Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ett år gratis lading?

Startet av Grafflog, fredag 25. desember 2020, klokken 19:03

« forrige - neste »

Handyman

Tror mange overdriver verdien av gratis lading.
Jeg kan lade hjemme, og lader derfor kun på SuC under bilferier. Selv har jeg kun superladet rundt 10 ganger selv om jeg har har hatt gratis lading stort sett hele tiden. Jeg vil ikke bruke tid i hverdagen på å sitte i bilen på en SuC. Men vi har jo ulike behov og prioriteringer.
Mitt snittforbruk siden mars -19 og 35000 km er 185W/km, og bruker derfor dette i beregningene under:
Med dagens strømpris og hjemmelading blir det ca. 15 øre pr km.  SuC koster ca. 32øre pr km.
Så dersom man uansett må lade på SuC er det selvfølgelig verdt en del, men dersom alternativet er hjemmelading bør man vurdere om den ekstra "batterislitasjen" ved SuC i er verdt det, selv om den er vanskelig å fastsette.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

model3pw

Jeg har min info fra både Lillestrøm når hentet bilen og fra chatten i forkant.

Har screenshots av chatten. De sier det skjer automatisk uten man må kontakte noen selger e.l. Og i starten av januar en gang.

josefr

Sitat fra: model3pw på lørdag 26. desember 2020, klokken 13:24
Jeg har min info fra både Lillestrøm når hentet bilen og fra chatten i forkant.

Har screenshots av chatten. De sier det skjer automatisk uten man må kontakte noen selger e.l. Og i starten av januar en gang.

Jeg hentet ut min TM3LR 23.12. Spurte under utlevering på Lillestrøm og de svarte at det kun gjeld de som hadde bestilt bil etter en viss dato i desember. Jeg bestilte 24.10 så da tenkte ikke jeg mere på det. Tydelig at det er litt ulike tilbakemeldinger fra Tesla så det hadde vært greit om vi hadde fått på plass hva som er fasiten. Det er vel ikke forskjell fra bil til bil?
Grå TM3 LR (Bestilt 24.10, hentet 23.12)

Cato76

Fikk akkurat beskjed på chat om at jeg får dette på min.
Bestilte 23. oktober og henter i dag.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Wisd0m

Sitat fra: Handyman på lørdag 26. desember 2020, klokken 13:23
Tror mange overdriver verdien av gratis lading.
Jeg kan lade hjemme, og lader derfor kun på SuC under bilferier. Selv har jeg kun superladet rundt 10 ganger selv om jeg har har hatt gratis lading stort sett hele tiden. Jeg vil ikke bruke tid i hverdagen på å sitte i bilen på en SuC. Men vi har jo ulike behov og prioriteringer.
Mitt snittforbruk siden mars -19 og 35000 km er 185W/km, og bruker derfor dette i beregningene under:
Med dagens strømpris og hjemmelading blir det ca. 15 øre pr km.  SuC koster ca. 32øre pr km.
Så dersom man uansett må lade på SuC er det selvfølgelig verdt en del, men dersom alternativet er hjemmelading bør man vurdere om den ekstra "batterislitasjen" ved SuC i er verdt det, selv om den er vanskelig å fastsette.
Enig. Skremmende ofte jeg er ute på "langtur" og finner ut at bilen greier hele turen uten lading, og da hadde jeg ikke giddet å stå på SuC  for å spare noen kroner uansett hvis jeg hadde gratis lading.

josefr

Sitat fra: Cato76 på mandag 28. desember 2020, klokken 13:23
Fikk akkurat beskjed på chat om at jeg får dette på min.
Bestilte 23. oktober og henter i dag.

Jeg spurte også om dette på chat, og fikk for så vidt bekreftet at det skulle komme om noen uker. Når jeg spurte mer om hvordan jeg merket når dette var aktivt, henviste chat meg til en kundekontakt. Min kundekontakt skulle opprette en sak og gi tilbakemelding (han hadde fått flere henvendelser om temaet). For meg er ikke dette veldig viktig, men syntes det er dårlig info om dette og det er ikke bra...
Grå TM3 LR (Bestilt 24.10, hentet 23.12)

thebadger

Sitat fra: josefr på mandag 28. desember 2020, klokken 17:41
Sitat fra: Cato76 på mandag 28. desember 2020, klokken 13:23
Fikk akkurat beskjed på chat om at jeg får dette på min.
Bestilte 23. oktober og henter i dag.

Jeg spurte også om dette på chat, og fikk for så vidt bekreftet at det skulle komme om noen uker. Når jeg spurte mer om hvordan jeg merket når dette var aktivt, henviste chat meg til en kundekontakt. Min kundekontakt skulle opprette en sak og gi tilbakemelding (han hadde fått flere henvendelser om temaet). For meg er ikke dette veldig viktig, men syntes det er dårlig info om dette og det er ikke bra...
Det er dårlig info om noe som foreløpig bare er et rykte. Et rykte om noe du skal få gratis uten å bli lovet noe.

knegg

2020 Model 3

TM3P878

Hentet min TM3P i dag, og ingenting om gratis lading i 2021 ble nevnt!
Måtte betale for superlading i dag. Er det sant at vi får gratis lading i 2021?

Bmwi3

Sitat fra: TM3P878 på mandag 28. desember 2020, klokken 23:03
Hentet min TM3P i dag, og ingenting om gratis lading i 2021 ble nevnt!
Måtte betale for superlading i dag. Er det sant at vi får gratis lading i 2021?

Ja, men det blir ikke tilgjengelig før i midten av Januar....
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

emmern

Sitat fra: TM3P878 på mandag 28. desember 2020, klokken 23:03
Hentet min TM3P i dag, og ingenting om gratis lading i 2021 ble nevnt!
Måtte betale for superlading i dag. Er det sant at vi får gratis lading i 2021?

Bestilte du ikke med referral? da skal du få 1500 km
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

josefr

Sitat fra: knegg på mandag 28. desember 2020, klokken 20:22
Denne kom i innboksen idag.

** Kan vel tyde på at man både må bestille og hente etter 21.12 (slik jeg fikk beskjed om når jeg hentet)..??
Grå TM3 LR (Bestilt 24.10, hentet 23.12)

dejavu

Sitat fra: josefr på tirsdag 29. desember 2020, klokken 08:32
Sitat fra: knegg på mandag 28. desember 2020, klokken 20:22
Denne kom i innboksen idag.

** Kan vel tyde på at man både må bestille og hente etter 21.12 (slik jeg fikk beskjed om når jeg hentet)..??
.

Jeg  har utlevering i morgen. Bestilte i november, men fikk med det gratis året med lading.
Mod.3,2021,AWD,HF

hax2kon

Jeg fant dette på min Tesla-konto nå. :)
(Hentet ut bilen 22. desember.)

m0gul

Sitat fra: hax2kon på lørdag 02. januar 2021, klokken 09:03
Jeg fant dette på min Tesla-konto nå. :)
(Hentet ut bilen 22. desember.)

Samme her. Hentet 23.12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA