Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Holiday Update 2020.48.26 (.30 .35 .35.5 bugfix)

Startet av Handyman, fredag 25. desember 2020, klokken 02:00

« forrige - neste »

trykkertor

OCD-en i meg sliter med en ting på denne 2020.48.25 (TM3)
Det lille blå autopilotrattet peker svakt mot høyre når jeg kjører rett frem.
Bilens hovedratt peker også rett frem.
I en svak høyrekurve svinger det blå rattet markant mot høyre.
I en svak venstrekurve peker det blå rattet rett fram.
Skal ganske krapp venstresving til for at det blå rattet svinger mot venstre.

Motorwatt

#106
Trøst deg med at OCD kan behandles. Tvilsomt om Tesla vil hjelpe deg.... :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

#107
Sitat fra: geirci2 på torsdag 31. desember 2020, klokken 14:44
Ser ut som (jfr. TeslaFi) at samtlige Model 3 som har fått .30-oppdateringen er nyere modeller. Alle som har mottatt har VIN som begynner på 8XXXXX.
Den har kommet hos meg, men har ikke giddet å gå ut i bilen for å starte opp wifien. Har ikke wifi dekning bort til parkeringsplassen

Edit: kanskje latskapen min burde investert i https://www.power.no/data-og-tilbehoer/nettverk-og-rutere/nettverksforlenger/tp-link-outdoor-wifi-antenna/p-399071/store/?gclid=CjwKCAiAirb_BRBNEiwALHlnD8xj7gJQKMRuQJDe5I7-qeI02PQr3r2CJCLSOHX0PaApNbzs8SW5mxoC0K0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds[/url]
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

sidprinos

Sitat fra: Kim- på torsdag 31. desember 2020, klokken 13:44
Hvis du ikke har muligheter for å sette opp mobilt wifi eller ikke vil bruke datamengden er muligheten å parkere/vente ved et servicesenter. Der er det wifi som bilen kobler seg automatisk opp mot
Sitat fra: AndreasRingdal på torsdag 31. desember 2020, klokken 12:36
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 31. desember 2020, klokken 11:59
Du må ha wifi for å få oppdateringer. Flere setter opp mobiltelefonen sin som wifi-hotspot og deler ut wifi som de lar bilen koble seg til for å hente ned disse.

Må man ha wifi for å få, eller må man ha wifi for å få de tidlig? De blir vel pushet over mobildata etter en stund?

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 31. desember 2020, klokken 11:59
Du må ha wifi for å få oppdateringer. Flere setter opp mobiltelefonen sin som wifi-hotspot og deler ut wifi som de lar bilen koble seg til for å hente ned disse.
Les i manualen på side 168-169: https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_europe_no.pdf
Takk for svar.
Ja ,jeg kan sette mobilen min som wifi spot og koble bilen til den.
Tesla 3P
Registrering 27.12.2020

geirci2

Sitat fra: geirci2 på torsdag 31. desember 2020, klokken 14:44
Ser ut som (jfr. TeslaFi) at samtlige Model 3 som har fått .30-oppdateringen er nyere modeller. Alle som har mottatt har VIN som begynner på 8XXXXX.

Svarer meg selv :-)

Min antagelse ovenfor stemmer ikke i dette øyeblikk - fikk melding om .30-oppdateringen (installert nå).
Har VIN 202XXX (april 2019 - se min signatur).
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

AndreasRingdal

TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

Ole Petter

Fikk 30 no. Kan ikke se at det er noe forskjell til .26 enda.

TeslaModelX

Sitat fra: Ole Petter på fredag 01. januar 2021, klokken 02:40
Fikk 30 no. Kan ikke se at det er noe forskjell til .26 enda.

Fungerer kabal mens man kjører enda?

Kim-

Ja, kabal funker fortsatt, men man må dog trykke at man er passasjer.

Jeg kan ikke huske at den har klart å lese fartsskilt med gul bakgrunn, mulig jeg husker feil, men nå gjør den hvertfall det
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Men bare av og til..... De bør også få orden på de digitale skiltene.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Baldrian

Sitat fra: Motorwatt på fredag 01. januar 2021, klokken 17:12
Men bare av og til..... De bør også få orden på de digitale skiltene.
...og på motorveier og andre veier med mer enn ett kjørefelt.

hugin

Er det flere som har lagt merke til at symbolet for %lading (batterisymbol) på skjermen ikke lenger er grønt men grått? Ellers har jeg ikke merka mye nytt i 2020.48.30, det er de samme oppbremsingene på E6 ved påkjøringsramper som tidligere. Dette var faktisk bedre i tidligere versjoner. Virker som kartdata trumfer skiltgjenkjenning,blir sikkert ikke bedre før vi får den store oppdateringen. Ser frem til den👍🏻
Tesla MYP hvit/svart levert 10.11.2022
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt

desperado

Kanskje litt off topic, men jeg prøver.
Tidligere i år fikk jeg oppgradert til HW3 og etter dette har det oppstått hakking av all lyd når jeg setter ilen i revers.(radio, tlf, Spotify )
Har nå latt det gå en del oppdateringer for å se om det fikser problemet men det er like ille som før.
Er det noen fler enn meg som har samme problem? jeg har MCU 2 i model S

Handyman

Sitat fra: hugin på fredag 01. januar 2021, klokken 18:38
Er det flere som har lagt merke til at symbolet for %lading (batterisymbol) på skjermen ikke lenger er grønt men grått? Ellers har jeg ikke merka mye nytt i 2020.48.30, det er de samme oppbremsingene på E6 ved påkjøringsramper som tidligere. Dette var faktisk bedre i tidligere versjoner. Virker som kartdata trumfer skiltgjenkjenning,blir sikkert ikke bedre før vi får den store oppdateringen. Ser frem til den👍🏻
Batterisymbolet var grått i .26 også. .30 er bugfix uten nye funksjoner eller endringer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Sitat fra: tullebukk på fredag 01. januar 2021, klokken 23:11
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 29. desember 2020, klokken 22:31
Men Elon har twittret at det kommer mulighet til å velge utsnitt i v.11

Det er denne du mener sikkert?
https://twitter.com/elonmusk/status/1342909591131025408?ref_src=twsrc%5Etfw

Skal tro om Elon har tenkt tanken før han fikk den henvendelsen? Er redd det blir lenge til vi får denne funksjonen.
Mente den ja

Jeg håper det går fort, for den nye løsningen er totalt sett ikke bedre enn den foregående. Leser mye klaging og ser også at profilerte YouTubere bemerker at det er lite å skryte av. Virker som boombox var det mest populære og den er det jo bare de aller nyeste som får.
Visningen av bilen er jo mer animert og større, det er dog en mager trøst.

Tror det kommer mer utvikling av nåværende visning, da holliday versjon virker å være litt prematur.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA