Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.48

Startet av kodax, tirsdag 01. desember 2020, klokken 01:09

« forrige - neste »

Erlingni

Jeg har alltid fått alle oppdateringene med en gang. Men denne har jeg enda ikke fått. Er det normalt at man noen ganger hopper over en, eller får den mye senere (ja, jeg vet det rulles ut i "batcher", men 2020.48 ser det ut til at "alle" har fått nå).

Model 3 LR, god wi-fi dekning i garasjen, oppdateringer satt til "advanced", også sjekket manuelt (nå nettopp). Er på 2020.44.25

Motorwatt

Det er fremdeles 20% TM3 som har din versjon (ref. Teslafi), så den kommer nok. Mulig du ikke får den før neste store oppdatering som er ventet før jul (mest sannsynlig i denne uken), og som sannsynligvis da får V11 med mye nytt og spennende.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Boge

Jeg venter også på denne.

Kan noen bekrefte/avkrefte om NRK-Podcast fungerer på denne. Vurderer å starte å abonnere på Premium igjen, men NRK Podcast må funke først.
Hvit M3 LR AWD 2019 mod. Levert Fredag 13 sept. 2019.

TøddiVedder

Kjør podcast gjennom mobilappen nrk radio

moso

Sitat fra: Boge på mandag 14. desember 2020, klokken 11:14
Jeg venter også på denne.

Kan noen bekrefte/avkrefte om NRK-Podcast fungerer på denne. Vurderer å starte å abonnere på Premium igjen, men NRK Podcast må funke først.

NRK podcast fungerer fremdeles ikke i 48.10
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

eDooku


Tesla sin Spotify-app støtter ikke passthrough i 2020.48.10.
Sitat fra: info.nrk.no/radio/podkast

Kvifor fungerer ikkje podkast på Spotify Connect?
Spotify tilbyr to typar podkastar:
1. Filer som er lasta opp til Spotify.
2. Filer som ligg hjå podkasttilbydaren (t.d. NRK) og som er tilgjengeleg for alle via RSS. Spotify kallar dette for «passthrough».
Førebels er ikkje «passthrough» støtta i Spotify Connect. Slike podkastar vil difor ikkje fungere på smartklokker, eksterne høgtalarar og liknande via Spotify.
Man kan jo spørre seg selv om hvorfor ikke NRK like godt laster opp til Spotify for å gjøre podkastene så tilgjengelige som mulig. Det gjelder jo mange flere klienter enn bare Tesla.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Landro

#66
Fikk .12 i dag (opp fra 44.25). Ikke så mye nytt annet enn at versjonsloggen nå sier noe som jeg ikke har sett har blitt rapportert. Jeg vet jeg har det nye LG batteriet (Model 3), så kanskje det kommer bare på de som har det?

Kjørelengde
Kjørelengden er økt, slik at den mer nøyaktig gjenspeiler kapasiteten i batteriet.

Edit: Gikk fra 535 til 546km ved 100%.

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: Landro på tirsdag 15. desember 2020, klokken 12:06
Fikk .12 i dag (opp fra 44.25). Ikke så mye nytt annet enn at versjonsloggen nå sier noe som jeg ikke har sett har blitt rapportert. Jeg vet jeg har det nye LG batteriet (Model 3), så kanskje det kommer bare på de som har det?

Kjørelengde
Kjørelengden er økt, slik at den mer nøyaktig gjenspeiler kapasiteten i batteriet.

Edit: Gikk fra 535 til 546km ved 100%.

I appen eller i bilen? målt 100% eller ekstrapolert fra en lavere ladetilstand?
Og har du mulighet til å ta et screenshot av releasenotes siden det ikke ser ut til at andre som får 48.12 har denne i sin? :)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

knegg

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 16. desember 2020, klokken 12:55
Sitat fra: Landro på tirsdag 15. desember 2020, klokken 12:06
Fikk .12 i dag (opp fra 44.25). Ikke så mye nytt annet enn at versjonsloggen nå sier noe som jeg ikke har sett har blitt rapportert. Jeg vet jeg har det nye LG batteriet (Model 3), så kanskje det kommer bare på de som har det?

Kjørelengde
Kjørelengden er økt, slik at den mer nøyaktig gjenspeiler kapasiteten i batteriet.

Edit: Gikk fra 535 til 546km ved 100%.

I appen eller i bilen? målt 100% eller ekstrapolert fra en lavere ladetilstand?
Og har du mulighet til å ta et screenshot av releasenotes siden det ikke ser ut til at andre som får 48.12 har denne i sin? :)

Tror nok du leser 2020.28 sin endringslogg her.
2020 Model 3

Landro

#69
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 16. desember 2020, klokken 12:55
Sitat fra: Landro på tirsdag 15. desember 2020, klokken 12:06
Fikk .12 i dag (opp fra 44.25). Ikke så mye nytt annet enn at versjonsloggen nå sier noe som jeg ikke har sett har blitt rapportert. Jeg vet jeg har det nye LG batteriet (Model 3), så kanskje det kommer bare på de som har det?

Kjørelengde
Kjørelengden er økt, slik at den mer nøyaktig gjenspeiler kapasiteten i batteriet.

Edit: Gikk fra 535 til 546km ved 100%.

I appen eller i bilen? målt 100% eller ekstrapolert fra en lavere ladetilstand?
Og har du mulighet til å ta et screenshot av releasenotes siden det ikke ser ut til at andre som får 48.12 har denne i sin? :)

Bilen endret fra å rapportere 535 til 546km på 100% lading. Jeg tror den norske teksten er oversettelse av engelske "Range display" som jeg ser er i tidligere versjoner (2020.28 som noen andre nevner). Så jeg tror ikke det er faktisk rekkevidde som er endra, men bare visningen og bilens egen vurdering av effektivitet.

Sorry for litt dårlig bilde. Snappet det litt kjapt i går for å sammenligne med hva andre har sett, har ikke tilgang til bilen igjen før i morgen ettermiddag. Men som du ser så er neste punkt på lista det med meldingstråder som også alle andre har på 2020.48.

Edit: Ser at noen antagelig har referert til dette på TMC (om ikke det er noen andre i Norge som har rapportert det samme?). Kan ta bilde av energi-skjermen når jeg får tilbake bilen i morgen ettersom noen var interesserte i det.

Chris Neumann Ruud

#70
2020.48.12.1 på vei ned nå.
Edit: samme release notes som over, utvidet rekkevidde. Skal sjekke hvorvidt det er noen reelle endringer etter å ha lada litt.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Trond Strømberg

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på fredag 18. desember 2020, klokken 19:27
2020.48.12.1 på vei ned nå.
Edit: samme release notes som over, utvidet rekkevidde. Skal sjekke hvorvidt det er noen reelle endringer etter å ha lada litt.

Denne var på vei inn til meg, men rett før den var 100% nedlastet så forsvant den. Er på 2020.44
Flere som har opplevd samme?
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

geear

Fikk 12.1 i går, fra 12. Tok bare noen minutter ut i første kjøretur før MCUen gikk i svart i 5-6 minutter. Ellers ingen merkbare endringer så langt.

JTB

Noen som får sms talestyring til å virke? Får bare melding om at det kun støttes på IOS 13 etter eller annet når jeg prøver å sende. Har Iphone 11 og M3.
S85 grå - bekreftet 07.04.14 - levering 30.06.14

sfinxern

Akkurat nå tikket 2020.48.12.1 inn på min desember 2017 TMS 75D.

Siste update jeg hadde var på tidlig 2020.30-tallet. Lenge siden det har vært noe nå.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA