Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Aptera oppgir 1600 km rekkevidde. Ja takk, sier jeg.

Startet av Electric cars in Norway, tirsdag 15. desember 2020, klokken 22:55

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Oppgir 1600 km rekkevidde :+1: :+1::
En spøk? Slett ikke!
Aptera er elbilen som ikke skal behøve å lades opp igjen, takket være solceller.

https://motor.no/aptera-elbil-nyheter/en-spok-slett-ikke/187703

Kan reserveres nå i USA. Se priser i nederste bilde fra lenken under til hjemmesiden. 100 dollar for å reservere :police: :+1:

https://www.aptera.us/

Se specs på nederste bilde :+1:

elektrolux

#1
Chris Rich besøker Aptera i denne videoen:

https://youtu.be/I-KdsjVQhu0

Oppgitt pris på 230 000 kr er bare litt mer enn en Microlino og 1/4 av prisen på en Monoracer.

Verd å merke seg at Aptera aktivt støtter opp om Right to Repair. Det betyr redusert kostnad også på vedlikehold og reparasjoner.

Har selvfølgelig kjøpt både aksjer i Aptera og bestillt et #bomfrie eksemplar sammen med tusenvis av andre kostnadsbeviste kunder i hele verden.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Hansi

Hva tenker dere om bredden? Jeg tenker den dessverre er for bred
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

elektrolux

#3
2.23m bredde betyr at det kan gå trådt på Tyske motorveier.

https://www.rv24.de/magazin/rund-ums-fahren/was-hat-die-autobreite-mit-den-spuren-in-der-baustelle-zu-tun

Heller ikke spesielt gunstig på smale Norske veier.

https://www.veier24.no/artikler/norge-har-14-000-km-med-for-smale-veier/518519

Og så kan det være ganske så trangt på en parkeringsplass med 2,3 -2,5m bredde. I værste fall 3,5 cm klaring på hver side som selv ei godt voksen rotte kan slite med å passere.

https://byggmesteren.as/2017/08/15/hvor-stor-skal-en-parkeringsplass-vaere/
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

turfsurf

Mange biler som er 2,2-2,3m med speil. Model X f.eks. Vi kjørte fint på tyske motorveier med maks 2m markering under veiarbeid allikevel.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Hansi

Det blir vel litt annerledes å ha bredden ved hjulene vs ved speilene?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

turfsurf

Sitat fra: Hansi på onsdag 20. april 2022, klokken 01:21
Det blir vel litt annerledes å ha bredden ved hjulene vs ved speilene?
Ja, selvfølgelig. Men det er aldri alle filer som er begrenset til 2 meter. Det er da flere kjøretøy som er bredere enn det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Hansi

Det kan godt være :)

Jeg elsker mye ved denne "bilen" (f.eks. energieffektivitet, aerodynamikk, vekt, solcelleanlegg, right to repair, miljøvennlig tenkning i alle ledd), men for meg er den dessverre for bred for bruk i Norge.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

turfsurf

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 19. april 2022, klokken 05:53
Og så kan det være ganske så trangt på en parkeringsplass med 2,3 -2,5m bredde. I værste fall 3,5 cm klaring på hver side som selv ei godt voksen rotte kan slite med å passere.
Er jo bare hjulene som skal ha klaring. Er jo bedre plass til døren, så kan man skritte over hjulene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

magnetic

Digger den, Unik bil er milevis foran konkurrenter på  effektivitet og økonomi. Ikke lang tid lading for lang rekkevidde.
Er ikke slike 3 hjula kjøretøy fritatt for bompenger og ?

How Big is Aptera's Trunk? https://www.youtube.com/watch?v=f3jVDqiLYOs

Aptera Alpha Development Vehicle | Jay Leno's Garage https://www.youtube.com/watch?v=TsYyJJFYRvc

Vaduz

Hadde vært gøy med en slik, men hvordan er de i krasjetester? Får ikke umiddelbart lyst på en tur på autobahn med den og familien i alle fall:)

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA