Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer F-150 Lightning til Norge?

Startet av Bjoris, lørdag 14. august 2021, klokken 10:53

« forrige - neste »

TB

#60
Slik jeg forstår skal den være utstilt på Oslo Motor, show om 14 dager.
Dette er som kjent på Lillestrøm
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

RJK

Sitat fra: TB på lørdag 14. oktober 2023, klokken 09:22Slik jeg forstår skal den være utstilt på Oslo Motor, show om 14 dager.
Dette er som kjent på Lillestrøm
Ikke neste helg, men helgen etter, 27-29 oktober:

https://oslomotorshow.no/

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Oreo

Ble oppringt av selger i dag jeg har hatt kommunikasjon med ang. mulig Mach-E kjøp om tilbud på en F150 som jeg hadde luftet interessen for. Har "søkt" om å få kjøpe en også. Jeg må ha blitt funnet verdig nok til å bli tilbudt å kjøpe. Dessverre hadde jeg ikke 1,2 mill liggende i madrassen i dag, hvis ikke hadde jeg nok slått til. Faktisk ikke så urealistisk heller da jeg fikk tilbudet en time før jeg skrev kontrakt på en Volvo C40 til halve prisen og mer spiselig for min tomme lommebok.

Kan ikke skjønne annet enn at denne prisen må ned et stykke, etter de første har rullet rundt en stund. I hverfall om det blir tilgjengelig Chevy og RAM? Her er vel spørsmålet om de kommer til landet eller ikke?? Cybertrucken er vel også i det blå ennå om den i det hele tatt kommer......elller?
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Electric cars in Norway

#63
Registrert en nå...

FB gruppa er aktiv om dagen - mye innlegg. Søk på det som står på bildet. Jeg finner ikke lenken der...

https://ford-no.mynewsdesk.com/pressreleases/naa-er-fords-foerste-f-150-lightning-paa-norske-skilter-3281559

Electric cars in Norway

Så denne nå på Ford sine YT sider. Denne norske videoen er god selv om den er 5 mnd gammel

Ford F-150 Lightning | Full gjennomgang av den nye elektriske 5-seters pickupen | Ford Norge

https://youtu.be/qiKKMdAbQF4?feature=shared

ToWalkOrDrive

Ser at det er 18 Lightning biler på Finn, de fleste på over 1,4 mill. (for personbil). Hvor kommer disse bilene fra? Er det demo-biler? Gråmarked-import?
https://www.finn.no/car/used/search.html?fuel=4&make=0.767&q=lightning
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Ser de er av forskjellige varianter, f.eks. Lariat og Platinum. Så dette er ihvertfall noen importbiler, da Ford selv bare tok inn en variant. Ser ikke bort fra at noen forhandlere har kjøpt fra Ford, med nettopp videresalg som formål.

Skal man gå for disse, ville jeg anbefalt Platinum som er høyeste utstyrsnivå, da det i utgangspunktet er tåpelig å betale det samme for en Lariat-utgave. Men veldig viktig å sjekke at de faktisk har CCS2 og ikke bare CCS1 og adapter-løsning.

Og så er det viktig å sjekke garantivilkårene, samt sjekke at radio og navigasjon faktisk fungerer mot norsk DAB+ og på våre veier.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rosstopher

Ja, det er bruktimport. De fleste er ærlige og har registrert dette i annonsen. Du kan sortere på Finn på bruktbil eller nybil. De få som står som nybil har 36 mnd. garanti, noe som tyder på at de også er bruktimportert. Ser det står på noen av de at de er "ombygd med type 2-kontakt", at de "takler hurtiglading" og at rekkevidde oppgis etter EPA. Alt dette er tegn på bruktimport.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

TB

Håper de som importerer Ford F-150 Lightning ikke tar inn for mange biler.
 
Bergheim Auto Salg Oslo tok inn et større parti Chevrolet Bolt. Prisen ble ikke som forventet. Konkurs februar 2020.
De som hadde kjøpt importert bil fra Bergheim hadde ingen garanti hos produsent (gyldig bare i USA) stod da uten noen garanti.

Vil anta Ford Motor Norge ikke har noe garantiansvar for biler importert fra USA.

I følge Finn er det ikke så mange biler pr. importør. Med tanke på bilene er forholdsvis høyt priset er det trolig en del å tjene pr bil - og dermed har de også likviditet til å håndtere eventuelle reklamasjoner.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA