Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål

Startet av Zara, lørdag 12. desember 2020, klokken 11:42

« forrige - neste »

Vegar Beid

Sitat fra: Handyman på onsdag 30. desember 2020, klokken 19:16
Sitat fra: Vegar Beid på onsdag 30. desember 2020, klokken 18:27
Sitat fra: thebadger på fredag 25. desember 2020, klokken 13:51
Sitat fra: Kim- på fredag 25. desember 2020, klokken 12:30
Minnepennen som fulgte med har streiket. Flere?
Den burde tas ut under oppdatering av bilen. Samme skjedde meg og da var det bare å reformatere fra menyen.
Hvor er denne minnepennen plassert?
Jeg ble overrasket da sentry mode virket uten at jeg hadde installert stick eller SSD (feil plugg, trodde det skulle være minst 1 USB3 i bilen men alle var USB C) så jeg har skjønt at bilen har eget minne, men har ikke funnet det.
I manualen til de nye bilene står det at den er plassert i hanskerommet.
Og det gjorde den  ;)
Jeg har tydeligvis en litt utdatert manual (2020.44.  Publisert 29/10/20)
Takk for hjelp.

Handyman

Sitat fra: Vegar Beid på onsdag 30. desember 2020, klokken 20:06
Sitat fra: Handyman på onsdag 30. desember 2020, klokken 19:16
Sitat fra: Vegar Beid på onsdag 30. desember 2020, klokken 18:27
Sitat fra: thebadger på fredag 25. desember 2020, klokken 13:51
Sitat fra: Kim- på fredag 25. desember 2020, klokken 12:30
Minnepennen som fulgte med har streiket. Flere?
Den burde tas ut under oppdatering av bilen. Samme skjedde meg og da var det bare å reformatere fra menyen.
Hvor er denne minnepennen plassert?
Jeg ble overrasket da sentry mode virket uten at jeg hadde installert stick eller SSD (feil plugg, trodde det skulle være minst 1 USB3 i bilen men alle var USB C) så jeg har skjønt at bilen har eget minne, men har ikke funnet det.
I manualen til de nye bilene står det at den er plassert i hanskerommet.
Og det gjorde den  ;)
Jeg har tydeligvis en litt utdatert manual (2020.44.  Publisert 29/10/20)
Takk for hjelp.
Manualen er tryggest å lese enten på skjermen i bilen, eller via Tesla-kontoen din. De skal altid være oppdatert.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geirci2

Nja, siste offisielle brukermanual i hanskerommet på min Tesla-konto er 2020.44 (sjekket nå nettopp).
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Marre

Hei, vet ikke om det er riktig gruppe her, men prøver! Jeg hentet ut min første elbil igår, gikk veldig fint men noe ventetid, det går fint, men det jeg lurer på er jeg vervet 2 personer og skulle få 1500 i supercharg pr verving og da skulle jeg hatt 3000 km i supercharg, men har blitt trukket penger nå begge gangene jeg har super charged, vet dere hvorfor?
Og spørsmål 2 er, er det vanlig at bilen er doggete? Føler det er mye dogg før jeg starter bilen eller når den ikke er blitt brukt på noen timer. Tusen takk på forhånd

Vegar Beid

Sitat fra: Handyman på onsdag 30. desember 2020, klokken 20:41
Sitat fra: Vegar Beid på onsdag 30. desember 2020, klokken 20:06
Sitat fra: Handyman på onsdag 30. desember 2020, klokken 19:16
Sitat fra: Vegar Beid på onsdag 30. desember 2020, klokken 18:27
Sitat fra: thebadger på fredag 25. desember 2020, klokken 13:51
Sitat fra: Kim- på fredag 25. desember 2020, klokken 12:30
Minnepennen som fulgte med har streiket. Flere?
Den burde tas ut under oppdatering av bilen. Samme skjedde meg og da var det bare å reformatere fra menyen.
Hvor er denne minnepennen plassert?
Jeg ble overrasket da sentry mode virket uten at jeg hadde installert stick eller SSD (feil plugg, trodde det skulle være minst 1 USB3 i bilen men alle var USB C) så jeg har skjønt at bilen har eget minne, men har ikke funnet det.
I manualen til de nye bilene står det at den er plassert i hanskerommet.
Og det gjorde den  ;)
Jeg har tydeligvis en litt utdatert manual (2020.44.  Publisert 29/10/20)
Takk for hjelp.
Manualen er tryggest å lese enten på skjermen i bilen, eller via Tesla-kontoen din. De skal altid være oppdatert.
Ja, det skulle man jo tro. Men den jeg har er den som ligger på Tesla-kontoen min. På side 25 er det bilder av den gamle midtkonsollen med vippelokk og to ulike USB kontakter foran. På side 84 står det at man (ganske enkelt) setter en USB-flash enhet i en USB port foran.
Under "Støtte . Gjør det selv - model 3, montering av ladekabel for telefon" er det også bilder og forklaringer for det gamle midtkonsollet, her ser det derimot ut til å være 2 USB-A kontakter på animasjonen.
De oppdaterer bilene raskere enn manualene tydeligvis.
Men man får jo svar på det meste her på forumet så det går jo greit.
Forresten: hvor i manualen fant du denne informasjonen om USB sticken i hanskerommet?

model3pw

Sitat fra: Marre på onsdag 30. desember 2020, klokken 21:08
Hei, vet ikke om det er riktig gruppe her, men prøver! Jeg hentet ut min første elbil igår, gikk veldig fint men noe ventetid, det går fint, men det jeg lurer på er jeg vervet 2 personer og skulle få 1500 i supercharg pr verving og da skulle jeg hatt 3000 km i supercharg, men har blitt trukket penger nå begge gangene jeg har super charged, vet dere hvorfor?
Og spørsmål 2 er, er det vanlig at bilen er doggete? Føler det er mye dogg før jeg starter bilen eller når den ikke er blitt brukt på noen timer. Tusen takk på forhånd

Du kan se gratis km og brukte gratis km i Tesla appen. Bilen viser alltid ladekostnad selv om du lader gratis, så sjekk om du faktisk har blitt trukket på tilknyttet kort.

Marre

Sitat fra: model3pw på onsdag 30. desember 2020, klokken 21:37
Sitat fra: Marre på onsdag 30. desember 2020, klokken 21:08
Hei, vet ikke om det er riktig gruppe her, men prøver! Jeg hentet ut min første elbil igår, gikk veldig fint men noe ventetid, det går fint, men det jeg lurer på er jeg vervet 2 personer og skulle få 1500 i supercharg pr verving og da skulle jeg hatt 3000 km i supercharg, men har blitt trukket penger nå begge gangene jeg har super charged, vet dere hvorfor?
Og spørsmål 2 er, er det vanlig at bilen er doggete? Føler det er mye dogg før jeg starter bilen eller når den ikke er blitt brukt på noen timer. Tusen takk på forhånd

Du kan se gratis km og brukte gratis km i Tesla appen. Bilen viser alltid ladekostnad selv om du lader gratis, så sjekk om du faktisk har blitt trukket på tilknyttet kort.


Jeg har sjekket bankkort og ser jeg har blitt trukket begge ganger, også sjekket jeg historikk på tesla kontoen der også var det trukket, kvittering vedlegg... på appen står det ikke noe om gratis km eller brukte km

trykkertor

Sitat fra: Marre på onsdag 30. desember 2020, klokken 21:51
Jeg har sjekket bankkort og ser jeg har blitt trukket begge ganger, også sjekket jeg historikk på tesla kontoen der også var det trukket, kvittering vedlegg... på appen står det ikke noe om gratis km eller brukte km
Du får ikke vervepremien før de to faktisk har hentet og betalt for bilene sine.

Marre

Sitat fra: trykkertor på onsdag 30. desember 2020, klokken 23:45
Sitat fra: Marre på onsdag 30. desember 2020, klokken 21:51
Jeg har sjekket bankkort og ser jeg har blitt trukket begge ganger, også sjekket jeg historikk på tesla kontoen der også var det trukket, kvittering vedlegg... på appen står det ikke noe om gratis km eller brukte km
Du får ikke vervepremien før de to faktisk har hentet og betalt for bilene sine.

Ene jeg vervet plukket opp bilen sin igår, samme tid som meg! Han heller har ikke fått de 1500km gratis, det er liksom prinsipp sak!

Men til dogg i rutene, hvor vanlig er det at hele bilen er doggete når man ikke bruker den? Jeg Eide en Mercedes før teslaen og var aldri et problem.. noe jeg gjør feil eller, kanskje innstillingene er feil?

sjokomelk

Det er fuktig luft inni bilen. Det tyder på at du har gått inn i bilen med våte sko/yttertøy, og det tar tid å tørke opp/ut. Alle biler dugger med fuktig luft i kupéen når det er kaldt ute.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Han hadde (forhåpentligvis) klær på da han kjørte Mercedes? Min TMS dugger også mer enn andre biler jeg har hatt, men defrosteren trenger ikke mer enn ett minutt på full styrke for å fjerne den.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Marre

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 31. desember 2020, klokken 00:29
Han hadde (forhåpentligvis) klær på da han kjørte Mercedes? Min TMS dugger også mer enn andre biler jeg har hatt, men defrosteren trenger ikke mer enn ett minutt på full styrke for å fjerne den.

Er det egen innstilling på model3, altså defrosteren ? Hvor er den isåfall, takker for svar!

Handyman

Sitat fra: Vegar Beid på onsdag 30. desember 2020, klokken 21:10
Sitat fra: Handyman på onsdag 30. desember 2020, klokken 20:41
Sitat fra: Vegar Beid på onsdag 30. desember 2020, klokken 20:06
Sitat fra: Handyman på onsdag 30. desember 2020, klokken 19:16
Sitat fra: Vegar Beid på onsdag 30. desember 2020, klokken 18:27
Sitat fra: thebadger på fredag 25. desember 2020, klokken 13:51
Sitat fra: Kim- på fredag 25. desember 2020, klokken 12:30
Minnepennen som fulgte med har streiket. Flere?
Den burde tas ut under oppdatering av bilen. Samme skjedde meg og da var det bare å reformatere fra menyen.
Hvor er denne minnepennen plassert?
Jeg ble overrasket da sentry mode virket uten at jeg hadde installert stick eller SSD (feil plugg, trodde det skulle være minst 1 USB3 i bilen men alle var USB C) så jeg har skjønt at bilen har eget minne, men har ikke funnet det.
I manualen til de nye bilene står det at den er plassert i hanskerommet.
Og det gjorde den  ;)
Jeg har tydeligvis en litt utdatert manual (2020.44.  Publisert 29/10/20)
Takk for hjelp.
Manualen er tryggest å lese enten på skjermen i bilen, eller via Tesla-kontoen din. De skal altid være oppdatert.
Ja, det skulle man jo tro. Men den jeg har er den som ligger på Tesla-kontoen min. På side 25 er det bilder av den gamle midtkonsollen med vippelokk og to ulike USB kontakter foran. På side 84 står det at man (ganske enkelt) setter en USB-flash enhet i en USB port foran.
Under "Støtte . Gjør det selv - model 3, montering av ladekabel for telefon" er det også bilder og forklaringer for det gamle midtkonsollet, her ser det derimot ut til å være 2 USB-A kontakter på animasjonen.
De oppdaterer bilene raskere enn manualene tydeligvis.
Men man får jo svar på det meste her på forumet så det går jo greit.
Forresten: hvor i manualen fant du denne informasjonen om USB sticken i hanskerommet?
Beklager... da stemmer det ikke gangen. Vet de hadde problemer, og ikke fikk med alt i denne oppdateringen. "Resten" av holiday update  skal visstnok komme snart. Kanskje de rakk å endre manualen??
Vet ikke sidetallet, da jeg kun så det i en skjemdump i en post på reddit. Jeg har gammel model selv og finner ikke den aktuelle manualen på nett. Finner heller ikke tilbake til posten på reddit.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Sitat fra: Marre på torsdag 31. desember 2020, klokken 00:40
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 31. desember 2020, klokken 00:29
Han hadde (forhåpentligvis) klær på da han kjørte Mercedes? Min TMS dugger også mer enn andre biler jeg har hatt, men defrosteren trenger ikke mer enn ett minutt på full styrke for å fjerne den.

Er det egen innstilling på model3, altså defrosteren ? Hvor er den isåfall, takker for svar!

Aner ikke. Trodde alle biler hadde det. Til og med min første bil (VW fra 1965) hadde "defroster" selv om virkningsgraden var heller ubetydelig.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Marre på torsdag 31. desember 2020, klokken 00:40
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 31. desember 2020, klokken 00:29
Han hadde (forhåpentligvis) klær på da han kjørte Mercedes? Min TMS dugger også mer enn andre biler jeg har hatt, men defrosteren trenger ikke mer enn ett minutt på full styrke for å fjerne den.

Er det egen innstilling på model3, altså defrosteren ? Hvor er den isåfall, takker for svar!
Nederst på skjermen, den har to innstillinger, se side 124:
https://www.tesla.com/sites/default/files/model_3_owners_manual_north_america_en.pdf
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA