 med Mach-E, Enyaq, ID4, Model Y +++. Møller vil helt sikkert prise seg svært konkurransedyktig for å få store volum i Norge. Jeg signerer ikke før konkurransebildet er mer avklart, heldigvis heller ikke nødvendig for 4wd.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Electric cars in Norway

Øyvind.h :+1: :+1: smart.

Og så har vi alle de rene kinesiske som kommer I tillegg til de du nevner.

Bjoris

#4
Det ble sagt at det totalt skulle lages Bare 27.000 1 ST. Disse må være solgt for lengst, tenker at VW lager så mange 1ST de syns er lurt. Når det allerede er levert over 1000 ID4 i Nederland, utsolgt på 8 timer i USA etc så må det være solgt langt over 27.000 på verdensbasis. Vet ikke om dette 27.000 tallet er kommet fra VW eller om det er ett rykte.

Syns likevel det er rart at ikke alle kan selge de nye utgavene som vi ser i Tyskland og de har jo vært en stund nå på bestillingsskjema der. Hvorfor selges bare 1ST i Norge fortsatt?

Noen som vet hva de to 1ST kostet i Tyskland? Isåfall kunne vi fått en pekepinne på prisene mellom 1 ST og de 6 nye utgavene.

Klart mye vil skje i 2021, men ja priser og ikke minst leveringstid på disse andre utgavene blir spennende.

Ang AWD så får en ikke bil før etter ferien, og det er ett problem for oss da vi planlegger 3 ukers biltur, men disse Matrix lysene vurderer jeg om er verd å vente litt til for å få ja om vi likevel kunne fått bilen i god tid før sommeren...


Bjoris

Sjekket litt priser i Tyskland og ser at 1ST og Business er priset helt likt i Tyskland. Business gir Matrix og 1ST gir hengerfeste og metlakk. Mja, ikke sikkert ting blir likt i Norge, men Business fremstår egentlig mer attraktiv enn 1ST.

Vi får vente å se nå da:)

ID4

Sitat fra: Bjoris på mandag 28. desember 2020, klokken 11:01
Sjekket litt priser i Tyskland og ser at 1ST og Business er priset helt likt i Tyskland. Business gir Matrix og 1ST gir hengerfeste og metlakk. Mja, ikke sikkert ting blir likt i Norge, men Business fremstår egentlig mer attraktiv enn 1ST.

Vi får vente å se nå da:)

Og da hadde jeg valgt 1St. Hengerfeste er must, Matrix er kjekt å ha. Men alle har individuelle krav. Tror at det norske markedet for ID.4 treffer best med tilhengerfeste. Dette har til nå vært en sjeldenhet på elbiler. Familestørelse samt kan trekke en lettere båt, og kjøre ved og søppel.

Bjoris

Sitat fra: HelEl på mandag 28. desember 2020, klokken 11:46
Sitat fra: Bjoris på mandag 28. desember 2020, klokken 11:01
Sjekket litt priser i Tyskland og ser at 1ST og Business er priset helt likt i Tyskland. Business gir Matrix og 1ST gir hengerfeste og metlakk. Mja, ikke sikkert ting blir likt i Norge, men Business fremstår egentlig mer attraktiv enn 1ST.

Vi får vente å se nå da:)

Og da hadde jeg valgt 1St. Hengerfeste er must, Matrix er kjekt å ha. Men alle har individuelle krav. Tror at det norske markedet for ID.4 treffer best med tilhengerfeste. Dette har til nå vært en sjeldenhet på elbiler. Familestørelse samt kan trekke en lettere båt, og kjøre ved og søppel.

Jo, men HF legger du til, vi får se på prisene nå da, men Matrix ønskes som snart 50 åring og dårligere syn. Har en ventepølse, Soul 2016 modell nå, kjørte til fjells med den i går i øspøs på smale vestlandsveier med mye møtende biler. Så ikke en dritt, nå er sikkert LED på ID4 mye bedre, skulle gjerne sett en sammenligning, men inntil jeg ser at også LED er kanonbra så kunne jeg tenkt meg Matrix for å være sikker

ID4

Sitat fra: Bjoris på mandag 28. desember 2020, klokken 12:12
Sitat fra: HelEl på mandag 28. desember 2020, klokken 11:46
Sitat fra: Bjoris på mandag 28. desember 2020, klokken 11:01
Sjekket litt priser i Tyskland og ser at 1ST og Business er priset helt likt i Tyskland. Business gir Matrix og 1ST gir hengerfeste og metlakk. Mja, ikke sikkert ting blir likt i Norge, men Business fremstår egentlig mer attraktiv enn 1ST.

Vi får vente å se nå da:)

Og da hadde jeg valgt 1St. Hengerfeste er must, Matrix er kjekt å ha. Men alle har individuelle krav. Tror at det norske markedet for ID.4 treffer best med tilhengerfeste. Dette har til nå vært en sjeldenhet på elbiler. Familestørelse samt kan trekke en lettere båt, og kjøre ved og søppel.

Jo, men HF legger du til, vi får se på prisene nå da, men Matrix ønskes som snart 50 åring og dårligere syn. Har en ventepølse, Soul 2016 modell nå, kjørte til fjells med den i går i øspøs på smale vestlandsveier med mye møtende biler. Så ikke en dritt, nå er sikkert LED på ID4 mye bedre, skulle gjerne sett en sammenligning, men inntil jeg ser at også LED er kanonbra så kunne jeg tenkt meg Matrix for å være sikker

Jeg tok utgangspunkt i ferdige modell pakker. Trodde det var konseptet, men hengerfeste kan sikker legges til sendere, men antagelig ikke like fint.

Kia soul har dårlig lys, snakker av erfaring. Led lysene til ID4 er forhåentligvis mye bedre.

Bjoris

Har hatt ENiro til nå, men solgte den litt for tidlig når det nå ble forsinkelse. Den hadde LED lys, men ja, ikke allverden, men mye bedre enn Soul halogen, er jo sånn at jeg ofte lurer på om lysene er av :D

yamarincross

eGolf 2020 exclusive har svært gode LED lys med lysassistent Er det tilsvarende disse som kommer på ID4 1st, noen som vet?

Bjoris

Sitat fra: yamarincross på mandag 28. desember 2020, klokken 18:40
eGolf 2020 exclusive har svært gode LED lys med lysassistent Er det tilsvarende disse som kommer på ID4 1st, noen som vet?

Hva ligger i lysassistent? Det er full LED med automatikk på opp og ned blending, men ingen svingautomatikk feks

ID4

Sitat fra: Bjoris på mandag 28. desember 2020, klokken 21:59
Sitat fra: yamarincross på mandag 28. desember 2020, klokken 18:40
eGolf 2020 exclusive har svært gode LED lys med lysassistent Er det tilsvarende disse som kommer på ID4 1st, noen som vet?

Hva ligger i lysassistent? Det er full LED med automatikk på opp og ned blending, men ingen svingautomatikk feks

Ta en titt her https://youtu.be/EqpUXG7aiws

Bjoris

Ser en på Facebook hevder at hans selger fra Møller har sagt at det nå ganske snart er stopp for 1ST og at tilsvarende utgave blir 30 kNOK dyrere! Så får vi se, men skjer nok noe snart nå da!!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA