Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Brukt i-Pace

Startet av Ferry, tirsdag 22. desember 2020, klokken 23:34

« forrige - neste »

turfsurf

Ladefart vil jeg si er ett problem først og fremst i det du nærmer deg kjørelengder på mere enn 150% av rekkevidde. Dvs fra 45-60 mil, avhengig av vær og vei.

Kjørte på hytta forrige helg, og startet da med 45% på batteriet. Ladet 10-75% med en snitteffekt på rundt 75kW. 

Ellers har vi aldri hatt driftsstans på vår 2019HSE, men har fått utført alle kampanjer.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

bartesnurr

Sitat fra: Ole Kristian Dommerud på onsdag 08. desember 2021, klokken 23:03
Her er det mange gode tips. Selv vurderer jeg en i-pace fremfor Tesla X, fordi Xen er jeg usikker på

Men, er I.pace nirvana ? Er det ingen feil eller mangler som mange opplever med X ? Jeg har forstått at katten har utrilog treg lading. Stemmer det ?
Har også en German Sheperd på 30 kg som må inn bak. Finnes det gode bur til en I-Pace ?

Takk på forhånd for svar.

Jeg vil nok ikke si bilen er nirvana, men det er en god bil som har gitt veldig lite problemer de snaut 2 årene jeg har eid den.
Ladefart er ikke all verden, men ikke noe stort bry de gangene jeg har behov for å hurtiglade. I det daglige så trenger jeg aldri hurtiglading, men pre-covid var jeg en god del i det svenske småland, i forbindelse med jobb. En tur på ca 45 mil. Da la jeg inn ladestopp i Borås vis-a-vis en buffet resturant der jeg fortærte lunsj. Dette var en 50kw lader, og da drar bilen stort maks hele tiden på ladingen. Da holdt det fint og bilen ble ladet nok før jeg ble ferdig å spise.

Når det gjelder hundebur, har jeg selv en flat-coated retriever, som jo ikke er så altfor ulik din i størrelse.
https://www.ipaceforums.co.uk/threads/dog-carrier-to-fit-i-pace.3792/ for noen tips, selv har jeg gitter herfra: https://www.guardsmandogguards.co.uk/product/jaguar-i-pace-dog-guard-and-boot-divider-2018-onwards-part-number-g1534b/
Det ble ikke så altfor dyrt å bestille det fra England, billigere enn forhandlere i Norge vil selge for.
Jaguar I-Pace FE

Maxwell_400

Sitat fra: bartesnurr på torsdag 09. desember 2021, klokken 13:05

Når det gjelder hundebur, har jeg selv en flat-coated retriever, som jo ikke er så altfor ulik din i størrelse.
https://www.ipaceforums.co.uk/threads/dog-carrier-to-fit-i-pace.3792/ for noen tips, selv har jeg gitter herfra: https://www.guardsmandogguards.co.uk/product/jaguar-i-pace-dog-guard-and-boot-divider-2018-onwards-part-number-g1534b/
Det ble ikke så altfor dyrt å bestille det fra England, billigere enn forhandlere i Norge vil selge for.

Har en setter på 25kg, den storkoser seg bak i bilen, hver gang jeg skal ut så vil den plassere seg bak bilen for å hoppe inn og bli med på tur. Er bra størrelse på bagasjerommet.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

JorgenM

Vi skulle egentlig bytte inn i-Pace før jul i år, fordi vi ønsket en bil med bedre plass til 3 unger og høyere krokvekt (vi har 2 hester...). Vi prøvekjørte BYD Tang og likte den så godt at vi rundt september bestemte oss for å signere kontrakt når BYD kommer med app og ting ved krokfestet ble avklart.

MEN, nå har vi landet på at vi liker i-Pace alt for godt og det får så være at ungene er litt urolige i det trange baksetet og vi må låne dieselbil når hestene skal på tur.

Ingen betydelige problemer med vår i-Pace etter 60.000km og 2,5 år :+1:
I høst ble jeg ukependler der jeg bruker i3 og det er en deilig følelse hver helg når jeg kommer hjem og kjører Jag'en 8) :laugh:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Contango

Som bil er Jaguaren veldig bra. God å kjøre, og god komfort. Underkjølt regn i dag, og det elektriske frontviduet var ubetalelig. Men som elbil...
Forbruket er som kjent høyt. Jeg er allikevel mest kritisk til infotainment, og spesielt at man må abonnere på tredjepartstjenester i øst og vest for å få et ordentlig anslag på batteriprosent ved ankomst. Viktig for oss for helgeturene våre bruker 70-100%. River meg også i det lille jeg har av hår over mangelen på ladeplanlegging i app inkl ladegrense samt at appen er treg, delvis upålitelig, og må re-initieres en gang hver 14de dag omtrent. Personlig synes jeg Tesla S er minst like god å kjøre men kvaliteten på Jaguaren er bedre, og bilen eldes med mer "eleganse". Deilig med gode lys også ift S/X'enes lykter laget av blindeforbundet.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Maxwell_400

#35
Sitat fra: Contango på torsdag 09. desember 2021, klokken 22:30

Forbruket er som kjent høyt. Jeg er allikevel mest kritisk til infotainment, og spesielt at man må abonnere på tredjepartstjenester i øst og vest for å få et ordentlig anslag på batteriprosent ved ankomst. Viktig for oss for helgeturene våre bruker 70-100%. River meg også i det lille jeg har av hår over mangelen på ladeplanlegging i app inkl ladegrense samt at appen er treg, delvis upålitelig, og må re-initieres en gang hver 14de dag omtrent. Personlig synes jeg Tesla S er minst like god å kjøre men kvaliteten på Jaguaren er bedre, og bilen eldes med mer "eleganse". Deilig med gode lys også ift S/X'enes lykter laget av blindeforbundet.

Hvis du må hurtiglade ofte (spesielt på vinterstid) og er av den utålmodige typen så er ikke I-Pace førstevalg. Størrelsen er nær perfekt for meg, ikke kjempestor utvendig men god plass innvendig med unntak av baksetet men få biler er i dag laget med tre gode plasser i baksetet.

Har Touch Pro og synes det fungerer helt greit, styrer det meste av det jeg trenger fra rattet. Synes også navigasjonen treffer bra på SoC men jeg går aldri under 10% da det ikke er bra for batteriet. Et tips når det gjelder lading er å bruke Jedlix, fungerer helt fint hos meg og du får igjen penger på strømregningen.

Null problemer med bilen her etter 30000km+
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Kanutten

#36
Sitat fra: Maxwell_400 på fredag 10. desember 2021, klokken 09:12
... Synes også navigasjonen treffer bra på SoC...

Det stemmer ganske dårlig med min erfaring. Jeg mener navigasjonens beregning er fullstendig håpløs - regelrett ubrukelig. Her er et eksempel: Kjøring fra Oslo til Trysil. Startet hjemmefra med 100% SOC, da sa navigasjonen at jeg skulle ha 34% igjen ved ankomst hytta. Se bilder nedenfor som viser utviklingen underveis.

På et tidspunkt hadde jeg 13% igjen, men bilen mente fortsatt at det ville være 15% igjen ved ankomst :)


Maxwell_400

Sitat fra: Kanutten på fredag 10. desember 2021, klokken 12:10
Sitat fra: Maxwell_400 på fredag 10. desember 2021, klokken 09:12
... Synes også navigasjonen treffer bra på SoC...

Det stemmer ganske dårlig med min erfaring. Jeg mener navigasjonens beregning er fullstendig håpløs - regelrett ubrukelig. Her er et eksempel: Kjøring fra Oslo til Trysil. Startet hjemmefra med 100% SOC, da sa navigasjonen at jeg skulle ha 34% igjen ved ankomst hytta. Se bilder nedenfor som viser utviklingen underveis.

På et tidspunkt hadde jeg 13% igjen, men bilen mente fortsatt at det ville være 15% igjen ved ankomst :)

Men skjer det hver gang du drar til hytta? Virker på meg som når føreforholdene er andrerledes enn hva den beregner så bommer den og på arrogant engelsk vis så nekter den å overse fakta. Har opplevd det selv men ikke så ofte og klarer ikke helt å finne ut hva det var som gjorde at den bommet.

I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Tellus

Synes også at GPS estimatet er dårlig. Stort sett for optimistisk. Tar vel heller ikke høyde for elevasjon.

Derimot er Power Cruise Control sin app veldig god. Vanligvis litt på den konservative siden.

Kanutten

Sitat fra: Maxwell_400 på fredag 10. desember 2021, klokken 13:36

Men skjer det hver gang du drar til hytta? Virker på meg som når føreforholdene er andrerledes enn hva den beregner så bommer den og på arrogant engelsk vis så nekter den å overse fakta. Har opplevd det selv men ikke så ofte og klarer ikke helt å finne ut hva det var som gjorde at den bommet.

Ja, den bommer hver eneste gang, og alltid ved å være altfor optimistisk.

Til sammenligning har jeg en Taycan 4S som av og til bommer +/-2%. Som regel treffer den helt, eller bommer pessimistisk med 1%.

JPM

Tenkte å bytte 19-modellen inn i en brukt 21-modell. Har en 400, men vurderer en 320 pga pris. Noen som har prøvd?

espenri

Har hatt 2020 modell 320 som lånebil en helg (kjørte ca 500km). Det er merkbar forskjell, men det er fortsatt plenty krutt.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Ingeniøren

Sitat fra: espenri på fredag 10. desember 2021, klokken 23:44
Har hatt 2020 modell 320 som lånebil en helg (kjørte ca 500km). Det er merkbar forskjell, men det er fortsatt plenty krutt.

Enig i at reduksjonen i effekt var mer merkbar enn forventet. I tillegg synes jeg ikke noe særlig om infotainment og synes hendel rundt rattet var simplere og mer slarkete. Hadde bilen i to dag og fikk testet en del. Ville ikke byttet  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Napoleon

Har kjørt MY21 EV320 siden februar og er utrolig fornøyd.
Savner ikke de 80 hester, og 0-100 på 6,3 sekunder er mer enn nok i Norge.
Uansett blir bestandig noen som er raskere.
Infotament Pivi pro 3.0 er hel topp og mye bedre enn forrige.
Anbefales på det sterkeste!

Contango

Jaguar salgstall er ikke gode (for å si det pent), og selv om I-Pace selger litt bedre enn ICE modellene relativt sett er det triste tall. Om de ikke gjør noen substansielle endringer på 2023 modellen kommer salget til å stupe, og det vil ikke akkurat underbygge ambisjonene om fullelektrisk i 2025. Bilen, slik den er i dag, kan ikke konkurrere i markedet. 850k+ for en fullutstyrt bil med såvidt 100kw maks ladehastighet og et infotainment som er utdatert? Å i det minste få til et batteri med 150-200kw makslading kan ikke være umulig - selv for Jaguar...
Jeg hadde ventet til jeg så 2023 modellen før jeg byttet til 2021/22 fra 2019 (for å unngå et potensielt kraftigere verdifall på de nyere).
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA