Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjapp ladetest, Ioniq 28 på nullføre :)

Startet av Cougar, søndag 27. desember 2020, klokken 18:44

« forrige - neste »

Cougar

Lite å gjøre i jula med drittvær ute (0 grader og bortoversludd) så jeg kjørte bort på lynladeren på XY Jaren med bilen som har stått parkert hele jula. Er bare ett par km unna, så det ble vel ikke mye oppvarming på batteriet på den turen.
Ikke riktig så rask som på sommeren, men jeg er godt fornøyd.
Startet på 44% SoC. Kunne vel stått lengre enn 12 minutter, men var for tynnkledt  :o

Du kan ikke vise dette vedlegget.

2019 Ioniq El + mange andre biler

finnarne

#1
Hadde gleden av å kjøre Grimstad-Stavanger-Grimstad på lille julaften.  Ladet ved siden av en relativt ny bil på veien.

Id'n ladet med 57kw, jeg ladet med 64kw. Snittforbruk på turen tror jeg var 12,8kWh/100km

EV-FTW

Sitat fra: finnarne på mandag 28. desember 2020, klokken 15:43
Hadde gleden av å kjøre Grimstad-Stavanger-Grimstad på lille julaften.  Ladet ved siden av en relativt ny bil på veien.

Id'n ladet med 57kw, jeg ladet med 64kw. Snittforbruk på turen tror jeg var 12,8kWh/100km

Bare at ID klarer det strekket med 1 lading og du må ha minst 2 ladinger, kanskje også 3 ladinger avhengig av føre og fart, dermed ville jeg valgt ID på den turen. Mindre lading og mindre stress.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA