Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Performance vs LR på vinterføre

Startet av kernelbash, fredag 11. desember 2020, klokken 14:45

« forrige - neste »

jlan

Sitat fra: Handyman på lørdag 12. desember 2020, klokken 21:33
:police: hvor finner fartsdumper. Jeg har kun sett fartshumper  :police: :P :P
.... men hvordan klarte du å ta nedi jekkfestet som er rett bak hjulet? De må da ha vært en svært bratt kant (eks. fortauskant)?
Eh, det var vel en hump ja, som jeg dumpet ned fra. En veldig skarp sådan ja i et boligfelt. Men det finnes dumper også:
https://www.tu.no/artikler/denne-skal-hindre-rakjoring-forbi-skole/276904
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

kamuflars86

Jeg tenker det største hinderet for at m3 er god på vinterføre er ABS systemet ikke er så "proaktivt" versus MS og MX..

Teslabjørn har laget en video om dette:

https://www.youtube.com/watch?v=EXRlys_iVYE&t=287s&ab_channel=Bj%C3%B8rnNyland

Skulle vært en snømode som teslabjørn sier. Har venner på Finnmarkskysten som også opplever M3 "skvetten" på holka/glatta.. Og fremhever at det ikke er slik på Model S..

En ekstra utfordring (hvis ryktene stemmer) er at "regen low" muligheten er fjernet på 2021 modeller. Regen kan være farlig på glatta, opplevde det selv med model S når det var holka, så sklei bilen når regen kicket inn, akkurat som bilen ikke rakk å koble inn ABS systemet før regen gjorde at en mistet grepet. Enten med at jeg ga "watt" også satt i N å brukte bremsen når jeg skulle bremse ned.. Var ekstremt glatt da og mange biler slet den dagen..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA