Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Easee-nettverket nede

Startet av litium, fredag 11. desember 2020, klokken 23:32

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på lørdag 12. desember 2020, klokken 15:35
Har forsåvidt hatt smartlading og lastbalansering aktivt begge rundene med nedetid, og har alltid fått ladet allikevel. Sikkert flaks.
Eller ikke. Tror ikke lastbalansering og smartlading er det avgjørende.

litium

Jeg kunne ikke deaktivere smartlading på Easee i Tibber, men kunne deaktivere det på selve bilen i Tibber (uvisst for meg hvorfor dette må aktiveres både på Easee og Tesla). Uansett, det løste ladeproblemene for min del.

hELgenen


Må si jeg er møkk lei av løsningen deres er integrert med skyen - dvs. det kan det jo gjerne være ,men
den må også fungere uten. Dvs. få fort den skjønner selv at den ikke har forbindelse, så må den gå
over i en normal status der KUN lastbalanseringen opprettholdes - altså event. timere og slikt må nullstilles så lenge systemet er offline.

Videre skulle jeg ønske de kunne sette app'n i lokal wifi mode - dvs. der appen kommuniserte KUN over wifi og
var totalt dekoblet skyen.
Sikkert mange der ute som KUN vil ha behov for denne modusen uansett og følgelig vil sky tjenesten deres
bli ennå mindre belastet...


RuneW

Sitat fra: hELgenen på mandag 14. desember 2020, klokken 15:49

Må si jeg er møkk lei av løsningen deres er integrert med skyen - dvs. det kan det jo gjerne være ,men
den må også fungere uten. Dvs. få fort den skjønner selv at den ikke har forbindelse, så må den gå
over i en normal status der KUN lastbalanseringen opprettholdes - altså event. timere og slikt må nullstilles så lenge systemet er offline.

Har vært uenig med mye av det du har skrevet oppigjennom, men akkurat her er jeg 100% enig. Makan til MØKKADESIGN av Easee!

Tenk å få seg til å lage noe som ikke lar seg overstyre manuelt om nettet er nede. Fy flate, jeg holder på å sprekke... Hva i svarte (&/¤(&/¤(% tenkte det på?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

DagfinnN

Sitat fra: RuneW på tirsdag 15. desember 2020, klokken 13:34
Tenk å få seg til å lage noe som ikke lar seg overstyre manuelt om nettet er nede. Fy flate, jeg holder på å sprekke... Hva i svarte (&/¤(&/¤(% tenkte det på?
Tipper de kortsluttet....
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

jlan

#20
Sitat fra: RuneW på tirsdag 15. desember 2020, klokken 13:34
... Hva i svarte (&/¤(&/¤(% tenkte de på?
De tenkte nok på å redde verden. Sitat fra TU:
SitatEasee holder til i et av Innovasjonsparkens bygg. Lokalene er nøkterne, med et laboratorium til forveksling likt det hos Zaptec, også her med unge menn bøyd over en loddebolt. Men bedriftskulturen er ulik. Easee legger stor vekt på at de er annerledes. De bestreber en ikke-hierarkisk bedriftskultur, der de ansatte står relativt fritt til å forme arbeidshverdagen.

– Vi har to visjoner. Det er å forme framtidas strømnett, men også å forme framtidas bedriftskultur, sier Stian Øien, operasjonell utviklingssjef i Easee.

– I ansettelsesintervju er vi ikke opptatt av tidligere erfaring og CV. Vi spør hvor du henter inspirasjon, og hvilke ønsker du har for jobben, for å finne personer med samme verdigrunnlag som oss, sier kommunikasjonssjef Kenneth Bjerga.

– Vi tror friheten gjør våre ansatte mer kreative, skyter Øien inn.

Det unge selskapet er ikke redde for store vyer.

– Vi skal ikke bare levere en ladekabel. Vi skal revolusjonere strømnettet, og være med og redde verden, sier Øien ubeskjedent.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Thomas Parsli

Vi fikk ladet begge bilene selv om både Tibber og easee-appene mistet kontakt med laderene.
Og knappen på laderen overstyrte smartlading når jeg brukte den....

Merkelig at noen ladere fungerer, mens andre ikke gjør det?

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Toalmar

Har også Easee lader og synes den siste tidens problemer ikke har vårt positive, men jeg har kunnet ladet uten problem.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Foremost

Samme her, ingen problemer med å lade, selv om laderen var "offline".
Og ladehistorikken vil etter hvert dukke opp i Tibber uansett.

Kim-

Min far ringte meg i uken og var litt oppgitt. Ikke den som er mest teknisk av seg, men 50A hovedkurs, 32A lader med lastbegrenser mot hovedsikringen. 2 ganger hovedsikringen gikk den uken. Måtte dra bort å hjelpe han for å justere maks strømtrekk på laderen.


Jeg ser at easee har sluppet et produkt easee equalizer som skal lastbalansere. Noen som vet noe om det er bedre alternativ ?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Tellus

Equalizer er kun avhengig av lokalt WLAN så vidt jeg har forstått. Uavhengig av internett og skytjenester.

turfsurf

Sitat fra: Tellus på lørdag 19. desember 2020, klokken 19:49
Equalizer er kun avhengig av lokalt WLAN så vidt jeg har forstått. Uavhengig av internett og skytjenester.
De bruker EaseeLink som enten er WiFi eller en annen trådløs kommunikasjon.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Amatøren

Sitat fra: RuneW på tirsdag 15. desember 2020, klokken 13:34Tenk å få seg til å lage noe som ikke lar seg overstyre manuelt om nettet er nede. Fy flate, jeg holder på å sprekke... Hva i svarte (&/¤(&/¤(% tenkte det på?

Blås ut her så de får det med seg:

https://www.facebook.com/easeenorway/

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA