Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av Mach-E

Startet av daktari, tirsdag 15. desember 2020, klokken 13:49

« forrige - neste »

Tjomsas

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 24. februar 2021, klokken 16:03
Ja, den bilen er tøff og lader sinnsykt raskt - 150kW!!! se bilde fra TB sin video.

Her er det vel litt viktig å nevne at den holder 150kW en veldig kort stund, Mr. Tabloid  :police:

Stikkkontakt

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 23. februar 2021, klokken 09:45
Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 22. februar 2021, klokken 20:40
Mulig det er bare jeg som har blitt så vant med det jevne gnaget om hvor mye strøm I-Pace bruker at jeg forventer nye biler på markedet skal gå mye lengre og bruke mindre strøm, men det viser det seg stadig at de ikke gjør det når de lander i norsk klima..
Strømforbruket til I-Pace er sånn midt på treet.

Etter min mening er forbruket på I-Pace greit.
Problemet er at hurtigladingen er elendig og langt dårligere enn det som annonseres.
Det er også en luksusbil interiørmessig. Spesielt i HSE og FE-versjonene. Disse får du med 20-30000 km til 600.000 kr. Det er ekstremt mye bil for pengene.

JorEl

#47
Ny test, denne gang fra F.Charged. Kanskje den mest elegante introen på en stund :)

https://youtu.be/76Wdzh2qc78?t=1
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Tellus

Ser ut som om Mach-e er litt mer premium enn jeg først trodde. Kunne godt tenkte med en slik hvis jeg bare kunne komme over den i-pad'en som stikker ut. Er redd det er slik fremtiden blir dog....

Hvem vil velge Model-Y fremofor denne mon tro ?

z4rd

#49
Det ser på generelt grunnlag lovende ut. Tror dette kommer til å bli en populær modell, men når du sier "Hvem vil velge Model-Y fremofor denne mon tro", så tenker jeg følgende mht noen momenter som jeg kommer på i farta som taler til fordel for TMY:

  • Total oppbevaringsplass - 1420 liter versus 1925 (bakseter seter lagt ned)
  • Mulighet for Performance - 3.7s på TMY
  • Enklere/raskere ladeløsning og nettverk - totalt sett lenger rekkevidde
  • Stabil og bra App - Ikke sett Ford sin i aksjon... alltids en joker-nord
  • Taklast er mulig for TMY, ikke for Mach-E, men samtidig har Mach-E skiluke og TMY kan legge ned midtre sete bak
  • Tilhengervekt - 1600kg vs 750kg
  • TMY har varmepumpe

Flere av disse momentene jeg trekker frem understøttes av testen Elbil24 har gjort på følgende link: https://www.elbil24.no/nyheter/ford-mustang-mach-e-under-lupen/73187208

Kort oppsummert fra den testen:

+ Nydelig kjøreopplevelse
+ Svært komfortabel
+ Meget lavt støynivå
+ God plass
+ Lang rekkevidde

- Kan ikke ha taklast
- Litt rufsete app
- Mangler varmepumpe
- Noe tregere lading enn forventet
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Øyvind.h

#50
Mye Y er bedre på ja (kan blant annet leveres med 7 seter, og midtre sete på rad 2 kan slås ned). Men denne tråden bør forbeholdes tester av Mach-E (som jeg selv for øvrig har vurdert, men droppet pga en del forskjellige mangler).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Tellus

7 seter på en såpass liten bil blir for de helt spesielt interesserte. Hadde en XC90 med 7 seter en periode. Svært lite funksjonelle og lite brukt. Og det var på en mye større bil.

At Mach-e ikke har varmepumpe er et minus. Trodde den hadde det.

Viktigste parameter for min del er at Mach-e ser ut som en bil jeg kunne likt å eid. Det gjør dessverre ikke Model Y. Den er svært lite tiltalende etter min mening.

z4rd

#52
Det siste du skriver er liksom ikke vits å diskutere engang... det er jo meget subjektivt og handler om smak og behag.

En veldig positiv ting med Mach-E er i alle fall at den har skiluke, dermed er ikke mangel på mulighet for taklast så kritisk.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Øyvind.h

#53
Sitat fra: z4rd på fredag 05. mars 2021, klokken 14:19
Det siste du skriver er liksom ikke vits å diskutere engang... det er jo meget subjektivt og handler om smak og behag.
Poenget er bare å få lagt inn noe negativt om Tesla, ikke annet. Det beste er å overse sleivsparkene, eller bruke ignore funksjonen når det tar av.

Sitat fra: z4rd på fredag 05. mars 2021, klokken 14:19
En veldig positiv ting med Mach-E er i alle fall at den har skiluke, dermed er ikke mangel på mulighet for taklast så kritisk.
Ja merker selv at jeg foretrekker å legge skiene inni bilen fremfor på taket. Eneste jeg er litt skeptisk til er størrelsen på luken mtp at vi skal ha fire par slalåmski inn i bilen når vi skal til anlegget. Mulig det kan gå, men usikker.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Tellus

Sitat fra: z4rd på fredag 05. mars 2021, klokken 14:19
Det siste du skriver er liksom ikke vits å diskutere engang... det er jo meget subjektivt og handler om smak og behag.

Dette er en Mach-E tråd. At den har et tilrekkende utseende sammenlignet med en viktig konkurrent er selvfølgelig en viktig parameter. At parameteren er subjektiv er selvfølgelig korrekt, men for svært mange bilinteresserte er design heldigvis fortsatt en viktig parameter ved valg av bil.

turfsurf

Sitat fra: Tellus på fredag 05. mars 2021, klokken 11:40
Ser ut som om Mach-e er litt mer premium enn jeg først trodde. Kunne godt tenkte med en slik hvis jeg bare kunne komme over den i-pad'en som stikker ut. Er redd det er slik fremtiden blir dog....
Synes ikke den opplevdes spesielt premium. Helt OK, men ikke mere enn det. Skjermen er veldig rar, spesielt siden den er vertikal og helt loddrett.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

#56
Broom.no melder om forsinkelse..
ny utsettelse, grunnet logistikk- og kvalitetsproblemer...


Det er ikke gode nyheter slik jeg ser det. Håper det er feil.

https://www.tv2.no/a/12837788/

Kopi:
Planen var opprinnelig at mange kunder skulle få bil før jul i fjor.
Så var det ventet betydelig utlevering før påske, nå ser det ikke ut som det blir tilfelle for Ford Mustang Mach-E.

Tusenvis av nordmenn har bestilt – nå er den forsinket igjen.

Ford har utfordringer med Mustang Mach-E.


KNUT SKOGSTAD
PUBLISERT 18 TIMER SIDEN, OPPDATERT 16 TIMER SIDEN

Nå melder det velinformerte bransje-nettstedet BilNytt.no at Mustang Mach-E har fått en ny utsettelse, grunnet logistikk- og kvalitetsproblemer, og fordi bilen "gjennomgår ytterligere kvalitetskontroller".

Det som nå skjer, er at bilen skal komme i betydelig mindre antall enn tidligere antydet, og at det er usikkert når de store volumene kommer.

Electric cars in Norway

#57
Så denne i går rett utenfor Drammen, ved Gulskogen kjøpesenter. Måtte bare ta en video ;D Gleder rmeg til prøvekjøring :+1: https://youtu.be/UeJ0rq7t7i4



4Matic Fanatic

Sett i Adressa. Er ikke dette en Mach-E?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA