Til info så fungerer overhode ikke batterivarming/AC i det hele tatt etter min erfaring. Joda... den trekker opp til 15kW for batterivarme, men det er kun for å hindre at VW må bruke penger på å bytte batteriet ditt, ikke for at du som kunde skal få noen fordel. Ved temperaturer under 8,5 grader så varmes batteriet opp til 13 grader. Dette er nok til at batteriet ikke blir skadet av lading/utlading, men gir deg ingenting i økt ladehastighet. Denne varmingen pågår i 10 minutter og slås så av.
Om du så kjører på autobahn eller veldig raskt så vil varmen økes som følge av utlading, og du vil få god ladehastighet. Dersom du kjører på norske veier, og holder ca 80km/t så vil batteriet sakte men sikkert miste temperatur, og du får 45kW på ditt neste ladestopp.
Ved denne hurtigladingen så økes temperaturen gjennom lading til kanskje 40 grader, så ved neste stopp, selv om temperaturen går noe ned, så vil du få god hastighet.