Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sentry Mode deaktivert hjemme fungerer ikke?

Startet av Grafflog, tirsdag 29. desember 2020, klokken 16:21

« forrige - neste »

Grafflog

Hei folkens!

Tok levering av TM3 forje uke og lurer litt på om det er flere som har "problemer" med at sentry mode ikke skrur seg av automatisk når jeg er hjemme?

Greia er at jeg parkerer i ett garasje anlegg og bare i perioden (20-09 )hadde jeg 18 "hendelser"  blir fort litt mange hendelser iløpet ett døgn.

Har dobbeltsjekket at bilen registrerer seg på korrekt adresse (tenkte at denne kanskje kunne være litt off og at det var årsaken ?)

Noen som har noen tips?
Takker for svar

jlan

#1
Det står at bilen må være innenfor 10m fra hjemmeposisjonen for å slå av Sentry. For meg stemmer det for den ene parkeringsplassen min(A), men jeg har også en plass som ligger inn mot nabogrensen(B). Jeg har prøvd å flytte "hjem" posisjonen til midt mellom de to plassene, slik at begge er innenfor 10m, men den hopper tilbake til et punkt på plass A. For plass B må jeg legge inn naboens adresse som favoritt, og velge "utelat favoritter". Kanskje du kan prøve noe lignende.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Grafflog

Takker for svar,  skal teste dette
Kommer med en oppdatering senere

ladov

Så lenge du parkerer innendørs kan det hende GPSen ikke blir helt nøyaktig, kanskje du må registrere 'hjem' ved innkjøringen til anlegget?

Sjekk i appen hvor bilen tror den er, da bør du få et hint om hva som er feil.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Grafflog

Etter litt testing så fant jeg ut at nabo adressen fungerer fint.. så da ble det å sette den istede :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA