Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kontaktpunkt/dialog med Audi?

Startet av elektro, torsdag 17. desember 2020, klokken 19:43

« forrige - neste »

elektro

Her på forumet oppdager vi en del feil og interessante ting som kunne med fordel kunne vært løst annerledes. Finnes det noen måte å komme i dialog med Audi på på en konstruktiv måte? Altså ikke en klagemur, men mer en slags forslagskasse? Gjerne med en (ikke autogenerert) bekreftelse på at din tilbakemelding er blitt registrert.

F.eks.:

- Forbruk/snittfart burde ikke registreres i Park.
- Negativt forbruk burde registreres, f.eks. når du starter kjøreturen på toppen av en bakke.
- Det burde være enklere å justere fader/balanse på stereoen (for oss med barn)
- Det burde være mulig å enkelt unngå at bilen slår seg av nesten med én gang man går ut.
- Egen "camp mode" for bruk ved overnatting, samt venting i kolonne, fergekø etc.
- Man behøver ikke advarsel om lavt batteri når man står og lader (hvis man fremdeles får det).
- Det burde alltid være mulig å starte varmeapparat ved DC lading, uansett SOC.
- Batteriet burde kunne forvarmes også over -10 grader om ønskelig og "on route" til lynladere for å oppnå max fart.
- Funksjon for spyling av ryggekamera uten at visker går.
- Ryggekamera burde vært mer lyssterkt og ryggelyset burde vært bedre (kun fullt løsbart med hardware)
- Varmetråder i viskerarm/blader, nederst i frontruta, en varmelist klistret på ruta el. (kun fullt løsbart med hardware)

EDIT: Ang. siste punkt burde noe sånt som dette kunne skreddersys i en "light" utgave, kanskje bare nederst, forhåpentligvis uten at det blir for mye "jallamekk": https://frostfighter.com/clear-view-front-wiper-defrosters.htm Hadde lignende utfordring på Teslaen og var i dialog med disse: https://crystalclearblades.com/?variant=22143225069647
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

daktari

God idé! Flere punkter:
-Parkbrekk bør alltid gå på ved parkering fordi det uansett går på når man setter inn lader.
-knapp for spyling av ryggekamera bør høyere opp på menyen
-et trinn til sterkere regen for bykjøring på manuell innstilling

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

PF

Det gikk ut en mail om beta testing av apper her for en stund siden. Der er det også et forum hvor man kan komme med forslag til forbedringer,( hvor det også har kommet en del).
Det virker å være rett i kontakt med noen som kan påvirke utviklingen på software siden.

Amatøren

Send alle punktene til:

digitalsupport.no@audi.de

Det er i hvert fall en start og er de seriøse (men de går vil i den tro at de vet bedre enn kundene/brukerne) så burde slikt sendes videre til Audi sentralt.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA