Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reduced front radar visibility

Startet av jokke, lørdag 19. desember 2020, klokken 12:00

« forrige - neste »

jokke

Sitat fra: josefr på mandag 28. desember 2020, klokken 17:37
Sitat fra: josefr på lørdag 26. desember 2020, klokken 17:49
Jeg opplever også alt for mye at cruise/AP ikke virker grunnet radar-problemer. Samtidig lever autofunksjonen på visker tidvis litt sitt eget liv... Startet dashcam, men ser greit hva som skjer foran bilen... Nettopp kjøpt denne TM3LR og er godt fornøyd, men syntes jeg får mye feilmeldinger på kamera generelt og denne spesielt. Siste sw-versjon...

Var ute og kjørte en tur i dag også. AP fungerte fint i starten, men etterhvert fikk jeg igjen feilmelding på at radaren har redusert sikt. Som dere ser på bildet er det ikke akkurat dårlig sikt.

Sjekket fronten når jeg kom hjem og ser at det ligger et lite lag med snø/slaps på frontfangeren. Kan det være nok til at den kobler ut?

I min forrige post kan det ha vært et tynt lag med is på fangeren, da det regnet og var minus 5 grader...
JA

Woodbear

Enda mere gørr er parkerings sensor feil når man kjører, hadde tykt lag med sludd/kram snø på bilen igår, dekka sensorer, og den feilmeldinga står konstant på skjermen.. akkurat som jeg trenger å vite at parkerings sensoren er dekt til på motorveien 😂
Radarn virker det som konker hver gang det er vær som lager tynn is/sludd hinne. Dvs sludd vær rundt 1 grad
2021 model 3 hvit performance.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA