Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

iX3 LCI "facelift"

Startet av JorgenM, tirsdag 08. desember 2020, klokken 07:55

« forrige - neste »

Chimp

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 19. oktober 2021, klokken 10:07
IX3 er rett og slett en veldig god bil :) Med 2wd. Det jeg testet av fremkommelighet forrige vinter med den var veldig positivt, så er en i grenseland mtp behov for 4wd kan den nok holde fint.

Hadde ikke prisen gått opp 45-50k for facelift hadde jeg bestilt en til.

Da lurer jeg på hvorfor du solgte :)

Øyvind.h

Sitat fra: Chimp på onsdag 20. oktober 2021, klokken 22:33
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 19. oktober 2021, klokken 10:07
IX3 er rett og slett en veldig god bil :) Med 2wd. Det jeg testet av fremkommelighet forrige vinter med den var veldig positivt, så er en i grenseland mtp behov for 4wd kan den nok holde fint.

Hadde ikke prisen gått opp 45-50k for facelift hadde jeg bestilt en til.

Da lurer jeg på hvorfor du solgte :)
Enkelt og greit fordi:
- Jeg vil teste forskjellige biler
- Fikk tak i en Ioniq 5 awd på et par ukers kort varsel, en bil som har eviglang kø
- Så at IX3 var salgbar til en meget god pris
- Vinteren nærmer seg. Ønsker 4wd
- Ny IX3 ville kommet til våren, når vinteren er ferdig så jeg kunne hatt den vår/sommer og solgt den på høsten igjen

Det som holdt meg igjen ift bestilling av ny var prisoppgang, at IX3 ikke er oppgradert til nyeste interiør som en finner i I4 samt mangelen på 4wd. Hengervekten er også egentlig alt for lav, men det går på sett og vis med byttelån av bil.
IX3 var en veldig god bil jeg var godt fornøyd med. Rekkevidde, app, infotainment, ytelser osv var bra nok. Har ingen problemer med å anbefale den til de som klarer seg fint med 2wd.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Sjokosaus

Bestemte meg for a ta en rask titt på spesifikasjonene mellom pre-facelift og facelift bare fordi og fant noen ganske interessante forskjeller. pre-facelift har mye høyere "max axle load front/rear", 1220/1650kg vs 940/1040kg, overraskende stor forskjell, kan ikke helt forstå grunnen til det. En annen interessant og mer velkommen fakta er at facelift modellen er god del raskere 80-120km/t, den gjør det på 2.5 sekunder mens pre-facelift på 4.1 sekunder.
Liker elbiler

Jalla

Sitat fra: Sjokosaus på tirsdag 23. november 2021, klokken 22:29
Bestemte meg for a ta en rask titt på spesifikasjonene mellom pre-facelift og facelift bare fordi og fant noen ganske interessante forskjeller. pre-facelift har mye høyere "max axle load front/rear", 1220/1650kg vs 940/1040kg, overraskende stor forskjell, kan ikke helt forstå grunnen til det. En annen interessant og mer velkommen fakta er at facelift modellen er god del raskere 80-120km/t, den gjør det på 2.5 sekunder mens pre-facelift på 4.1 sekunder.
Og hvor henter du last-data for den "gamle" ix3? I følge data fra lanseringen hos BMW så var tallene helt like for den. Du kan sjekke her selv - https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0314265EN/specifications-of-the-bmw-ix3-valid-from-07/2020?language=en

Stikkkontakt

80-120 tiden på 2,5 sek har vært diskutert før. Den er feil. Det er raskere enn f.eks TM3P (3,2 sek) Det er klin umulig. 4,1 høres mer fornuftig ut.

Trond.m

De fleste bekymrer seg lite for om det er 2,5 eller 4,1 sekunder. De som ikke kan «ofre» 1,6 sekunder ekstra fra 80-120 burde heller kjøpe i4 M50. Men det burde ikke være trykkfeil i offisielle tekniske data, noe det tydeligvis også er i data for maks akseltrykk.

Sjokosaus

Sitat fra: Jalla på tirsdag 23. november 2021, klokken 22:57
Sitat fra: Sjokosaus på tirsdag 23. november 2021, klokken 22:29
Bestemte meg for a ta en rask titt på spesifikasjonene mellom pre-facelift og facelift bare fordi og fant noen ganske interessante forskjeller. pre-facelift har mye høyere "max axle load front/rear", 1220/1650kg vs 940/1040kg, overraskende stor forskjell, kan ikke helt forstå grunnen til det. En annen interessant og mer velkommen fakta er at facelift modellen er god del raskere 80-120km/t, den gjør det på 2.5 sekunder mens pre-facelift på 4.1 sekunder.
Og hvor henter du last-data for den "gamle" ix3? I følge data fra lanseringen hos BMW så var tallene helt like for den. Du kan sjekke her selv - https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0314265EN/specifications-of-the-bmw-ix3-valid-from-07/2020?language=en
BMW sin egen presse nettside, der slipper de ut teknisk data for hver ny bil som blir lansert.
Liker elbiler

Jalla

Sitat fra: Sjokosaus på onsdag 24. november 2021, klokken 21:05
Sitat fra: Jalla på tirsdag 23. november 2021, klokken 22:57
Sitat fra: Sjokosaus på tirsdag 23. november 2021, klokken 22:29
Bestemte meg for a ta en rask titt på spesifikasjonene mellom pre-facelift og facelift bare fordi og fant noen ganske interessante forskjeller. pre-facelift har mye høyere "max axle load front/rear", 1220/1650kg vs 940/1040kg, overraskende stor forskjell, kan ikke helt forstå grunnen til det. En annen interessant og mer velkommen fakta er at facelift modellen er god del raskere 80-120km/t, den gjør det på 2.5 sekunder mens pre-facelift på 4.1 sekunder.
Og hvor henter du last-data for den "gamle" ix3? I følge data fra lanseringen hos BMW så var tallene helt like for den. Du kan sjekke her selv - https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0314265EN/specifications-of-the-bmw-ix3-valid-from-07/2020?language=en
BMW sin egen presse nettside, der slipper de ut teknisk data for hver ny bil som blir lansert.
Det tviler jeg på, for den linker jeg til. Please find attached the specifications of the BMW iX3, valid from 07/2020.
Max axle load, front/rear kg 940 / 1040.

Trond.m

#83
Kanskje ikke optimalt med maksimalt akseltrykk som er mindre enn egenvekten, så det er noe som ikke stemmer 😉

dendanskelfarer

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 24. november 2021, klokken 08:10
80-120 tiden på 2,5 sek har vært diskutert før. Den er feil. Det er raskere enn f.eks TM3P (3,2 sek) Det er klin umulig. 4,1 høres mer fornuftig ut.

Hvor er dette diskuteret før og hvem siger det er feil

Stikkkontakt

Sitat fra: dendanskelfarer på søndag 02. januar 2022, klokken 21:38
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 24. november 2021, klokken 08:10
80-120 tiden på 2,5 sek har vært diskutert før. Den er feil. Det er raskere enn f.eks TM3P (3,2 sek) Det er klin umulig. 4,1 høres mer fornuftig ut.

Hvor er dette diskuteret før og hvem siger det er feil

Den er feil fordi det er fysisk umulig for en bil med såpass luftmotstand og vekt og 286 hk å klare det.
Her er den testet til 3,7. Også det er ytterst respektabelt.
https://fastestlaps.com/models/bmw-ix3

Trond.m

Ser ut som om prisen på iX3 har gått opp 20.000. Var ikke FC prisen tidligere 629.900 ?

Panda4u

Sitat fra: Trond.m på fredag 14. januar 2022, klokken 18:06
Ser ut som om prisen på iX3 har gått opp 20.000. Var ikke FC prisen tidligere 629.900 ?
Jepp, det stemmer.

LMOR

Tester en FC. Men det er ikke noen kick sensor. Er det ikke det på iX3, eller er det en mangel slik at de ikke leveres med dette.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Ansjosfilet

Skal absolutt være det. Sett flere Youtube videos hvor det blir demonstrert.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA