Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: MyPeugeot appen  (Lest 800 ganger)

BEVeRage

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 47
    • Vis profil
MyPeugeot appen
« på: Lørdag 19. Desember 2020, klokken 22:37 »
Vad är era erfarenheter av MyPeugeot appen?
Jag får väldigt sällan upp aktuell laddstatus när jag öppnar appen eller gör en refresh.
Jag har knappt någon gång fått en notis från appen när laddningen är klar eller när den avbrutits av något skäl.
Det brukar konstigt nog gå mycket bättre att fjärrstarta värmaren.
Jag kör appen på iOS 14.2 och har senaste mjukvaruversion i bilen.

Jag har dessutom sällan kontakt med TomTom real time traffic i bilens navigator. Finns det någonstans möjlighet att se signalstyrkan för bilens 3G uppkoppling?
« Siste redigering: Mandag 21. Desember 2020, klokken 07:44 av BEVeRage »

friedland

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Sv: MyPeugeot appen
« Svar #1 på: ſøndag 03. Januar 2021, klokken 14:50 »
Kan dessverre bare bekrefte de punktene du lister opp. Dette med oppdateringstid for informasjon i appen virker å ha blitt verre den siste tiden. Jeg får bare oppdatert info ca. hvert 15. minutt.

Slik den fungerer nå så gir den meg rett og slett ikke særlig mye, jeg må som regel gå ut og sjekke manuelt om bilen faktisk lader.

Ser ikke noe sted i innstillingene der man kan sjekke signalstyrke.

BEVeRage

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 47
    • Vis profil
Sv: MyPeugeot appen
« Svar #2 på: Onsdag 31. Mars 2021, klokken 13:57 »
Har inte lyckats få upp aktuell SoC vid laddning eller kunnat fjärrstarta värmaren via MyPeugeot appen sedan i söndags.
Någon som lyckas?

nahoj

  • Newbie
  • *
  • Innlegg: 2
    • Vis profil
Sv: MyPeugeot appen
« Svar #3 på: Onsdag 31. Mars 2021, klokken 23:57 »
App har ikke virket for meg siden 17. feb.
Dog logges fortsatt reiser som overføres når jeg ansluter i bilen

biggern

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 171
    • Vis profil
Sv: MyPeugeot appen
« Svar #4 på: Tirsdag 06. April 2021, klokken 18:33 »
Produktet ser ut til å være bare ræva for de fleste som prøver å bruke den.
Treg som ett helvete og i de siste uker ikke respondert i det hele tatt, med tanke på å starte forvarming, sette opp planlegging lading osv.
Typisk alle bil lev. som har apper de skryter av ?
Hadde akkurat det samme med VW appen.

vinterdekk

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 240
    • Vis profil
Sv: MyPeugeot appen
« Svar #5 på: Onsdag 07. April 2021, klokken 15:23 »
Leit.. Jeg er litt fristet av elektrisk PSA bil, men hverken tråden her eller tilbakemeldingene i App Store vitner om at smart integrasjon med mobil har vært prioritert hos konsernet. Tilbakemeldingene for MyPeugeot går langt tilbake. (Legger inne kommentar her slik at jeg kan abonnere på tråden i fall ting bedrer seg. :) )
Kia Niro Plug-in Hybrid (joda, den lades flittig men elbil er det ikke)

BEVeRage

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 47
    • Vis profil
Sv: MyPeugeot appen
« Svar #6 på: Fredag 16. April 2021, klokken 09:21 »
Det började fungera igen för mig igår (15/4) vid 17-tiden.
Både att visa SoC och att starta/stoppa värmen via appen. :+1:
Observera att den enbart uppdaterar tiden för SoC i appen när man laddar eller kör. Jag antar att bilen inte skickar nytt status till servern när SoC är oförändrad.
« Siste redigering: Fredag 16. April 2021, klokken 09:33 av BEVeRage »