Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladelokk som fryser

Startet av OP, fredag 18. desember 2020, klokken 12:24

« forrige - neste »

OP

Hei opplever at ladelokket på bilen fryser etter å ha ladet på hytta i vinterlige omgivelser og senere skal lade etter ca 2/3 t på vei hjemover. Finnes det noe som kan beskytte ladekontakt inntaket på bilen med lokk, når man skal lade ved norske vinterforhold på fjellet? Børster og "rengjør" kontaktpunkt så godt som mulig før avreise. Har også benyttet "varmtvann i pose" trikset noen ganger men er jo ikke alltid like praktisk mulig. Har også testet ut "antifreeze" med varierende hell. Noen som har noe tips her. Har 2 biler med ladeinntak på siden av bilen.

Marius Kotsbak

Har du prøvd med silikonspray på alt av plast/gummi? Har ikke opplevd noe slike problemer ved bruk av dette.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

Counterpointer

Beskyttelse over ladeluke når en lader er en enkel og rimelig løsning som forebygger mye.

Magnestisk til 109 kr fra Biltema som klippes til passende str f.eks

https://www.biltema.no/redirect/productrelative/2/nb/2000019250

TorT

Jeg har kjøpt meg noen gjenbrukbare varmeputer, som ligner på disse;

https://www.smartasaker.no/no/artiklar/handvarmere-springyard.html?gclid=Cj0KCQiA5vb-BRCRARIsAJBKc6IcDdZDEGkIXjuXIiBFcUoNpL3IMHyob0-35szG6Ak0aK3eYTOjj2UaAlc9EALw_wcB

Jeg kjøpte mine på xxl, men fant de ikke akkurat nå. Men virker akkurat som disse. Når de har vært brukt kan en koke de opp litt forsiktig i en kjele med vann til de er flytende igjen, og de er klare til neste gang.

Mvh TorT

OP

Takk for gode innspill - tester ut de ulike alternativer!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA