Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsegle høyenergibatteri. Henvendelse fra Møller

Startet av PMV, lørdag 12. desember 2020, klokken 08:23

« forrige - neste »

PMV

Hei,

Har en e-golf Exclusive 2020 utlevert i mars 2020. Jeg bestilte nylig en time for kontroll og smøring av bremser (just in case...). Noen få timer etter bestillingen fikk jeg en e-post fra Møller om å komme med bilen i januar for å "Forsegle høyenergibatteri "  siden det finnes en oppgradering til det.
Forsegling av batteri vil jeg kalle noe annet en oppgradering (ordrebekreftelsen er tagget med garanti).

Vet dere hva det er for noe? Tilbakekalling i det stille? Er det farlig å bruke bilen frem til det?Mangler alle e-golfer MY2020 en batteriforsegling?
2022 Q4 50

Amatøren

#1
Også på vår 2019 modell registrert i 2018.

Ble merket (kamuflert) med oppgradering på serviceordre.

Da jeg spurte om hva slags oppgradering det var da jeg trodde jeg hadde alle SW oppgraderinger, så fikk jeg vite det var forsegling.

Er Møller redd for mer dårlig omtale på grunn av 'motbakken' til ID serien? 🤔
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Orbit

Er det en forsegling mot vær og vind, eller mer en plombering for å se at andre ikke har tukla med batterisystemet? På e-tron, har Møller en kampanje hvor de plomberer kjølevæskebeholderen på biler som er innom verksted, for å sikre seg at det ikke blir fylt på kjølevæske av andre enn dem selv.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

PMV

Legger til at på ordren, under "forsegling av høyenergibatteri" står det følgende: "NB! TE 6,3? NB! TE 0,6?" Ikke noe mer info fra verkstedet å få. Kun at det er en "oppdatering", hihi. Men må skrive at dem ordnet med erstatningbil uten at jeg måtte mase om det. Ikke alltid en selvfølge
2022 Q4 50

Oddaa

Har skjønt det som om de tetter batterikassen bedre mot vanninntrengning med Sikaflex/Tec7 eller lignende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

thrain

Spurte om det. De skulle bruke en hel dag. Batteriet skulle tas ut for å utbedre rustbeskyttelse. (og remonteres)

PMV

2022 Q4 50

storeulv

Sitat fra: Amatøren på lørdag 12. desember 2020, klokken 09:15
Også på vår 2019 modell registrert i 2018.

Ble merket (kamuflert) med oppgradering på serviceordre.

Da jeg spurte om hva slags oppgradering det var da jeg trodde jeg hadde alle SW oppgraderinger, så fikk jeg vite det var forsegling.

Er Møller redd for mer dårlig omtale på grunn av 'motbakken' til ID serien? 🤔

Står det noe om hvilken kode denne oppgraderingen har? Jeg kunne tenkt meg å sjekke mot servicehistorikken på min MY2017 som snart har gått 85' km...
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

stellazzio

Min var innom tidligere. fikk først en telefon at de skulle teste om batteri boks var tett. dette gjorde de med og pumpe luft inni....(???) min lakk, sikkert som alle andre, så den ble værende til over helgen for tetting. Møller Forus er jo kjipe  som f**n, så fikk ikke leiebil før de viste de skulle gjøre ha bilen over helga.

btw. navigasjon er utilgjengelig. har prøvd å installere det via minnepinne tidligere, men den leses bare, så finner den ingenting som starter installasjon. Dette er en gratis minnepinne fra jobb(reklame) så kan være den er for kjip\treg...
i kveld kommer jeg heller ikke inn her:
https://www.volkswagen.no/no/oppdateringer-og-systemer/kartoppdateringer.html
dvs jeg kommer inn men som et vannmerke på toppen av siden står dette:
###APP_INCLUDE_HEADER###

WV suger noe voldsomt på IT....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA