Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mister stadig 4G-forbindelse

Startet av Polestar-eier, torsdag 17. desember 2020, klokken 17:03

« forrige - neste »

Polestar-eier

Noen som har funnet en fiks på manglende 4G-tilkobling?

Jeg mister nesten daglig 4G-forbindelsen. Det ser ut til å være når det er tåke eller nedbør, men det kan like gjerne være tilfeldigheter. Jeg vet ikke.

Skru av og på mobildata eller restarte systemet ser ikke ut til å virke. Jeg lurer på om Teslabjørn også erfarte ustabil 4G på sitt låneeksemplar, men jeg husker ikke hva slags fiks han introduserte.

OPPDATERT:

Jeg fant videoen:
https://youtu.be/0LayJcGD1sY?t=226

Innstillinger --> Personvern og datadeling --> Vilkår for internett-tjenester

Nå virket plutselig 4G da jeg skulle fikse. Men jeg skal prøve det ut neste gang det ramler ut (som jeg antar blir i morgen).

OPPDATERT 2:

Virker ikke. Man må være tilkoblet 4G for å få opp "Vilkår for internett-tjenester".

z4rd

Den måtte inn på noe software-oppdatering. Men usikker på om det fikset akkurat det problemet.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

mephisto32

Nei. Fikser ikke problemet med update. Hentet bilen hos Volvo, etter en feilmelding (utvendig lydsystem). De oppdaterte bare bilen og ga den tilbake til meg. Selv da faller 4G ut. Oppdateringen fikset heller ikke "lydfeil". De lette ikke en gang etter feilkoder... Bil inn igjen idag. Leiebil for 6. gang...


mroek

Dette er i grunnen et merkelig problem. Vanskelig å forstå hvorfor 4G skal falle ut på denne måten, her må de ha tatt noen rare valg. De har jo ikke utviklet selve modulen som sørger for mobilnett selv, og det er ikke akkurat rakettforskning å få dette til å fungere (jeg jobber med dette selv, og har gjort det i snart to tiår).

Når det er sagt, det ser ikke ut for å være alle biler som har dette problemet, min har f.eks ikke trøblet med 4G noen gang. Den har riktignok ved et par anledninger brukt et par minutter på å komme på nett, men det er helt akseptabelt.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Polestar-eier

Innstillinger-"fiksen" virket ikke. Uten 4G så får man ikke opp vilkår for internett-tjenester. Å la bilen stå helt av en liten stund ser ut til å fikse det av og til. Hjelper verken å restarte systemet eller slå raskt av og på.

Polestar support hadde ikke tips, annet enn å levere på verksted for feilsøk.

Blouberg

Koble bilen på nett via mobilen, da skulle du komme inn på vikår etc.

Mondeo

Sitat fra: Blouberg på mandag 21. desember 2020, klokken 21:25
Koble bilen på nett via mobilen, da skulle du komme inn på vikår etc.
Folk rapporterer jo om at Wifi ikke funker på den nyeste oppdateringen og så kan vel være vanskelig for noen..

Polestar-eier

Workarounden med godkjenning av internettvilkår for T-mobile, som også har sirkulert på svenske forum, virker ikke lenger. Velkomstsiden på norsk og engelsk ser annerledes ut enn den tyske, og det er ingenting å godkjenne.

Jeg har registrert at andre Polestar-eiere på YouTube sliter med samme 4G-bug, og samme feil er notert på Volvo XC40 Recharge. Får håpe det er en software-greie, og at feilen utbedres i neste versjon.

eSaab


Polestar-eier

Sitat fra: eSaab på mandag 18. januar 2021, klokken 17:46
Senaste informationen från polestar support
https://support.polestar.com/se/polestar-2/2021/

Verken restart av systemet eller slå av og på mobildata, som det foreslås der, virker. Jeg ble anbefalt av Polestar support å restarte noe som angivelig kun verksted kan restarte (husker ikke navnet). Må levere bilen inn på verksted for å restarte i alle fall.

Blouberg

Det "ryktes" at dette er løst i backend. Hos meg har det iallefall vært stabilt de siste dagene. Tidligere var det litt lotto om jeg hadde nett eller ikke.

eSaab


Kjello3

Den nya mjukvaruuppdateringen kommer släppas i omgångar, via OTA, från sent i februari. Denna mjukvara finns redan tillgänglig i verkstäderna och kommer installeras i nya bilar och bilar som redan finns på verkstäderna.
Versionsinformation för mjukvaruuppdatering: P2104.1
- Android 10 (Q)
- Admin-rättigheter för bilprofiler: tillåter profilens ägare att genomföra fabriksåterställning.
- Harman Kardon premium audio: förbättrat surroundljud
- Radio: FM/DAB-länkning för en sömlös lyssnarupplevelse. (OBS: radiofavoriter kommer raderas och behöver programmeras om.)
- Visualiering av luftkvalitet (endast Kina)
- Klimatanläggningstimers: stabilitetsförbättringar
- 360-kamera: kvalitets- och stabilitetsförbättringar
- Bluetooth: telefonens favoritkontakter synkas nu med bilen; generella kvalitets- och stabilitetsförbättringar.
- Ägarmanual: kvalitetsförbättringar
- Connected Safety (Europa, Nordamerika): molnbaserad säkerhetsinformation delas mellan Polestar- och Volvobilar. Detta hjälper till att förbättra körsäkerheten genom att varna förare för potentiella faror.
- Räckviddsförbättringar
- DC-laddning: stegvisa hastighetsförbättringar
- AC-laddning: stabilitetsförbättringar


eSaab



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA