Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny software - et tilbakesteg?

Startet av Blouberg, lørdag 23. januar 2021, klokken 21:05

« forrige - neste »

Blouberg

Hadde min 2020 kona på service denne uka. Her fikk jeg en ny sw som har ganske så nytt brukergrensesnitt.  Ny hjemmeskjerm som har veldig lite relevant informasjon, tredelt skjerm er borte. Samtidig ble mine innstillinger for ladegrense resatt til 100%, ikke søren om jeg finner EV menyen der det kan endres..

Dette føles som et skritt i feil retning..


knutset

#1
Hva med rekkevidden, har den endret seg? Og har du funnet ut hvor du stiller ned ladegrensen til 80%.
Skal selv ha SW oppgradering 8 feb. Etter din erfaring lover jo dette ikke bra.
Normalt sett så skal jo en oppgradering bli til det bedre og ikke motsatt.

Tellus

Sitat fra: knutset på mandag 25. januar 2021, klokken 14:36
Normalt sett så skal jo en oppgradering bli til det bedre og ikke motsatt.

Du har tydligvis ikke T-We fra Telenor hjemme  :(

Blouberg

Sitat fra: knutset på mandag 25. januar 2021, klokken 14:36
Normalt sett så skal jo en oppgradering bli til det bedre og ikke motsatt.
Ikke funnet innstillingen så langt, tenker å ta en tur til forhandler i morgen.
Ikke fått testet noe på rekkevidde.  Viser ca 410Km ved 100% og 6-7 minus
Usikker på hva annet man mister dersom man ikke oppdaterer, men hadde jeg fått valget hadde jeg takket nei

Blouberg

Fant igjen EV menyen, ligger ikke i setup slik man skulle tro,og man kan ikke trykke på batteristatus i menyen.  Sveip fra høyre på (den ellers ubrukelige) hjemmeskjermen, der ligger EV. BTW, både AC og DC ladegrense var resatt til 100% etter oppgraderingen

TB

Har 2019 Kona, oppgradert tidligere i januar.
Der var også ladegrensene satt til 100% for både for DC og AC.

Men, menyene var ikkje endret.
Mulig det ikke er (og blir) laget noen nyere programvare for brukergrensesnitt for 2019.  ;D
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Lofotveggen

Hva er grunnen til at du ønsker å sette landegrensen til mindre enn 100%?

knutset

Sitat fra: Lofotveggen på tirsdag 02. februar 2021, klokken 12:14
Hva er grunnen til at du ønsker å sette landegrensen til mindre enn 100%?
Googler du -  lade 80% vs 100% -finner du en del lesestoff ang lading. For meg som også stort sett bare lader opp til 80% så virker dette fornuftig etter det jeg har lest. Er selvsagt ikke redd for å lade opp til 100% hvis jeg trenger det for en lenger tur, faktisk en fordel å lade opp til 100% en sjelden gang.

jings

#8
Sitat fra: Blouberg på lørdag 23. januar 2021, klokken 21:05
Her fikk jeg en ny sw som har ganske så nytt brukergrensesnitt.  Ny hjemmeskjerm som har veldig lite relevant informasjon, tredelt skjerm er borte.

Jeg hadde min bil på service for noen uker siden, og var bekymret for det samme. Jeg spurte om dette og fikk svar fra forhandler om at de hadde fått beskjed fra Hyundai, om at de ikke på noen måte måtte finne på og oppdatere software, slik at tredelingen forsvant, uten at dette hadde vært godkjent av kunden på forhånd. Så jeg kjører rundt med gammel software med tre deling... Forhandler ante ikke hva som kom til å være standard på neste utgave av softwaren, men siden de hadde fått en såpass spesifikk beskjed fra Hyundai, så er det jo lov til å håpe at tredelingen dukker opp igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA