Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Den første tiden - Tanker Opplevelser Spørsmål

Startet av Zara, lørdag 12. desember 2020, klokken 11:42

« forrige - neste »

Kim-

Sitat fra: thebadger på fredag 25. desember 2020, klokken 13:51
Sitat fra: Kim- på fredag 25. desember 2020, klokken 12:30
Minnepennen som fulgte med har streiket. Flere?
Den burde tas ut under oppdatering av bilen. Samme skjedde meg og da var det bare å reformatere fra menyen.
Gjort det, holder i maks 2 dager så er den dau igjen, og jeg må ta den manuelt ut og inn så funker den i en periode. Burde ikke være behov for å ta den ut under oppdatering.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Landro

Samme problem med minnepinnen som var med. Prøvde reformattering både fra pc og bil. Ga opp etterhvert og bytta den ut og har ikke hatt problemer siden.

Zara

Jeg lurer på om det er noe galt med noen av kameraene i bilen.

Jeg ser framover og bakover, men det ser ut som side-kameraene ikke virker. Det står bare 2 sirkler og "spinner" på skjermen.

Noen som har opplevd dette, eller som vet hvordan man går fram for å få kameraene til å virke?

Motorwatt

Det faste svaret på slike spørsmål er vanligvis: Har du forsøkt en reset?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Nickelilltroll

Sitat fra: Zara på mandag 28. desember 2020, klokken 23:15
Jeg lurer på om det er noe galt med noen av kameraene i bilen.

Jeg ser framover og bakover, men det ser ut som side-kameraene ikke virker. Det står bare 2 sirkler og "spinner" på skjermen.

Noen som har opplevd dette, eller som vet hvordan man går fram for å få kameraene til å virke?

Samme som på min fra ny, de må bytte begge kamerer. Bestil time i app. Det er lang ventetid på kamerer. Har bytta en hos meg, neste om 6 dager.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

eNORm

Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 28. desember 2020, klokken 23:54
Sitat fra: Zara på mandag 28. desember 2020, klokken 23:15
Jeg lurer på om det er noe galt med noen av kameraene i bilen.

Jeg ser framover og bakover, men det ser ut som side-kameraene ikke virker. Det står bare 2 sirkler og "spinner" på skjermen.

Noen som har opplevd dette, eller som vet hvordan man går fram for å få kameraene til å virke?

Samme som på min fra ny, de må bytte begge kamerer. Bestil time i app. Det er lang ventetid på kamerer. Har bytta en hos meg, neste om 6 dager.

Må man levere inn bilen for å bytte kamera?

jorgenask

Sitat fra: eNORm på tirsdag 29. desember 2020, klokken 07:00
Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 28. desember 2020, klokken 23:54
Sitat fra: Zara på mandag 28. desember 2020, klokken 23:15
Jeg lurer på om det er noe galt med noen av kameraene i bilen.

Jeg ser framover og bakover, men det ser ut som side-kameraene ikke virker. Det står bare 2 sirkler og "spinner" på skjermen.

Noen som har opplevd dette, eller som vet hvordan man går fram for å få kameraene til å virke?

Samme som på min fra ny, de må bytte begge kamerer. Bestil time i app. Det er lang ventetid på kamerer. Har bytta en hos meg, neste om 6 dager.

Må man levere inn bilen for å bytte kamera?

Nei nye kamera kommer via software oppdatering  :laugh:

thebadger

Sitat fra: eNORm på tirsdag 29. desember 2020, klokken 07:00
Må man levere inn bilen for å bytte kamera?
Sannsynligvis. Vet ikke om Tesla bruker "rangers" i Norge, men selv hvis de gjør det så tror jeg kamera må være montert i vakum, i det minste så tørt som mulig, så jeg tviler på at de gjør det hjemme i garasjen din.

ChristR

Et av sidekameraene mine streiket i går.

Testet reset, hard reset, og "skru av". Fungerte ikke.
Kamerakalibrering fungerte heller ikke, og gjorde vondt verre. Både FSD og AP fungerte fint uten det ene sidekameraet.
Kamerakalibreringen blir aldri ferdig, og i mellomtiden er AP utilgjengelig :(

Nå stod det at kalibreringen kan ta inntil 160 km, men når jeg ser på progress-baren ser det lite lovende ut.
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

thebadger

Sitat fra: ChristR på tirsdag 29. desember 2020, klokken 09:13
Et av sidekameraene mine streiket i går.

Testet reset, hard reset, og "skru av". Fungerte ikke.
Kamerakalibrering fungerte heller ikke, og gjorde vondt verre. Både FSD og AP fungerte fint uten det ene sidekameraet.
Kamerakalibreringen blir aldri ferdig, og i mellomtiden er AP utilgjengelig :(

Nå stod det at kalibreringen kan ta inntil 160 km, men når jeg ser på progress-baren ser det lite lovende ut.
Tar sjeldent 160km. Det virker som å gi den mange forskjellige ting å kalibrere på (motorvei, forbikjøringer, etc) så går det mye raskere. Kan også være jeg som innbiller meg ting, det skjer ofte.

Motorwatt

SitatBåde FSD og AP fungerte fint uten det ene sidekameraet.
"Automatisk filskifte" virker vel ikke til den siden sidekameraet feiler?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Nickelilltroll

#101
Detta med kamerer er det nye dørhåndtaks-problemet for Tesla. Tekniker uttalte seg og sa det var maaaaaange som slet med detta. Folk må slutte svare når dem ikke veit rett og slett. Hvis du "tror"...la vær! Blir bare rot og service blir belasta unødvendig!

Nr 1. JA! Tesla Norge har Rangers og har hatt det i mange år.
Nr 2. De kan bytte kamerer ute, så langt det ikke høljregner. Nei, må ikke in på service.
Nr 3. Kalibrering fra ny kan ta MYE mer en 160km kjøring. Anbefaller og kjøre i en godt opplyst tunnel med god veimerking hvis det går tregt.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Husstein

Ett av mine kamera(høyre blinklys) streiket etter en SW oppdatering. Mulig det var tilfeldig at det traff akkurat det tidspunktet, da de ikke klarte å få liv i kamera ved reset/oppdateringer hos Tesla heller. Eg fikk da time for å skifte ut kameraet.

Men så etter ca en uke virket plutselig kameraet igjen. Nå har det virket i over en uke.

thebadger

Sitat fra: Nickelilltroll på tirsdag 29. desember 2020, klokken 10:04
Detta med kamerer er det nye dørhåndtaks-problemet for Tesla. Tekniker uttalte seg og sa det var maaaaaange som slet med detta. Folk må slutte svare når dem ikke veit rett og slett. Hvis du "tror"...la vær! Blir bare rot og service blir belasta unødvendig!

Nr 1. JA! Tesla Norge har Rangers og har hatt det i mange år.
Nr 2. De kan bytte kamerer ute, så langt det ikke høljregner. Nei, må ikke in på service.
Nr 3. Kalibrering fra ny kan ta MYE mer en 160km kjøring. Anbefaller og kjøre i en godt opplyst tunnel med god veimerking hvis det går tregt.
Du gjør det ikke mindre forvirrende.
Nr 1. Jeg har hatt 12 servicer over 18 måneder, har aldri blitt tilbudt en Ranger. Bor i gamle Østfold. Altså ikke forvent at du blir tilbudt en.
Nr 3. Kalibrering går visst raskest på rett vei med godt synlig vegmerking. "Kontakt Tesla bare hvis din Model 3 ikke har fullført kalibreringsprosessen etter å ha kjørt 160 km" https://www.tesla.com/no_NO/support/do-it-yourself-model-3?redirect=no#calibrate-cameras

Motorwatt

Mobile Service har byttet kamera to ganger på min bil. H/V B-stolpe. Kalibrering på det første kameraet var klar etter 600 meter, det andre ubetydelig lengre. Dagslys, oppmerket to-felts vei, ikke nedbør.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA