Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

OBDII-port i TM3

Startet av Chris Neumann Ruud, onsdag 16. desember 2020, klokken 12:33

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

Denne?
   [ You are not allowed to view this attachment ]
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Chris Neumann Ruud

#1
Sitat fra: NOway på onsdag 16. desember 2020, klokken 12:50
Sitat fra: NOway på onsdag 16. desember 2020, klokken 12:48
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 16. desember 2020, klokken 12:46
Se signatur, men refresh 2021 model 3 AWD LR levert tidligere i desember :)


Nice, da er det mye letter med Scan my Tesla osv. Slipper adapter og hard off osv hver gang man skal gjøre noe.


Hadde du klart å ta et bilde "rett opp" så vi ser hele kontakten?


Så vi ser den sånn

[ You are not allowed to view this attachment ]

Ser ut som om 3,4,5,6,11,14 og 16 er koblet i.

11 er nok noe Tesla da bruker til eget formål, hva nå det må være.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

jorgenask

Nice, da kan jeg ha en bluetooth adapter der fremme og koble til kick-sensor bak. Blir litt mer ryddig  :+1:

Kim-

Må sjekke min... Bestilte adapter for 2 dager siden...
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

jorgenask

Sitat fra: NOway på onsdag 16. desember 2020, klokken 14:09
Sitat fra: Kim- på onsdag 16. desember 2020, klokken 13:56
Må sjekke min... Bestilte adapter for 2 dager siden...

Jeg også.


Det som er fint med den porten om folk har ODBII scanner av noe slag er at det er lett å se batteri størrelsen. Sånn sett kan man kjøpe en grei en på Biltema og gå inn på info om batteri. Jeg har ikke fått min TM3P så kan ikke bekrefte at det funker, men det bør funke.

Da kunne vi jo sett hva som blir levert. Sånn det ser ut nå har Glovis Sun med seg biler med alle de kjente og halv kjente nyhetene. Jeg tenker dette er jo vesentlig for folk når det gjelder levering og når folk får levert bilene sine.

Det er mulig det større batteriet er cappet av software så scanmytesla viser det samme uansett hvilket batteri man har

Solheim

Hentet min Performance nå, VIN 827. Hos Tesla var den listet med global headlights og 2170L batteri. Kan også bekrefte at det er OBD port ved pedalene, fikk den ikke til å funke så måtte bruke adapteret fra min forrige Model 3 til å hente data.
Du kan ikke vise dette vedlegget.  Du kan ikke vise dette vedlegget.

jorgenask

Så du måtte koble til ved midtkonsollen ? den foran virket ikke ?

Solheim

Måtte koble ved midtkonsoll ja. Har en fra teknikkmagasinet.

Er de nye med linse ja.

Haggish

#8
Får man tak på det ODB adapteret noe sted i Norge, eller må man ta det fra aliexpress.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Haggish

Sitat fra: NOway på onsdag 16. desember 2020, klokken 19:43
Sitat fra: Haggish på onsdag 16. desember 2020, klokken 19:35
Får man tak på det ODB adapteret noe sted i Norge, eller må man ta det fra aliexpress.

Selve OBDII leseren fra USA kom på to dager nå. Adapter kabel virket det som de lager på bestilling og ca 2 uker + frakt. Så funker den «nye» kontakten foran er jo det topp og spart 1000kr pluss 99999999999999999kr i mva og gebyrer til postselskap for fortolling.

Jeg har en Konnwei OBD leser som jeg brukte på min Zoe og håper den kan brukes, men det er adapteret jeg trenger, kontakten foran er vel bare en dummy etter hva jeg har forstått. Hadde vært ok og få testet leseren jeg har, så om det er noen i Oslo område som kan bistå med og brøve den hadde jeg vært meget takknemlig :)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Chris Neumann Ruud

Er nok ikke dummy.
 [ You are not allowed to view this attachment ]
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Haggish

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 16. desember 2020, klokken 20:18
Er nok ikke dummy.
 [ You are not allowed to view this attachment ]

Men virker den?
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Chris Neumann Ruud

Den gjør vel noe? Tesla bruker neppe masse tid på å kabler og koble en port som ikke gjør noe, kjenner jeg de rett ;)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Haggish

Jeg bryr meg ikke om hva Tesla bruker den til, men om vi kan bruke den til det vi vil. ( Jeg tror du skjønte det) 😉
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Chris Neumann Ruud

#14
Du får nesten bare prøve. Den ser kabla korrekt ut internt, men kanskje den må aktiveres i sw eller noe?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA