Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Eaasy- lader i golvet.

Startet av dejavu, torsdag 10. desember 2020, klokken 22:49

« forrige - neste »

dejavu

Litt usikker på hvor denne posten bør legges, men siden jeg venter på mod.3 ,prøver jeg her.

Var og hentet ut veggboks på "post i butikk" i kveld. Dama bak disken fant ikke pakken fra Tibber, og rotet rundt på en hylle 1.5 til 2 meter over golvet. Flere pakker ramlet ned ,og det var lett for meg å se at den fra Tibber også tok en luftetur. Hadde jeg tenkt klart der og da, skulle jeg snudd i døra. Men gjorde ikke det. 

Boksen  blir nok ikke montert på de første 2 uker, og hva da om den ikke virker? Var og så "dum" å spørre Tibber, hva de mener, og de sier øyeblikkelig at reklamasjon ikke gjelder, siden "noen" har mistet den i golvet. Så da nytter det vel kke å bruke angreretten proaktivt heller..?

Den er solid innpakket, og avsender tar vel høyde for litt røff behandling under postens gang. Men ikke mer solid, enn at jeg kan kjenne det ligger en løs gjenstand inni eska. Har ikke åpnet den, og heller ikke tenkt å gjøre det, før montør kommer. Men hva tror dere,-går de fort i stykker,-hva tåler den elektronkken av støt?

Kanskje er jeg bare i overkant  nevrotisk anlagt. Får tegne uflaksforsikring.
Mod.3,2021,AWD,HF

Kim-

Blir nok en sak mot posten å dekke eventuelt skader som er skjedd i forbindelse med frakt. Dette skjedde jo før du hentet pakken. Ville tatt kontakt med posten
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

dejavu

Sitat fra: Kim- på torsdag 10. desember 2020, klokken 22:56
Blir nok en sak mot posten å dekke eventuelt skader som er skjedd i forbindelse med frakt. Dette skjedde jo før du hentet pakken. Ville tatt kontakt med posten
Ja,tenker det samme. Og prøvde å finne ut hvordan de skulle kontaktes. Sannelig ikke enkelt å klage. Det forsøket strandet i chat-robot,siden klokka var passert 19 i kveld.
Mod.3,2021,AWD,HF

Handyman

#3
Sitat fra: dejavu på torsdag 10. desember 2020, klokken 23:02
Sitat fra: Kim- på torsdag 10. desember 2020, klokken 22:56
Blir nok en sak mot posten å dekke eventuelt skader som er skjedd i forbindelse med frakt. Dette skjedde jo før du hentet pakken. Ville tatt kontakt med posten
Ja,tenker det samme. Og prøvde å finne ut hvordan de skulle kontaktes. Sannelig ikke enkelt å klage. Det forsøket strandet i chat-robot,siden klokka var passert 19 i kveld.
Besøk utleveringsstedet og snakk med den som leverte ut pakka. Få en bekreftelse på det som skjedde. Da har du det du trenger om det skulle bli et problem senere.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

lars667

Det skal nok godt gjøres at den har blitt skadet, tenker jeg.  Ikke ta sorgen på forskudd. Men selvfølgelig, skader ikke å ha bekreftelse fra postpersonalet.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

daktari

Du kan bruke 14 dagers angrerett på nettkjøp og heller bestille ny. En viss sjanse for at du får samme boks tilbake, men da kan ikke Tibber hevde "ingen reklamasjon". Vil tro dette er raskeste vei til ny boks.

Når det er sagt tror jeg boksen tåler mye mer enn et fall fra hylle når den er i emballasje. Sjal mye til før en lodding ryker. Pcb'en tar ikke skade.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

dejavu

Sitat fra: Handyman på torsdag 10. desember 2020, klokken 23:38
Sitat fra: dejavu på torsdag 10. desember 2020, klokken 23:02
Sitat fra: Kim- på torsdag 10. desember 2020, klokken 22:56
Blir nok en sak mot posten å dekke eventuelt skader som er skjedd i forbindelse med frakt. Dette skjedde jo før du hentet pakken. Ville tatt kontakt med posten
Ja,tenker det samme. Og prøvde å finne ut hvordan de skulle kontaktes. Sannelig ikke enkelt å klage. Det forsøket strandet i chat-robot,siden klokka var passert 19 i kveld.
Besøk utleveringsstedet og snakk med den som leverte ut pakka. Få en bekreftelse på det som skjedde. Da har du det du trenger om det skulle bli et problem senere.
Jeg prøvde å snakke med representanten fra postvesenet i butikken, men der var det en språkbarriere som var uoverkommelig ,gitt situasjon med masse folk og lang kø bak meg. Angrer litt på at jeg ikke tok litt mer i.

Men tror jeg legger meg på de råd som ikke å ta sorgene på forskudd(da kommer de i verste fall to ganger!), og at det sikkert kan ha gått bra med boksen, som jo er skikkelig emballert. De som sender ut slike gjenstander må jo ta høyde for alt som kan skje under en forsendelse..?
Mod.3,2021,AWD,HF

Tellus

Hvis ikke laderen virker så er det en sak mellom deg og leverandøren av laderen. Posten er ikke din motpart her.

dejavu

Sitat fra: Tellus på fredag 11. desember 2020, klokken 11:05
Hvis ikke laderen virker så er det en sak mellom deg og leverandøren av laderen. Posten er ikke din motpart her.
Jeg vet nå ikke det. Snakket med kundeservice i Tibber i går,som var raske til å påpeke at reklamasjonrett\garanti ikke var gyldig, om "noen" hadde mistet boksen i golvet. Følte meg med ett mistenkeliggjort selv.
Mod.3,2021,AWD,HF

turfsurf

Hvis ikke pakken tåler å falle ned fra to meter er den ikke tilstrekkelig pakket inn. Det er å regne som normal behandling ved frakt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

lars667

Sitat fra: dejavu på fredag 11. desember 2020, klokken 11:42
Sitat fra: Tellus på fredag 11. desember 2020, klokken 11:05
Hvis ikke laderen virker så er det en sak mellom deg og leverandøren av laderen. Posten er ikke din motpart her.
Jeg vet nå ikke det. Snakket med kundeservice i Tibber i går,som var raske til å påpeke at reklamasjonrett\garanti ikke var gyldig, om "noen" hadde mistet boksen i golvet. Følte meg med ett mistenkeliggjort selv.

Hvis dette skjedde før pakken ble utlevert til deg, er det ikke ditt problem åkkesom. De får da krangle seg mellom. Er det synlig skade på pakken, bør det være tilstrekkelig dokumentasjon.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Electrix

Problemet hvis du godtar pakken som "uskadet" fra posten og først klager 2 uker etterpå og påstår at "noen" på posten mistet den i gulvet så vil det lett fremstå som at du mottok den uskadet fra posten og senere mistet den i gulvet selv hjemme og så forsøker å legge skylden på posten.

Og hvis du forsøker deg på angrerett eller liknende så er det egentlig svindel som du kan bli straffet for fordi du forsøker å lure dem til å ta imot en skadet vare som om den var ny. Og nå kjenner de saken også...

Det viktigste er å få alle opplysninger, ta bilde av esken, få navn på person ol, og gi en god beskrivelse på hendelsen. Helst få bekreftet hendelsen fra ansatt. Det er ikke straffbart å gjøre uhell på jobb...

Aller helst bør slike skader tas bilde av og dokumenteres med en gang man blir obs på de. Har man mistanke om skade kan man gjerne ta bilder når man mottar, og underveis når man pakker opp. De fleste bedrifter vil rydde opp og ha et godt forhold til kunder, men det er alltid en del som vil forsøke seg med svindel, derfor handler det om å gi best mulig info om forhold slik at de kan plassere ansvar rett sted.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Electrix

Sitat fra: lars667 på fredag 11. desember 2020, klokken 12:08
Sitat fra: dejavu på fredag 11. desember 2020, klokken 11:42
Sitat fra: Tellus på fredag 11. desember 2020, klokken 11:05
Hvis ikke laderen virker så er det en sak mellom deg og leverandøren av laderen. Posten er ikke din motpart her.
Jeg vet nå ikke det. Snakket med kundeservice i Tibber i går,som var raske til å påpeke at reklamasjonrett\garanti ikke var gyldig, om "noen" hadde mistet boksen i golvet. Følte meg med ett mistenkeliggjort selv.

Hvis dette skjedde før pakken ble utlevert til deg, er det ikke ditt problem åkkesom. De får da krangle seg mellom. Er det synlig skade på pakken, bør det være tilstrekkelig dokumentasjon.
Ja, slike skader er normalt enkle, men man må gi beskjed så fort man blir klar over skaden, ellers ser det for alle andre ut som at han har mistet den selv i etterkant. nå har han allerede vært i kontakt med Tibber så det hjelper jo en del.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA