Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Saksøkte Tesla for å få gratis lading

Startet av hELgenen, onsdag 16. desember 2020, klokken 17:37

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Sitat fra: Marius Kotsbak på søndag 20. desember 2020, klokken 23:10
Lurer på hvor mange tusen ganger av den gratis ladingen de taper av dårlig reklame med dette.

Jeg er usikker på hvor dårlig PR dette faktisk er, siden så få kjøper brukt Tesla med inkludert hurtiglading?

At bilprodusenter (og importører) er kjipe, tror jeg de fleste kjenner til.
Og hvis du lar saker i media bestemme bilvalget, er vel majoriteten av produsentene ekskludert?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Espen Hugaas Andersen

Ganske klart noe som burde blitt tatt på tabbekvoten til den ansatte. Men også helt utrolig at kunden klarte å bruke 140.000 kr på advokat!
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 21. desember 2020, klokken 01:18Jeg er usikker på hvor dårlig PR dette faktisk er, siden så få kjøper brukt Tesla med inkludert hurtiglading?
Akkurat denne saken gjelder forsåvidt også bare biler bestilt og levert i perioden januar-mai 2017. Men det er aldri en god ting for omdømmet at Tesla tok en så enkel sak til retten. Den burde ha blitt avsluttet for lenge siden.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

SHN

Etter å lest om saker på forum, i media og min egen erfaring, så synes Tesla å ha den strategien å føre sakene i rettsapparatet som en uthalingsstrategi.

Når vi ser på den konkrete saken i denne tråden, kan Tesla bruke dette som en varsel til Tesla-eiere som ønsker å klage at det ikke er noe å hente med tanke på hva Tesla-eieren sitter igjen med.

Dette synes å være en svakhet med norsk lovgiving og rettspraksis. Jeg er mer og mer overbevist om å gå til en class action i USA for få stoppet Tesla sin praksis, selv om det er en lang vei å gå. 
Trøndelag  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - solgt ◊ Taycan 4S+ 2020

arthur

Sitat fra: SHN på mandag 21. desember 2020, klokken 14:46
Etter å lest om saker på forum, i media og min egen erfaring, så synes Tesla å ha den strategien å føre sakene i rettsapparatet som en uthalingsstrategi.

Prisen å betale for å få rett er nå blitt så høy at det etter mitt syn går på rettssikerheten løs, dessverre.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Marius Kotsbak

Jeg mener om kunder må gå til rettsak for å få dekket det Tesla lover kundene så er det ikke noe bra reklame for potensielle kunder av dette selskapet. Man må jo regne med det gjelder andre ting også.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA