Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Id4 4 hjulstrekk

Startet av ENTO, fredag 25. desember 2020, klokken 23:50

« forrige - neste »

telcontar

Ny email med smuler av info:

Vi kan nå med glede fortelle deg at verdenspremieren for Volkswagen ID.4 med firehjulsdrift blir onsdag 28. april. Navnet på bilen er Volkswagen ID.4 GTX.



ID.4 GTX er modellen for deg som er ute etter en romslig elektrisk Volkswagen med firehjulstrekk, lang rekkevidde og sportslige ytelser. Med en attraktiv utstyrspakke som standard, utvidet tilhengervekt og ikke minst en svært konkurransedyktig pris, gleder vi oss til å se de første ID.4 GTX på norske veier denne sommeren.


https://www.volkswagen.no/no/om-oss/pressemeldinger/ID-familien-utvides-med-gtx.html?s2_L=IDPB4&cid=email-euwwf5&utm_id=email-euwwf5&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=considerationinformationbrandwkf1664-prebookers&utm_content=no&utm_term=suv-ev&deliveryName=DM20704

hELgenen

Spennende...Da gjenstår det å se hva en får for pengene sammenlignet med Q4

Counterpointer

Sitat fra: hELgenen på mandag 19. april 2021, klokken 14:53
Spennende...Da gjenstår det å se hva en får for pengene sammenlignet med Q4
Enig. En helt grei Q4 ligger godt over 650k
tror ID 4 havner godt under det.

batterimannen

Sitat fra: Counterpointer på mandag 19. april 2021, klokken 17:34
Sitat fra: hELgenen på mandag 19. april 2021, klokken 14:53
Spennende...Da gjenstår det å se hva en får for pengene sammenlignet med Q4
Enig. En helt grei Q4 ligger godt over 650k
tror ID 4 havner godt under det.

Må ha en doktorgrad i bilkonfigurering for å finne ut hva en Q4 faktisk koster.
Jeg ville tro at beste estimat på pris på ID.4 med AWD får man ved å sammenlikne med Enyaq.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

telcontar

Fikk pris på Enyaq Sportline iv80x på ca. 525k med det meste av utstyr, mangler soltak og vinterhjul. Tipper id4 GTX ikke ligger langt unna dette.

turfsurf

Sitat fra: telcontar på tirsdag 20. april 2021, klokken 10:33
Fikk pris på Enyaq Sportline iv80x på ca. 525k med det meste av utstyr, mangler soltak og vinterhjul. Tipper id4 GTX ikke ligger langt unna dette.
Det kan da umulig være det meste av utstyr. Ender på 590k uten vinterhjul for en standard iv80x, uten å makse ut utstyr. Eller har du rabattavtale av noe slag?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

E-Trond

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 20. april 2021, klokken 12:10
Sitat fra: telcontar på tirsdag 20. april 2021, klokken 10:33
Fikk pris på Enyaq Sportline iv80x på ca. 525k med det meste av utstyr, mangler soltak og vinterhjul. Tipper id4 GTX ikke ligger langt unna dette.
Det kan da umulig være det meste av utstyr. Ender på 590k uten vinterhjul for en standard iv80x, uten å makse ut utstyr. Eller har du rabattavtale av noe slag?

Havnet på 580 for en Enyaq 80x inkludert vinterhjul og hengerfeste.
Her er det også viktig å huske på at 80x bare har 265 hk.
Mens Q4 og Gtx kommer med 306 hk.
Prisforskjellen mellom 265 og 306 hk er anslått til 25-30 tusen.
Så 306 hk i mitt tilfelle vil altså antageligvis havne på 610 tusen for en moderat utstyrt Enyaq
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

telcontar

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 20. april 2021, klokken 12:10
Sitat fra: telcontar på tirsdag 20. april 2021, klokken 10:33
Fikk pris på Enyaq Sportline iv80x på ca. 525k med det meste av utstyr, mangler soltak og vinterhjul. Tipper id4 GTX ikke ligger langt unna dette.
Det kan da umulig være det meste av utstyr. Ender på 590k uten vinterhjul for en standard iv80x, uten å makse ut utstyr. Eller har du rabattavtale av noe slag?

Jeg har storkundeavtale ja, rabatten er 6 eller 8 prosent, husker ikke helt nå. Mulig er noe utstyr jeg ikke har tatt med, skal sjekke.

turfsurf

#53
Sitat fra: telcontar på tirsdag 20. april 2021, klokken 12:58

Jeg har storkundeavtale ja, rabatten er 6 eller 8 prosent, husker ikke helt nå. Mulig er noe utstyr jeg ikke har tatt med, skal sjekke.
8% rabatt forklarer jo mye :)
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

telcontar

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 20. april 2021, klokken 13:35
Sitat fra: telcontar på tirsdag 20. april 2021, klokken 12:58

Jeg har storkundeavtale ja, rabatten er 6 eller 8 prosent, husker ikke helt nå. Mulig er noe utstyr jeg ikke har tatt med, skal sjekke.
8% rabatt forklarer jo mye :)
[/quote]



Ekstrautstyr
TILHENGERFESTE, EL.NEDFELLBART
FAMILIEPAKKE
KOMFORTSETEPAKKE PLUSS
DELINGSNETT
FØRERPAKKE SPORT PLUSS
21'' BETRIA SORT ALUMINUMSFELG

Er dette jeg har tatt med foreløpig og fikk tilbud på. Er nok ikke "alt"

Øyvind.h

#55
Spekka opp en godt utstyrt IV80X med det meste (ikke alt) og fikk vel tilbud fra forhandler på ca 585 med noe rabatt. Grei totalpakke, men samtidig ble prisen og totalproduktet ikke helt det jeg ønsket å betale 585 for så det står på vent. Leveringstid spiller også inn da jeg var blant de første i Norge til å reservere iD4X slik at den teoretisk kan komme til sommeren/høsten, der IV80X kommer kanskje om et år. Å signere på noe som kommer om et år er totalt uaktuelt slik markedet ser ut nå.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Leaftekna2018

Sendte selger disse spørsmålene og fikk svar:

Det spekuleres i at den kommer i forskjellige batteristørrelser, i så fall hvilke? Hva er WLTP pr pakke?

Kommer det noen ferdig spekket nivåer, med mer og mer std med muligheter for ekstra ?
Foreligger det noen tanker rundt dette?
Hvor fort etter lanseringer blir det mulig å legge inn bestilling?

Svar:

Dette er kun spekulasjoner, vi har fått signaler om at GTX kun lanseres med en batteripakke.
WLTP rekkevidde kommer til å variere med tanke på utstyr (vekt, bredde på hjul osv), dette vet vi ingenting om enda.

på GTX får man mer mulighet for å fritte spekke bil til eget ønske ( håper å vite mer om dette i løpet av uken).
Ta utgangspunkt i pakke strukturen på dagens ID.4, så kan man velge på det man ønsker (vil jeg tro).

Bilen lanseres 28/4-21 og jeg tror åpning for å bestille bil kommer rett etterpå (tipper i uke 18)
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Stikkkontakt

Sitat fra: Leaftekna2018 på tirsdag 20. april 2021, klokken 14:44
Sendte selger disse spørsmålene og fikk svar:

Det spekuleres i at den kommer i forskjellige batteristørrelser, i så fall hvilke? Hva er WLTP pr pakke?

Kommer det noen ferdig spekket nivåer, med mer og mer std med muligheter for ekstra ?
Foreligger det noen tanker rundt dette?
Hvor fort etter lanseringer blir det mulig å legge inn bestilling?

Svar:

Dette er kun spekulasjoner, vi har fått signaler om at GTX kun lanseres med en batteripakke.
WLTP rekkevidde kommer til å variere med tanke på utstyr (vekt, bredde på hjul osv), dette vet vi ingenting om enda.

på GTX får man mer mulighet for å fritte spekke bil til eget ønske ( håper å vite mer om dette i løpet av uken).
Ta utgangspunkt i pakke strukturen på dagens ID.4, så kan man velge på det man ønsker (vil jeg tro).

Bilen lanseres 28/4-21 og jeg tror åpning for å bestille bil kommer rett etterpå (tipper i uke 18)

Dette stemmer vel dårlig med informasjonen som kom i mailen igår.
Der stod det vel at GTX var en godt utstyrt modell. Altså ikke en "Life" med 2 motorer.
"GT" bokstavene hos Volkswagen betyr vel som regel noe mer utstyr enn basis.
Fra mailen:
"Med en attraktiv utstyrspakke som standard,"
" I tillegg understreker sportslige designdetaljer og egne lyssignaturer toppytelsene til GTX-modellene."

DeepFu

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 20. april 2021, klokken 15:13
Sitat fra: Leaftekna2018 på tirsdag 20. april 2021, klokken 14:44
Sendte selger disse spørsmålene og fikk svar:

Det spekuleres i at den kommer i forskjellige batteristørrelser, i så fall hvilke? Hva er WLTP pr pakke?

Kommer det noen ferdig spekket nivåer, med mer og mer std med muligheter for ekstra ?
Foreligger det noen tanker rundt dette?
Hvor fort etter lanseringer blir det mulig å legge inn bestilling?

Svar:

Dette er kun spekulasjoner, vi har fått signaler om at GTX kun lanseres med en batteripakke.
WLTP rekkevidde kommer til å variere med tanke på utstyr (vekt, bredde på hjul osv), dette vet vi ingenting om enda.

på GTX får man mer mulighet for å fritte spekke bil til eget ønske ( håper å vite mer om dette i løpet av uken).
Ta utgangspunkt i pakke strukturen på dagens ID.4, så kan man velge på det man ønsker (vil jeg tro).

Bilen lanseres 28/4-21 og jeg tror åpning for å bestille bil kommer rett etterpå (tipper i uke 18)

Dette stemmer vel dårlig med informasjonen som kom i mailen igår.
Der stod det vel at GTX var en godt utstyrt modell. Altså ikke en "Life" med 2 motorer.
"GT" bokstavene hos Volkswagen betyr vel som regel noe mer utstyr enn basis.
Fra mailen:
"Med en attraktiv utstyrspakke som standard,"
" I tillegg understreker sportslige designdetaljer og egne lyssignaturer toppytelsene til GTX-modellene."
Har en bilprodusent noensinne sluppet en modell som IKKE var "godt utstyrt"??
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

hELgenen

Ja,Audi Q4 E tron.
Du må dytte på 150-200k i utstyr før vi kan kalle den godt utstyrt. Nesten litt skremmende at det er mulig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA