Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aptera er tilbake.

Startet av elektrolux, mandag 07. desember 2020, klokken 19:45

« forrige - neste »

elektrolux

#15
Mens pessimistene går glipp av tidenes rimeligste bobil kan de av oss som ikke anser seg som usikre i trafikken reservere en Aptera uten å måtte betale depositum ved å referere til denne koden:

http://i.refs.cc/RSx7A96W?smile_ref=eyJzbWlsZV9zb3VyY2UiOiJzbWlsZV91aSIsInNtaWxlX21lZGl1bSI6IiIsInNtaWxlX2NhbXBhaWduIjoicmVmZXJyYWxfcHJvZ3JhbSIsInNtaWxlX2N1c3RvbWVyX2lkIjo2ODgwMTQ5NDh9
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Her er bilder av Aptera 1-2 og 3

Blir bedre og bedre
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Cougar

"Selskapet hevder at Aptera skal kunne lade inntil 72 km. pr. dag via tre kvadratmeter med solpaneler på taket. Solpanelene skal ha en svært effektiv og energivennlig struktur på 180 grader, og er bygget inn i karosseriet på bilen."
Hva betyr dette?? Energivennlig struktur på 180 grader?
3 kvm solceller gir ca. 450W om de er 90 grader mot solen, og det er de ikke her.
Har nå lett rundt på websidene deres i 5 minutter uten å finne noe tekniske data på bilen (Vekt, batteristørrelse, forbruk etc. (mulig noe av dette finnes i forumet, men burde være lettere tilgjengelig).
Det jeg finner er knapper med Reserve Now!! overalt.
Syns dette virker noe useriøst.
2019 Ioniq El + mange andre biler

elektrolux

Her ser du plasseringen av solcellene.

Og her er en ny og god video om konseptet:

https://youtu.be/zon9Thive9E
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

1317142119

Sitat fra: Cougar på fredag 22. januar 2021, klokken 19:05Har nå lett rundt på websidene deres i 5 minutter uten å finne noe tekniske data på bilen (Vekt, batteristørrelse, forbruk etc. (mulig noe av dette finnes i forumet, men burde være lettere tilgjengelig).
Det jeg finner er knapper med Reserve Now!! overalt.
Syns dette virker noe useriøst.
Hele prosjektet er et luftskip. De hadde en Q&A for ikke lenge siden hvor det ble klart at de ikke har noen avtaler med batteriprodusenter og andre elementære egenskaper ved en bil.

Og for å helle kaldt vann i årene til potensielle interessenter, motorsykkelen/trehjulingen er for stor for å komme innunder EU-regelverk, så de har p.t. ingen reelle planer om hvordan denne skal selges i Europa.

elektrolux

#20
Sitat fra: 1317142119 på lørdag 23. januar 2021, klokken 11:04
For å helle kaldt vann i årene til potensielle interessenter, motorsykkelen/trehjulingen er for stor for å komme innunder EU-regelverk, så de har p.t. ingen reelle planer om hvordan denne skal selges i Europa.

Link til slikt regelverk?

Tyskland produserte i etterkrigstiden flere forskjellige #bomfrie 3 hjuls lastebiler som garantert veide mer, men selvfølgelig ikke like store
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

1317142119

#21
Står om det på forumet til Aptera. Det går på nettopp størrelsen, ikke tyngden. Er en haug med europeere som griner over at bilen ikke passerer EU-krav mtp bredde for den type kjøretøy. Forslaget deres er å krympe hele bilen før EU-lansering.

Jeg var interessert i konseptet, men etter å ha lest Q&A med grunderne og innleggene på forumet der, så ble prosjektet litt dødfødt i mine øyne.

elektrolux

#22
Størrelsen er mitt eneste ankepunkt mot Aptera. Kommer det en mindre variant er ingenting bedre.

Med over 2m bredde vil den f.eks ikke kunnet kjøre i venstre fil flere steder langs Autobahn. Dette rammer også noen ekstra brede Ferrari biler som blir stående og stange i lastebilkøer slike steder.

https://bobilverden.no/du-trodde-du-kunne-kjore-i-venstre-kjorefelt/

En Euro versjon kunne vært senket og med 20 cm smalere sporvidde framme er problemet langt på vei løst.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#24
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Syklist

Denne hypereffective doningen er et godt eksempel på hvorfor framtidige avgifter ikke burde legges etter pris, men på energiforbruk.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#29
Og da har Aptera anskaffet produksjonslokaler og forventer å bygge #bomfrie 3 hjulere i løpet av 2022

https://www.freethink.com/technology/aptera-solar-car
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA