Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring

Startet av TM3P878, mandag 14. desember 2020, klokken 10:23

« forrige - neste »

Tore Kjernmoen

@Jarv!s
Sparebank1 Østlandet.  Er det Fremtind?
Jeg bruker en annen Sparebank1 men endte på 16000 fra Fremtind for det som ser ut som de samme vilkårene selv om jeg bor langt ute på landsbygda...
2023 Tesla Model Y Long Range, Midnight Cherry Red / Sort
2021 Tesla Model 3 Long Range, Sort / Sort, 3M 1080 Black Rose
99 RR 4.6HSE, 07 RR TDV8, 05 A2 TDi 90, 01 A2 TDi 3L, 04 A6 2.5 TDi

Husstein

Hadde en liten ringerunde for å finne alternativer til Codan:
Forhandlingsgrunnlag:
- Bonus: 70% 1 år.
- Alle førere over 23 år.
- Årlig kjørelengde: 16 000km.
- Privat parkering på tomt.
- Landlig strøk 20 min fra Bergen Sentrum.
- Beste mulige forsikring dvs. Kasko pluss/super og lignende.

Resultatene var som følger:

- Codan årlig pris: 9095 (Uten motorskadedekning).

- Tryg årlig pris: 21000 (Med motorskadedekning).

- If årlig pris: 11052 (Med motorskadedekning, "handlevognforsikring" og ubegrenset leiebildager for verkstedsbesøk - Tilbudet fra If kommer fra tilbud hvor alle andre forsikringer også tegnes i If)

Mulig eg har tolket noe feil, men heller uansett mot If per nå, mtp. spesielle dekninger og prisøkning som ikke var noe å snakke om. Påpek gjerne alternativer eller feil.

thebadger

Har prøvd 3 forskjellige.
- Bonus: 75% 6 år
- Alle førere over 23 år
- Parkering i garasje
- Årlig kjørelengde 16.000km
- Viken/Østfold
- Beste mulig forsikring m/ leiebil
- 6k egenandel
- TM3P

Codan: 13k
If: 15.5k
DNB/Fremtind (SAGA-kunde og samlerabatt): 15.5k

poskare

Sitat fra: thebadger på torsdag 17. desember 2020, klokken 16:02
Har prøvd 3 forskjellige.
- Bonus: 75% 6 år
- Alle førere over 23 år
- Parkering i garasje
- Årlig kjørelengde 16.000km
- Viken/Østfold
- Beste mulig forsikring m/ leiebil
- 6k egenandel
- TM3P

Codan: 13k
If: 15.5k
DNB/Fremtind (SAGA-kunde og samlerabatt): 15.5k
Sjekk med kontakten i Storebrand jeg har nevnt lenger opp i tråden, si jeg har sendt deg, du burde spare 2-3k i forhold til disse, og da pluss forsikring m ubegrenset leiebil og tapsfri parkeringsskade.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Kim-

Steike for noen priser her. Nettopp forsikret min Model 3, Long range, 12k kilometer, Bergen, førere over 25 år, med leiebil 10 dager, 6k egenandel. Pris 3900kr året. Dette er da i Jernbanen som er et lukket selskap, men åpner opp for fler og fler så hvis noen i familien (besteforeldre etc) har jobbet der kan man få forsikring der.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

thebadger

Sitat fra: Kim- på fredag 18. desember 2020, klokken 18:42
Steike for noen priser her. Nettopp forsikret min Model 3, Long range, 12k kilometer, Bergen, førere over 25 år, med leiebil 10 dager, 6k egenandel. Pris 3900kr året. Dette er da i Jernbanen som er et lukket selskap, men åpner opp for fler og fler så hvis noen i familien (besteforeldre etc) har jobbet der kan man få forsikring der.
Som demonstrert tidligere i denne tråden fikk en fyr reduksjon fra 30k til 15k i året fordi han har familie med jernbanerabatt. Kan ikke sammenlignes med de andre.

Husstein

Flere (meg selv inkludert) betaler litt ekstra i forsikring for best mulig dekning, samt spesielle dekninger som:
- Ubegrenset leiebil ved reparasjon.
- Maskinskadeforsikring som omfatter bortimot alt i elbilen.
- Parkeringsskadedekning uten bonustap.
++

Det er jo selvsagt opp til hver og en hvor mye sikkerhet i forsikringen man er villig til å betale for.
For min egen del "overforsikrer" eg meg heller litt, dersom prisforskjellen er det eg personlig mener er akseptabel.
Endte på If med en pris på kr 11052 årlig, men da dekker også forsikringen alt tenkelig og utenkelig.

eadie

Fører under 23 har mye å si for pris, samt selvfølgelig kjørelengde.
Hos Tryg utgjør fører under 23 fort 3-4000kr ekstra, i forhold til IF.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

knegg

Sitat fra: oysteine på lørdag 19. desember 2020, klokken 08:29
Handlevognforsikring.
Dekker den skaden om man selv er uheldig med handlevogna?
Må man ha på sentry mode? Er jo få biler som har slik, men når man har mulighet til å ha det på, er kanskje forsikringsselskapet opptatt av å se filmen?
Dumt spørsmål, men det er vel samme egenandel ved bruk av handlevognforsikring?

Redigert: Det dekker vel også kun riper og slike overflateskader antar jeg, ikke bulker?

Merk at det er også noen forsikringselskap med utvidet forsikring som dekker bulker uten bonustap. Men bare om skadevolder er ukjent. Om du har opptak av skaden kan dette da frafalle, og du må gå på den andre personen sin forsikring og en "hel prosess" der.
2020 Model 3

thebadger

Sitat fra: knegg på lørdag 19. desember 2020, klokken 10:35
Sitat fra: oysteine på lørdag 19. desember 2020, klokken 08:29
Handlevognforsikring.
Dekker den skaden om man selv er uheldig med handlevogna?
Må man ha på sentry mode? Er jo få biler som har slik, men når man har mulighet til å ha det på, er kanskje forsikringsselskapet opptatt av å se filmen?
Dumt spørsmål, men det er vel samme egenandel ved bruk av handlevognforsikring?

Redigert: Det dekker vel også kun riper og slike overflateskader antar jeg, ikke bulker?

Merk at det er også noen forsikringselskap med utvidet forsikring som dekker bulker uten bonustap. Men bare om skadevolder er ukjent. Om du har opptak av skaden kan dette da frafalle, og du må gå på den andre personen sin forsikring og en "hel prosess" der.
Som også er måten det burde håndteres på, i det minste i et samfunn der man er opptatt av å gjøre rett fremfor å gjøre enkelt.

felix

Sitat fra: Kim- på fredag 18. desember 2020, klokken 18:42
Steike for noen priser her. Nettopp forsikret min Model 3, Long range, 12k kilometer, Bergen, førere over 25 år, med leiebil 10 dager, 6k egenandel. Pris 3900kr året. Dette er da i Jernbanen som er et lukket selskap, men åpner opp for fler og fler så hvis noen i familien (besteforeldre etc) har jobbet der kan man få forsikring der.

Klarer du den prisen uten å være medlem av NJF eller NLF?

Jarv!s

Sitat fra: Tore Kjernmoen på torsdag 17. desember 2020, klokken 13:37
@Jarv!s
Sparebank1 Østlandet.  Er det Fremtind?
Jeg bruker en annen Sparebank1 men endte på 16000 fra Fremtind for det som ser ut som de samme vilkårene selv om jeg bor langt ute på landsbygda...

Hei.
Ja det blir vell kanskje det.
Som sagt, LO og totalkunde. Pluss diskutert mye med banken om forsikringspris.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Kim-

Sitat fra: felix på mandag 21. desember 2020, klokken 06:58
Sitat fra: Kim- på fredag 18. desember 2020, klokken 18:42
Steike for noen priser her. Nettopp forsikret min Model 3, Long range, 12k kilometer, Bergen, førere over 25 år, med leiebil 10 dager, 6k egenandel. Pris 3900kr året. Dette er da i Jernbanen som er et lukket selskap, men åpner opp for fler og fler så hvis noen i familien (besteforeldre etc) har jobbet der kan man få forsikring der.

Klarer du den prisen uten å være medlem av NJF eller NLF?
Ja
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

thebadger

Smarte penger har en veldig fin kalkulator i forhold til kostnad ved bonustap.
Alle selskaper kommer ut ganske likt her, forruten Frende som har en betydelig kostnad dersom du har bonus under 70%
https://www.smartepenger.no/kalkulatorer/871-bilbonuskalkulator

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA