Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fuktighet i Ioniq 2018

Startet av finnarne, tirsdag 08. desember 2020, klokken 10:30

« forrige - neste »

finnarne

Kjøpte vår brukt i begynnelsen av November. Ganske raskt måtte jeg bytte shuko-laderen, fordi den sluttet å virke. Fuktindikatoren var løst ut, men fikk likevel ny på garanti.
Men har stusset litt på det, siden tidligere eier ikke har brukt den mye, og jeg bare hadde brukt den 2 ganger før laderen sluttet å fungere. Den har med andre ord stort sett ligget i bilen.
Men jeg merket at det ofte var dugg på vinduene på bakdørene, og på bakluka. Har satt opp at varme og lading skal være klar 07:30 og 16:30 hver dag, selv om ikke bilen nødvendigvis blir brukt. Så jeg har sett dugg på vinduene bak i bilen når jeg sykler på jobb sånn ca 07:30.
Satt inn avfukter og en kupevarmer, fikk ut litt, men ikke store mengder. Det var forrige uke, men nå er det fuktig i bilen igjen.

Er det et kjent problem, eller er det noe som er spesielt med min. Jeg har jo ikke hatt bilen åpen i regnvær over lenger tid, så det er litt irriterende.


EV-FTW

Ved tidsinnstillt lading dannes det mye dugg i bilen. Kan tenkes det er overskuddsfuktighet fra AC. Hadde samme problemet med Nissan Leaf.
Løsning var å ha vinduene litt oppe om natten. Da var bilen varm og ikke noe dugg. Men da stod bilen under tak vel å merke.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Nero

Jeg også merket dette problemet, men løsninger (for meg iallefall) er å sørge for at AC er slått på. Hvis klima anlegget står på auto ser det ut til at bilen kun bruker vifte. Forbruket blir litt høyere med ac men jeg vil heller bruke det for å unngå fukt, dugg og is inni bilen.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA