Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukt 40kwh LE vs N-Connecta / Accenta

Startet av SvSven, tirsdag 22. desember 2020, klokken 18:47

« forrige - neste »

SvSven

Hei

Jeg er på jakt etter min første (el)bil og vurderer å kjøpe en brukt 40kwh Leaf, dette pga at det ser ut som den passer fint for oss som familiebil med godt plass og godt nok rekkevide.

Har sett at det finnes en del Launch Edition modeller på finn som er lagt ut billiger enn noen N-Connecta modeller (som har mer km kjørt).

Skjønner ikke helt grunnen til det, jeg trodde LE hadde bedre utstyr enn N-Connecta? Noe som Tekna uten skinn og bose lydsystemet.

Er det noe grunn til å kjøpe en N-Connecta eller Accenta hvis man kan få en LE billiger eller for samme pris?
2020 Nissan Leaf Tekna 40kWh

vartli

LE er vel eldre. Antar det er hovedgrunnen til lavere pris. Fra rundt sommeren 2019 er skjerm oppgradert. LE har litt selvstyring, det har ikke N-Connecta. Er sikkert andre forskjeller også. Hvordan er det med Apple carplay og Android auto i LE?

LE og N-connecta skiller ikke så mye, så jeg ville heller fokusert på å finne en velholdt bil til en god pris.
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

Joltus

LE blir gjerne solgt noe rimeligere siden de ble kjøpt noe rimeligere enn n connecta etter prisstigning. 🤷‍♂️
Vi kunne hvertfall solgt vår til en ganske lav pris og allikevel tenkt at det var ok.

kaiat

Personlig ville jeg ha gått for N-Connecta da denne har manuelt håndbrekk og LE har elektrisk. Har dårlige erfaringer med elektrisk håndbrekk, så bare en personlig preferanse.

Ellers, få med LED-lys! Ikke alle LE har dette og ekstrautstyr på N-Connecta. Tror ikke du får det i det hele tatt på Accenta. Det er standard på Tekna. Er det manuell høydejustering for lys på venstre side av rattet, er det halogen og det vil du ikke ha...

leafnor

Sitat fra: kaiat på onsdag 23. desember 2020, klokken 10:30
Personlig ville jeg ha gått for N-Connecta da denne har manuelt håndbrekk og LE har elektrisk. Har dårlige erfaringer med elektrisk håndbrekk, så bare en personlig preferanse.

Ellers, få med LED-lys! Ikke alle LE har dette og ekstrautstyr på N-Connecta. Tror ikke du får det i det hele tatt på Accenta. Det er standard på Tekna. Er det manuell høydejustering for lys på venstre side av rattet, er det halogen og det vil du ikke ha...
Enig, LED er et must. En observasjon om manuelt eller el brekk. Min observasjon, men fra gamlere Leaf er at de med fotbrekk får korrosjonstrøbbel på wire og får en kostnad der etter hvert. Men kan være det er fikset på 40 Leaf. Men tviler. Primære er LED.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

SvSven

Takk for svarene!

Ifølge en forhandler jeg spurte er LE de har billiger fordi det er bruktimport og har dårligere/mindre garanti.
Takk for tips om LED og manuel/elektronisk håndbrekk også, det er ikke noe jeg har tenkt på ennå
2020 Nissan Leaf Tekna 40kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA