Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

MG EHS Plugin hybrid

Startet av vinterdekk, onsdag 09. desember 2020, klokken 12:27

« forrige - neste »

vinterdekk

Leser at den kommer med 7 års garanti, turbomotor og grei batteripakke.

https://www.dinside.no/motor/mg-med-7-ars-garanti/73151996

Hva tenker dere om den?

Tenker at dersom denne var tilgjengelig når jeg kjøpte Niro'en så ville jeg nok vurdert denne også, kan se for meg at man kan få en større familiebil for pengene (nå er ikke prisene klare i skrivende stund). Ikke sikkert MG er like raffinert med samspill mellom drivverk og energiforbruk men MG EHS ser sterkere ut. Og man kan spare mye drivstoff på vinteren om bilen kan forvarmes med app, visst dette støttes.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

hELgenen

Turbomotor er faktisk en ulempe mhp. driftsikkerhet - dog klarer man seg da ofte med mindre motor.
Jeg har hørt noen prøvesittet MG elbilen og kvalitetsinntrykket de refererte var så som så.
Mulig denne er litt mer påkostet - ok 0-100 med FDW ser jeg.
Men til samme pris får man en ren elbil i samme størrelse - f.eks id.4 1st (ikke max).

Krone for krone synes jeg en kan få mer for pengene ved å gå for ren elbil.

Skal man kjøpe hybrid så ville jeg nok valgt en med 4WD

vinterdekk

Det har ikke kommet noen norske tester av denne ennå, men jeg ser at ett par av gjengangere blant danske testere er tregt infoteinment system og en bensinmotor som våkner litt for ofte når det er rundt null grader. Men ellers er vel konsensusen at MG leverer mye bil for pengene også denne gangen.

F.eks. https://www.youtube.com/watch?v=NKhNyLGD38I

Visst bilen har ett lite effektivt plugin-hybrid drivverk så blir jo poenget med ladbar bil borte, og jeg er enig i at man kan vurdere elbil eller en annen hybrid da.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Radial

Fin bil, men når man ser hvor de plasserte batteriet (i bagasjen), så blir man litt skuffa over hvor lite plass det ble igjen bak der...lav seterygg, skrå bakluke, ikke lastenett 🙄

Heller ikke tilt på setet, men fått fullt justerbart ratt. Autoklima på plass.
Slektskapet til ZS er veldig sterkt.

- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA