Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Holiday Update 2020.48.26 (.30 .35 .35.5 bugfix)

Startet av Handyman, fredag 25. desember 2020, klokken 02:00

« forrige - neste »

Frantisek Ruzicka

Sitat fra: Bergenser123 på søndag 03. januar 2021, klokken 19:26
Når det gjelder Model 3, så har ikke disse boombox fordi de ikke har eksterne høyttalere. Vet ikke om det gjelder s og x. Sjekket min (levert mars 2020) og den hadde hullene og ledningene som skal til, men ikke selve høyttaleren. Ser ut som det kun er det amerikanske markedet som har fått eksterne høyttalere siden september 2019. Derfor har vi ikke boombox aktivert :)
I have my TM3 delivered in March 2020 as well. So, question answered......Thanks a lot
2022 Tesla Model Y LR FSD ordered December 2021
2020 Tesla Model 3 LR AWD FSD...trading in
2009 Mini One...sold

Lynet

Dette gjelder kun S og X
Det er merkelig at så få har reagert på at tallene på hastigheten er blitt redusert med nesten 50%
Hadde bilen fulgt fartsgrensene slavisk og 100% korrekt hadde det ikke vært så stor sak, men det er jo absolutt ikke tilfelle  :-[
Etter min mening er dette en trafikkfarlig endring som Statens Vegvesen bør ta tak i.
De nedre tall og symboler tar ikke mindre plass, det har blitt mer tomrom under dem. Toppen av tallene her står omtrent på samme sted.
Legger ved et litt dårlig dobbelfoto.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Motorwatt

Kommentert i post #36 i denne tråden. Dog uten noen reaksjoner.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øggen

Sitat fra: Lynet på mandag 04. januar 2021, klokken 20:32
Dette gjelder kun S og X
Det er merkelig at så få har reagert på at tallene på hastigheten er blitt redusert med nesten 50%
Hadde bilen fulgt fartsgrensene slavisk og 100% korrekt hadde det ikke vært så stor sak, men det er jo absolutt ikke tilfelle  :-[
Etter min mening er dette en trafikkfarlig endring som Statens Vegvesen bør ta tak i.
De nedre tall og symboler tar ikke mindre plass, det har blitt mer tomrom under dem. Toppen av tallene her står omtrent på samme sted.
Legger ved et litt dårlig dobbelfoto.

Altså, heilt ærlig...... Ka e problemet, dei talla betyr INGENTING for bruken av bilen. Fartsgrenser e skilta for at DU skal få det med deg, og da kan ikke du skylde på andre. Den leser ikke skilt uansett, og det har alle fått med seg. Å blande inn vegvesen her e rett og slett tull etter mi meining.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Motorwatt

SitatDen leser ikke skilt uansett, og det har alle fått med seg.

Nå tar du vel feil?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Litt enig med Øggen. Skiltlesing er ikke oppe å går, så man får bruke det som hjelpemiddel og ikke "fasit".
Men det tar ikke ansvaret vekk fra Tesla som siden bruddet med Mobileye, har lovet i hytt og pine. På tide at Tesla og Musk informerer om ting og tang etter at de har laget et produkt som virker. Litt lei av denne "reklame-infoen" :-X
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

I vår by, som har et utall av fartsgrenser i alle valører, var ca. 10% riktige da vi bare hadde database. Nå er 99% riktige etter at vi fikk skiltlesing. (Det eneste skiltet den ikke ser er ett 60 km/t, men det er så falmet at det nesten er helt hvitt). Og de er også "på centimeteren" riktig plassert. For et par uker siden dukket det opp en endring ved en skole fra 40 km/t til 30 km/t i løpet av en natt, og den ble riktig registrert ved første passering morgenen etter. Den registrerer også skilt med gul bakgrunn, men akkurat dette er litt "hit and miss".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Øggen, seriøst? Mener du at tallene som viser hvilken fart man kjører i ikke har noe å si?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Apache

Det jeg ikke likte ved denne "jule oppdateringen" er at skriften i displayet i dashbordet (TMS) er i litt i minste laget

Øyvind.h

Synd. Store hastighetstall øverst i displayet avhjelper manglende HUD. Og det er ikke første gangen Tesla har gjort litt merkelige prioriteringer av størrelse og innhold, tilsynelatende helt unødvendig.
Det samme har de gjort på den store hovedskjermen hvor viktige snarveier er flyttet fra topp til bunn og generelt gjort det mer knotete å finne frem. Noe er riktignok bedre, og utseendet er løftet betraktelig siden 2013. Men det er også gjort en del brølere underveis som jeg ikke forstår at de ikke selv ser at er veldig uhensiktsmessig i praksis.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

THE

Hastighetsvisning ser veldig smått ut. For egen del hadde jeg ønsket meg at lys-symbolene hadde blitt flyttet til mer midt på skjermen. Slik det er i dag blir de borte bak rattet, og nytt layout ser ut til å bli enda verre for min del.

Min AP2 og MCU1 bil har ingen skiltlesing, og får det neppe heller. Jeg vil veldig gjerne klare å lese hastigheten jeg holder, spesielt siden veldig mye av min kjøring er helt manuell uten bruk av AP eller TACC. Håper Tesla tar til vett og endrer dette igjen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Motorwatt

SitatFor egen del hadde jeg ønsket meg at lys-symbolene hadde blitt flyttet til mer midt på skjermen.

Som det er spekulert i tidligere, så er det mulig at reorganiseringen er gjort for å gi større plass for visualisering av FSD.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

THE

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. januar 2021, klokken 12:36
SitatFor egen del hadde jeg ønsket meg at lys-symbolene hadde blitt flyttet til mer midt på skjermen.

Som det er spekulert i tidligere, så er det mulig at reorganiseringen er gjort for å gi større plass for visualisering av FSD.

Joda, sikkert fint for de som har, og har tro på, FSD innen kort tid. For min del er denne endringen KUN en ulempe både nå og i all framtid (hvis ikke Tesla finner ut at de vil gi meg FSD i gave da).
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

OhmPaPa

For oss som har kommet i brille-alderen er den nye fontstørrelsen en ulempe.

Når jeg kjører med briller blir instrumentpanelet så nærme at det blir litt uklart. Den større skriften som var før var lettere å lese med fuzzy briller.

Har sett mange klager på dette i engelskspråklige fora så det gjelder nok mange dette.

Handyman

Elon har jo sagt at han er enig i at layouten bør forbedres.
Kan hende at størrelsen på tallene blir større når de reviderer dette.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA