Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FORD F-150 electric pickup

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 22. desember 2020, klokken 23:51

« forrige - neste »

hemi

Jeg kjøper den lett, vi kan jo også ha 4250KG elbiler her, så er alle muligheter.

Counterpointer

Hvis en skal nevne en kinesisk som er i american style så er vel Honqi den som er nærmest, men det er ikke pick-up.

Synes Ford traff godt med denne på flere måter. Noen nye kule ting har den også med V2L og megafrunk med lav åpning. Samt at de jo har massivt med ekstrautstyr klart siden den er lik fosil F serie.

Spørsmålet i Norge er jo hva bl.a. rekkevidde på vinter med tung henger blir?

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på søndag 23. mai 2021, klokken 01:09

Synes Ford traff godt med denne på flere måter. Noen nye kule ting har den også med V2L og megafrunk med lav åpning. Samt at de jo har massivt med ekstrautstyr klart siden den er lik fosil F serie.

Enig. Virkelig bra fra Ford dette.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rosstopher

Sitat fra: hemi på søndag 23. mai 2021, klokken 00:10
Jeg kjøper den lett, vi kan jo også ha 4250KG elbiler her, så er alle muligheter.

Viktig å huske at unntaket som lar oss kjøre elbiler opp til 4250 kg med klasse B gjelder kun lastebiler klasse N2, altså uten bakseter.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Electric cars in Norway

Fra videolanseringen på Facebook for de som ikke fikk med seg dette live :+1:

https://www.facebook.com/ford/videos/754095758587410/

Tellus

Starter på under 40K USD ??
Ubegripelig. Kan Ford tjene noe på slikt ?
Viste også frem Mach E GT og E Transit. Den siste er kanskje den viktigste bilen av de tre...

andy99

Da har nok Ford kommet ned mot 100 dollar/kwh på batteriprisen, da er biler like rimelig å bygge som vanlige fossilutgaver. De har vel også spart mye på å ikke utvikle en ny bil også. (Tenk hva tesla har i profitt når de ligger enda lavere på batteri kost...)
Tenker vi i Europa må vente på den mindre ranger før noen pickup blir aktuelt fra forhandler.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på mandag 24. mai 2021, klokken 10:07
Starter på under 40K USD ??
Ubegripelig. Kan Ford tjene noe på slikt ?
Det er den rensede «comercial» utgaven. Den vet vi lite om enda. Den har mindre batteri og antagelig ikke noe utstyr.

Tipper ingen/få havner på den prisen i realiteten, evt har de lagt inn litt spons for å matche rimeligste Cybertruck.

Stikkkontakt

Sitat fra: Counterpointer på mandag 24. mai 2021, klokken 13:39
Sitat fra: Tellus på mandag 24. mai 2021, klokken 10:07
Starter på under 40K USD ??
Ubegripelig. Kan Ford tjene noe på slikt ?
Det er den rensede «comercial» utgaven. Den vet vi lite om enda. Den har mindre batteri og antagelig ikke noe utstyr.

Tipper ingen/få havner på den prisen i realiteten, evt har de lagt inn litt spons for å matche rimeligste Cybertruck.

Nei, det er ingen spons på den prisen. Men 230 miles WLTP.

Rosstopher

Work truck er stusselige greier. Har selv hatt 1999 F250 work truck (altså laveste utstyrsnivå). Da var det vinyl på setene, bare radio (ingen CD-spiller), benk foran hvor eneste mulighet for justering var å skyve hele benken fram og tilbake (fast rygg). Flott arbeidsbil hvis man ikke trenger masse utstyr, men ikke noe attraktivt som personbil.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

hemi

sist jeg hadde pickup var en 2005 dodge ram 2500 med alt mulig, digga den! tok inn fra usa selv, kom på 217.000 på skilt! kjørte den 100.000 og solgte for 300.000 :D

stefse

Er gjerne med på et importlag men garantiansvaret må avklares
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

kaiat

Med tanke på at det allerede i dag selges et lite antall fossile F-150 hvert år i Norge av forhandlere, vil jeg tro at det ikke drøyer lenge før det finnes en forhandler som tilbyr bilen med garantiordning og mulig ombygging til europeisk CCS-standard.

andy99

Sitat fra: kaiat på tirsdag 25. mai 2021, klokken 16:41
Med tanke på at det allerede i dag selges et lite antall fossile F-150 hvert år i Norge av forhandlere, vil jeg tro at det ikke drøyer lenge før det finnes en forhandler som tilbyr bilen med garantiordning og mulig ombygging til europeisk CCS-standard.
Amerikanske elbiler med US spec og garanti importert av en forhandler som har tidligere hatt stor suksess med fossile US pickups og trucks, høres ut som en suksess... var det ikke noen som har gjort det før
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

hemi

Sitat fra: kaiat på tirsdag 25. mai 2021, klokken 16:41
Med tanke på at det allerede i dag selges et lite antall fossile F-150 hvert år i Norge av forhandlere, vil jeg tro at det ikke drøyer lenge før det finnes en forhandler som tilbyr bilen med garantiordning og mulig ombygging til europeisk CCS-standard.

da kjøper jeg tvert, iaf om de er litt edrulige på pris, før skulle de ha 150.000 i fortjeneste per bil...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA