Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Årets elbilsuksesser – og skuffelser?

Startet av Electric cars in Norway, lørdag 26. desember 2020, klokken 09:06

« forrige - neste »

arthur

#30
Sitat fra: Cougar på onsdag 06. januar 2021, klokken 10:37
Sitat fra: elektro på fredag 01. januar 2021, klokken 11:17


Kineserne kommer, men de kommer ikke til å overta. Veldig mange er villige til å betale ekstra for en bil som er bygget i Europa og har et godt merkenavn. På denne måten kan disse merkene opprettholde sin gode kvalitet/ytelse og sitt gode navn og rykte. Porsche er det ultimate eksempelet.

Det er ikke bare biler fra Europa som har brukbar byggekvalitet.
Jeg har nå for første gang en asiatisk bil (Hyundai Ioniq) etter å ha kun hatt europeiske biler tidligere (ca 25 stk), og må si at kvaliteten på Ioniq'en er langt over det jeg forventet.
Har hatt den i ca 2 år, og den har ikke bare vært fullstendig feilfri, men byggekvalitet (lakk, panelgaps, rare lyder etc) er fullt på høyde med de europeiske bilene jeg har hatt, selv om mange av disse har kostet betydelig mer.
Kanskje ikke verdens mest spennende bil på noe vis, men slikt har jeg "hobbybiler" til  :)

Sågar japanerne har vel vist at de kan lage biler, biler som holder. Har hatt en Mitsubishi nå i seks år og bortsett fra bytte av skiver foran så har jeg ikke måttet gjøre noe som helst utover en vanlig service et par ganger. Vet jeg fornærmer enkelte her, men når jeg ser alle problemene som rapporteres på f.eks Tesla så er ikke det akkurat noen god reklame for det merket!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: elektro på fredag 01. januar 2021, klokken 19:03
Sitat fra: 1000kwh på fredag 01. januar 2021, klokken 11:19
Jeg kjenner ingen som er villig til å betale ekstra for et VW-emblem.

Det gjør du selvfølgelig.
Ville bare si at det vet så klart du ingenting om. Du vet ikke hvem 1000kwh kjenner eller ikke kjenner. Om han ikke kjenner noen med VW så kjenner han heller ingen som ville betale ekstra for VW.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Øyvind.h

#32
Kan ikke si jeg kjenner noen som vil betale ekstra for å få VW i grillen.
Derimot har VW ofte hatt gode biler til en fornuftig pris. Kvalitet er rett nok ikke det jeg forbinder VAG med, men kvaliteten er stort sett god nok. Har selv hatt en rekke VW tidligere. Det skyldes totalpakke, ikke merke. Den eneste jeg kjenner godt
som kjørte VW har byttet fra Passat til 330e toueing

Asiatisk holder muligens høyere reell kvalitet, men faller ofte igjennom på andre områder som støydemping og design (sistnevnte subjektivt). De virker gjerne litt billigere og mer plastikk.

Kinesisk er jeg litt ambivalent til. Har vurdert Polestar 2, og hadde nok testet den om den ikke var for liten. Vurderer også BYD Tang, men tror jeg vil se an litt erfaringer først. Prisen er ikke så attraktiv at det er løp og kjøp for en hver pris.
Xpeng har ikke noe interessant pt. Model Y vil jeg helst ha fra Berlin, men får se an hva 2021 bringer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

arthur

Kjenner heller ingen som vil betale ekstra for å ha VW i grillen på bilen, men trolig skyldes det at det etter hva jeg kan huske aldri har vært noe tema, men for andre er kanskje den type diskusjoner hva som preger omgangen med venner og bekjente. Kjenner forøvrig flere som har en bil med VW i grillen uten at jeg kan huske at det har vært diskutert i særlig grad.
Har også selv hatt noen biler med VW i grillen og har vel ikke vært speiselt fornøyd, eller misfornøyd, med de bilene. Det jeg har vært misfornøyd med har vært servicen hos Møller.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Oddaa

Da vil jeg spørre ''ekstra'' sammenlignet med hva?

(For min del er det flere merker på den listen.)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Electric cars in Norway

#35
Se NRKs debatten nå der det diskuteres at Oslo (Bergen henger med de også) skal være nullutslipp by innen 2030. Og det betyr ingen andre enn elbiler i Oslo :+1: :+1: :+1: MDG Lan ber alle nå snarest kjøpe seg elbil eller planlegge for det :+1: :+1: Rotevatn er enig, Klimaministeren vår :+1: :+1:

Allerede kansje neste år vil det bli null utslippsfrie deler i indre Oslo :+1: :+1:

Det er hva jeg kaller en elbil suksess  :+1: :+1:

NAF og Amcar imot :-1:

hemi

Amcar herren er eneste som har snev av fakta/kontroll på det han snakker om.

Jeg er elbilløs for første gang på maaaaange år, de har fjernet såpass mye fordeler at jeg heller kjører fossilt per nå.

alagerqv

Ja, blir mindre og mindre grunn til å kjøre elektrisk.

tromsø

Det er trasig å se at Amcar og NAF ikke skjønner alvoret med de pågående klimaendringene og hvor det vil slutte hvis vi ikke gjør noe.

Tror NAF mistet noen medlemmer (elbilister) ikveld.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Øyvind.h

Høres bra ut! 9 år er mer enn nok tid til å få fossilbiler ut av byen.
Det er dessverre fortsatt en del fossilbiler igjen i nabolaget, selv om de forsvinner jevnt og trutt.
Bør være veldig bra utvalg og priser i bruktmarkedet om 9 år, tilstrekkelig til å dekke de aller fleste behov.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hemi

#40
Barth Eide (AP)  kom med kommentaren om stor familie  SUV elbil med hengerfeste til under 600k, noen som har link til en slik? må kunne trekke båten opp og ned, så må ta 3500.

Ønsker kjøpe meg en slik.

Electric cars in Norway

#41
Audi e-tron blir veeeldig dyr i ny foreslått moms modell synes elbiler foreningen  :+1: :+1: 60 tusen pluss  :-1: :-1:

Electric cars in Norway

Gode poenger fra Elbilforeningen  :+1: at det er for tidlig med moms på elbiler nå.

Electric cars in Norway

Tror NAF mistet noen medlemmer (elbilister) ikveld.
[/quote]

Det tror jeg også. Amatørmessig. Han skulle pugget hva han skulle sagt på forhånd. Det kom helt feil ut.

Electric cars in Norway

Sitat fra: hemi på torsdag 14. januar 2021, klokken 22:13
Barth Eide (AP)  kom med kommentaren om stor familie  SUV elbil med hengerfeste til under 600k, noen som har link til en slik? må kunne trekke båten opp og ned, så må ta 3500.

Ønsker kjøpe meg en slik.

Jeg blir med på den handelen, jeg også :+1: :+1: men de finnes ikke de bilene. Men de vil komme, tror jeg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA