Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

iX3 LCI "facelift"

Startet av JorgenM, tirsdag 08. desember 2020, klokken 07:55

« forrige - neste »

JorgenM

Fra BMWBlog:

- We expect some changes inside, especially around the tech part (maybe iDrive 8?), but certainly no revolutionary facelift. The BMW iX3 LCI should debut in June with production starting shortly in the weeks after.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Tibia

Kjedelig at det kommer en facelift rett etter at de har begynt å levere ut biler. Skulle gjerne ha sette at det gikk et år om ikke annet.

Stikkkontakt

Sitat fra: Tibia på fredag 14. mai 2021, klokken 16:37
Kjedelig at det kommer en facelift rett etter at de har begynt å levere ut biler. Skulle gjerne ha sette at det gikk et år om ikke annet.

Enig med deg dersom det innebærer vesentlige forbedrede egenskaper som elbil. Men informasjonen så langt tyder ikke på at drivlinjen får noen endringer. Faceliften i sin helhet fremstår som svært moderat.

JorgenM

Det er fordi fossil X3 er moden for facelift og iX3 kom 3 år etter at X3 kom i ny generasjon. Alternativet ville vært oppgradering av kun fossil X3 og ikke iX3. Ikke bra det heller :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Radial

Fossil og el deler vel masse deler, så Facelift må vel følge hverandre..?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

hELgenen

Dersom en bestiller nå - får en da tildelt facelift versjonen?

Tibia

Sitat fra: hELgenen på søndag 16. mai 2021, klokken 18:06
Dersom en bestiller nå - får en da tildelt facelift versjonen?

Det vil jeg ikke tro. Bestilte i forrige uke, forhandler mente da at det ikke kom noen facelift. Så jeg får uten, men får bil allerede i sommer.

Jalla

Sitat fra: Tibia på mandag 17. mai 2021, klokken 22:04
Sitat fra: hELgenen på søndag 16. mai 2021, klokken 18:06
Dersom en bestiller nå - får en da tildelt facelift versjonen?

Det vil jeg ikke tro. Bestilte i forrige uke, forhandler mente da at det ikke kom noen facelift. Så jeg får uten, men får bil allerede i sommer.
Selvsagt kommer LCI, og den blir offentlig i juni. Produksjonen starter noen få uker senere.

FaradayCage


[/quote]
Selvsagt kommer LCI, og den blir offentlig i juni. Produksjonen starter noen få uker senere.
[/quote]


Produksjon av X3/iX3 starter i august.

Moas

Sitat fra: Jalla på mandag 17. mai 2021, klokken 22:14
Sitat fra: Tibia på mandag 17. mai 2021, klokken 22:04
Sitat fra: hELgenen på søndag 16. mai 2021, klokken 18:06
Dersom en bestiller nå - får en da tildelt facelift versjonen?

Det vil jeg ikke tro. Bestilte i forrige uke, forhandler mente da at det ikke kom noen facelift. Så jeg får uten, men får bil allerede i sommer.
Selvsagt kommer LCI, og den blir offentlig i juni. Produksjonen starter noen få uker senere.
Merkelig, spurte billia for 2 uker siden hva leveringstiden var for en Ix3 og da sa de november.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Tibia

Sitat fra: Moas på tirsdag 18. mai 2021, klokken 02:47
Sitat fra: Jalla på mandag 17. mai 2021, klokken 22:14
Sitat fra: Tibia på mandag 17. mai 2021, klokken 22:04
Sitat fra: hELgenen på søndag 16. mai 2021, klokken 18:06
Dersom en bestiller nå - får en da tildelt facelift versjonen?

Det vil jeg ikke tro. Bestilte i forrige uke, forhandler mente da at det ikke kom noen facelift. Så jeg får uten, men får bil allerede i sommer.
Selvsagt kommer LCI, og den blir offentlig i juni. Produksjonen starter noen få uker senere.
Merkelig, spurte billia for 2 uker siden hva leveringstiden var for en Ix3 og da sa de november.

Med mindre en kjøper en av bilene som er på vei til Norge. Da er det levering fra juli/august og utover. Velger en å gå for en kombo som ikke er på vei/ må produseres så er det levering fra november.

hELgenen

Var innom å snakket med forhandler i dag - og det er nok som noen sier her at de har en del biler på vei inn som er 2021 modeller som da kan leveres i sommer. Og så har de ikke fått noen priser eller noe på 2022 modeller som da trolig vil kunne leveres fra November. NOK vs Euro har jo gått rett vei - så ikke sikkert 2022 blir noe dyrere - men så spørs det da om de gir noen ekstra rabatter på 2021 modeller.  Det er vel fort 30k i verditap minst disse 2 modellene sett opp mot hverandre vil jeg anta.

Er ekstremt usikker på om jeg skal ta en iX3 2021 modell - noen tips om hva slags pris man kan klare å oppnå?

Bilen er fast og fin og kjører pent - men jeg får ikke ståpels av bilen - fruen derimot smiler, og det teller jo litt..


Trond.m

BMW har ofte satt 1.11 som dato for modellskifte ved facelift, og ellers 1.7. Blir det 1.11 for iX3, så blir det ikke levering før i 22. Foreløpig så vet vi vel ikke noe om iX3 LCI verken når det gjelder dato eller spesifikasjoner.

JorgenM

Facelift X3 presenteres denne uka så da får vi kanskje info om iX3 LCI også.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

FaradayCage

Sitat fra: Trond.m på fredag 21. mai 2021, klokken 19:49
BMW har ofte satt 1.11 som dato for modellskifte ved facelift, og ellers 1.7. Blir det 1.11 for iX3, så blir det ikke levering før i 22. Foreløpig så vet vi vel ikke noe om iX3 LCI verken når det gjelder dato eller spesifikasjoner.


Produksjon fra august 2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA