Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FORD F-150 electric pickup

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 22. desember 2020, klokken 23:51

« forrige - neste »

Counterpointer

10 kr pr dollar er vel ofte det som brukes. Var vel omtrent riktig på både Tesla og GM.

Mach-E starter på 44 k $ og koster fra 420. Så Ford er ikke så langt unna 10 de heller.

Dvs fra snaue 400k nok for rimeligste til 900k for loaded platinum.

hemi

om du husker perioden alle regga pickuper som lett lastebil, tjente forhandlerne 150-200+ per bil de solgte.

bergheim? eller hvem det var tjente jo nesten 100? per ampera de flippa en stund for markedet daua og vel

jeg tok inn direkte og fikk min for 217.000..... og som sagt 300k flere år senere ved salg.

kaiat

Jeg tror altså ikke på noe voldsomt stort salg av disse, men kanskje 50-100 biler i året? Det vil nok begrenses en del av hvor mange biler forhandlerene kan få tak i. En periode var det slik at GM og/eller Ford (husker ikke helt) nektet sine amerikanske forhandlere å selge biler på eksport. Ford har blant annet vært på hugget etter gråmarked-eksport av F150 Raptor til Kina. Da kineserene ga seg til å klone Raptor'en, begynte Ford likegodt å eksportere F150 til Kina selv.

stefse

Kan jo ta inn bilen i billigste variant, og satse på at alt er ok. Evt. få mekket den selv hvis det skjer noe. Forhandlergaranti er ikke verdt 150 000kr i merbetaling.

Viktig at man unnlater å ta med alt ekstrautstyret som klikker etterhvert.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Electric cars in Norway

Tøff video :+1:

Kopi:

May 28, 2021 at 10:02am ET

By: Steven Loveday

Famed tech reviewer Marques Brownlee gets an exclusive hands-on with the F-150 Lightning, and its range seems impressive.

Well-known tech reviewer, long-time Tesla owner, and winner of Project Loveday Marques Brownlee (aka MKBHD) was able to get an exclusive hands-on experience with the upcoming, all-electric Ford F-150 Lightning.

https://insideevs.com/news/510259/ford-f150-lightning-first-impressions/

Video her: https://youtu.be/J2npVg9ONFo

Tellus

Jeg er på ingen måte noen truck guy, men denne frister av en eller annen grunn  :)
Mye bil for pengene ser det ut for. Det spekuleres i 160 kWh batteri.

Neppe det mest miljøvennlige alternativet innen elektriske biler, men hvis amerikanerne bytter ut sine V8 trucks med slike så er det vel positivt.

emmern

Utrolig at hverken denne eller Cybertruck kommer til Norge. Mange fler hadde nok kjørt pickup her, hadde det ikke vært så sabla dyrt. Isteden kjører alle rundt med henger og er desperate etter hengerfeste.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Counterpointer

MKBHD har en veldig interessant observasjon med at rekkevidde estimert på prøveutgave han kjørte var oppgitt til over 70 mil.

Litt for godt til å være sant kanskje, men det er en veldig positiv strategi å underpromise og overdeliver

På en bil som må antas å kjøre mye tungt lastet er det lurt å ta ekstra margin i hvert fall


ToWalkOrDrive

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 29. mai 2021, klokken 19:33
MKBHD har en veldig interessant observasjon med at rekkevidde estimert på prøveutgave han kjørte var oppgitt til over 70 mil.

Litt for godt til å være sant kanskje, men det er en veldig positiv strategi å underpromise og overdeliver

På en bil som må antas å kjøre mye tungt lastet er det lurt å ta ekstra margin i hvert fall

Ja, 300 miles gjelder visst om du har 1000lbs vekt oppi...men burde ikke utgjøre så mye...
Det som særlig virker interessant er hvordan de skal kunne klare å selge en så svær bil med så lang rekkevidde for $50.000. Kanskje de og har noen "battery day"-nyheter, som de holder for seg selv?
Hørte han ene si at det ville ta år før de kunne nå "million" biler i året...og hvis USA forsyner seg med 600.000 biler i året selv av disse, så skjønner jeg at de ikke gidder å prioritere Norge med det første...

Virker å være en genial bil, selv om jeg ville foretrukket at den var smalere...og heller enda lenger...for smale veier...
Tesla Model Y                         2021-

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 31. mai 2021, klokken 09:00
...
Virker å være en genial bil, selv om jeg ville foretrukket at den var smalere...og heller enda lenger...for smale veier...

Det er vel mer sannsynlig at Ford Ranger "EV" kommer til Europa og ikke F150 ;)
https://pickupand4x4.co.uk/next-gen-ranger-goes-electric-as-ford-commits-1bn-to-its-ev-future/

Bob_Core

Hei folkens,
Jeg bor midlertidig i USA for øyeblikket, og fikk inn en reservasjon for en F-150 første uken de tok... Er invitert på pre-show denne måneden og må si jeg er vurderer sterkt å kjøpe den...

Planen min er å bruke den her 1-3 år, for så å ta den med tilbake til Norge når vi flytter hjem igjen...

Synes dere dette høres ut som en edruelig plan? Noen her som har gjort noe lignende med andre biler? Vet noen hvordan jeg må gjøre det med service etc når jeg kommer hjem?

hemi

garantiarbeid og service er PITA, men det går, worstcase må du til usa igjen for dyrere recalls

Amatøren

#43
@Bob_Core: Du må sjekke om den kan bygges om fra CCS1 til CCS2 hvis du trenger å hurtiglade her i Europa.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Bob_Core

Sitat fra: hemi på onsdag 20. oktober 2021, klokken 17:19
garantiarbeid og service er PITA, men det går, worstcase må du til usa igjen for dyrere recalls

Ja har tenkt på dette.. Men jeg har innbillet meg at hvis det er noen store recalls, skjer det de første årene... Men det er jo en risk å ta..

Sitat fra: Amatøren på onsdag 20. oktober 2021, klokken 17:23
@Bob_Core: Du må sjekke om den kan bygges om fra CCS1 til CCS2 hvis du trenger å hurtiglade her i Europa.

Takk for tips! Dette er vel noe jeg ikke klarer å finne ut av før jeg må ta en beslutning tipper jeg, siden dette er custom aftermarket greier...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA