Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klikkelyd ladeport Renault Zoe r135 edition one

Startet av rhino, mandag 14. desember 2020, klokken 21:08

« forrige - neste »

rhino

Hei!

Har prøvd å bladde litt gjennom forumet og fant ikke noen emner som omhandlet problemet så tenkte å lage et eget. Vi kjøpte en ny Renault Zoe R135 edition one i 2019 og la raskt merke til at det kommer en rask klikkelyd fra ladeporten når den skal lades (før man setter inn kabelen). Tok kontakt med forhandler og de sa at Renault service senter sier det skal være sånn. Jeg har egentlig ignorert saken helt, men i dag kom opp varselen for første service og da kom jeg på alt som irriterer meg med bilen hvor denne klikkelyden er en av tingene.

Jeg gjorde en liten test i dag og har observert følgende; klikkelyden er alltid der og forsvinner kun når bilen "sovner". Med engang bilen detekterer nøkkelen i nærheten og "våkner" så kommer klikkelyden tilbake.
Har noen erfart lignende?

takk for svar på forhånd

Måkemannen

Kan du ta opp lyden?

Har en 2016 mod. Aldri vært noe lyd på den.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


sinhal

Sitat fra: rhino på mandag 14. desember 2020, klokken 21:08
Hei!

Har prøvd å bladde litt gjennom forumet og fant ikke noen emner som omhandlet problemet så tenkte å lage et eget. Vi kjøpte en ny Renault Zoe R135 edition one i 2019 og la raskt merke til at det kommer en rask klikkelyd fra ladeporten når den skal lades (før man setter inn kabelen). Tok kontakt med forhandler og de sa at Renault service senter sier det skal være sånn. Jeg har egentlig ignorert saken helt, men i dag kom opp varselen for første service og da kom jeg på alt som irriterer meg med bilen hvor denne klikkelyden er en av tingene.

Jeg gjorde en liten test i dag og har observert følgende; klikkelyden er alltid der og forsvinner kun når bilen "sovner". Med engang bilen detekterer nøkkelen i nærheten og "våkner" så kommer klikkelyden tilbake.
Har noen erfart lignende?

takk for svar på forhånd

Samme på min Edition One 2020, Hatt den på verksted og dette var normalt sa det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA