Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

20" vs 21" på vinterhjul?

Startet av Julenissen, fredag 18. desember 2020, klokken 17:07

« forrige - neste »

Julenissen

Hei,

Første innlegg på forumet :)

Har en E-tron 55 med s-line eksteriør i bestilling med levering til februar.

Er veldig usikker på valg av vinterdekk til denne og lurer på om noen her inne har noen brukererfaringer som kan hjelpe meg av sted.
Har opprinnelig satt opp 20" GMP Gunner i sort på vinterdekkene. Har veldig lyst til å oppgradere disse til 21" da eksteriøret er viktig for meg, men opplever at enkelte er skeptiske til rekkevidde med 21" på vinterføre.

Er dette så krise som det fremstilles av enkelte?

95% av bruken vil bli type tur/retur asker-oslo med noe småkjøring pr. dag.
Av langtur tipper jeg det vil bli aktuelt med noen hytteturer i løpet av vinteren. Aktuell strekning hver vei er snakk om ca 17 mil med ca 1000m stigning i ene retningen. Har mulighet til å lade på hytta.

Hva tenker dere som har hatt bil og har litt erfaring på vinterføret?
Er over gjennomsnittlig opptatt av utseende, og tåler en tur innom lader en gang i blandt, men hvis jeg er på vei mot kontinuerlig rekkeviddeangst ved "normalbruk" mere lokalt så lurer jeg på om fornuften må seire🙈

Helt konkret lurer jeg vel på om non har noen håndfaste erfaringer på faktisk rekkeviddebegrensning på 21" kontra 20".

Evig takknemmelig for all hjelp:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA