Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vindu går ikke ned ved åpning av dør

Startet av elc, fredag 11. september 2020, klokken 02:35

« forrige - neste »

elc

Hei, noen som har hatt tilsvarende problem? Hva ble evt. løsningen?
11/2014-modell.

Vinduet har sluttet å bevege seg ned/opp ved åpning/lukking av førerdøren. Har forsøkt å "re-initialisere" vindusheisen, og det fungerte en liten periode. Vinduet går ned med "one-touch", men ikke opp. Kupélys og varsel i dashboard om åpen dør fungerer slik det skal.

quandt1960

Ja, har hatt det på andre BMW Coupé. Om det ikke fungerer å reinitialisere med knappen så må den leses ut og modulen kodes på nytt. Om det da ikke er en intern feil på selve modulen eller lederen.

Lofotveggen

Hadde samme feil på min bil. Ny kabel og. Motor. Kostet drøye 10k å fikse dessverre 🥺

JorgenM

Har fått dette problemet på passasjersiden på min 2014 også nå.
Heldigvis legger ruta seg innenfor pakningen så det funker egentlig greit.
10k i rep er uaktuelt påen såpass gammel bil :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Amigakongen

2015 BMW I3 - 11800km

JorgenM

Hvilken del tenker du på da?

Selve vindusheisen funker ellers. Er kun denne åpninga akkurat idet døra åpnes / lukkes
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Amigakongen

@JorgenM

Jeg tenkte bare på å bytte hele døra jeg.  :o
2015 BMW I3 - 11800km

JorgenM

Ja det kan jeg jo vurdere. Bytta bakluka på min forrige i3 uten problemer  :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

PionerThink

Vi hadde samme problem på vår 120i Cab på førerdøra som jeg antar har samme system for vinduene som i3. Jeg fulgte en slik prosedyre og da funket senk/hev som normalt igjen:
https://www.youtube.com/watch?v=kVPN9qLOAj4
Tror dette kan skje ved batteriskifte eller dårlig batteri også, men er jo verdt å prøve før man gjør større grep?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA