Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

NAF på ville veier om Elton?

Startet av Panduck, fredag 02. september 2022, klokken 09:24

« forrige - neste »

Panduck

Er NAF Elbil på ville veier, eller er det noe jeg ikke helt forstår her?

https://nye.naf.no/elbil/elbil-nytt/ladeabonnement-lonner-det-seg?fbclid=IwAR3Er38duDg0CNdMtCuUzrFpLahbz8ytXo0E7HXRa0H0vi_eQNkHk1T4T6o

"Du sparer mest med Elton 30-abonnementet som drop in-kunde hos Circle K, Mer og Supercharger, fordi de utgjør de dyreste måtene å lade på i utgangspunktet."

Første som skurrer her er at drop-in kunder skal spare noe som helst på et ladeabo, en drop-in kunde kan jo ikke få noe rabatter / avtaler, de er jo ikke registrerte kunder...

"Diagrammet viser hvor mange kWh du må lade som registrert kunde hos Circle K i måneden før du sparer på å ha Elton-abonnement. Når linjene krysser 0, begynner du å spare på abonnementet."

Jeg kan jo ikke starte lading hos Circle K (eller MER) i Elton appen...

"Elton tilbyr to ladepakker med rabatt på lading hos alle ladeoperatører unntatt Ionity, og to egne ladeabonnementer kun for lading hos Ionity"

Skriver NAF...

"Elton er opptatt av ladefrihet. Pakkene gjelder derfor overalt hvor du kan lade med Elton. Det vil si at du får rabatt på over 750 stasjoner i Norge, i tillegg til alle våre partnere i Danmark, Sverige og Finland."

Skriver Elton...

Da er vel "hva du kan spare som kunde hos Circle K og MER" relativt uvesentlig.

Jeg vil jo normalt sett anse NAF som en seriøs aktør, så jeg føler jeg muligens misforstår noe i det de skriver, men jeg begriper ikke hvordan deres analyse av "hvor mye man må lade hos Circle K for at Elton skal lønne seg" gir noen som helst mening.

Vidar_S

Jeg tror NAF har glemt at Elton per i dag ikke har et samarbeid med alle operatører, ja.

RJK

Ladeklubben og elbilforeningen er like "flink" som NAF her, ved at de skryter på seg at du kan spare ved å bruke Ladeklubben. Problemet er at de sammenligner med å lade hos Mer og/eller Circle K hvor du ikke kan bruke den blå brikka til Ladeklubben, med å lade hos en operatør de har avtale med, og som er langt billigere.

Dobbelt interessant er det da at det hos 2 av 3 operatører der man får både ladeklubb-prisen og registrert kunde hos operatør, er dyrere å bruke Ladeklubben på disse stasjonene, og så har de noen de ikke har oppgitt pris på lading med Ladeklubben-brikken.

Se gjerne min kommentar på denne tråden:

https://elbilforum.no/index.php?topic=61773.new#new
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Panduck

Sitat fra: RJK på lørdag 03. september 2022, klokken 02:31
Ladeklubben og elbilforeningen er like "flink" som NAF her, ved at de skryter på seg at du kan spare ved å bruke Ladeklubben.

Det blir litt det samme, men NAF har neppe noe å tjene på å misinformere slik de gjør, det virker rett og slett som "dårlig research". Folk kan ende opp med å kjøpe Elton-rabatt for å spare penger på lading hos Circle K, og bli irritert når de ikke får det, men det tjener jo ikke NAF noe på...

Elbilforeningen derimot er jo fult klar over hva de gjør, så det er jo faktisk hakket værre.

RJK

Sitat fra: Panduck på lørdag 03. september 2022, klokken 11:07
Sitat fra: RJK på lørdag 03. september 2022, klokken 02:31
Ladeklubben og elbilforeningen er like "flink" som NAF her, ved at de skryter på seg at du kan spare ved å bruke Ladeklubben.

Det blir litt det samme, men NAF har neppe noe å tjene på å misinformere slik de gjør, det virker rett og slett som "dårlig research". Folk kan ende opp med å kjøpe Elton-rabatt for å spare penger på lading hos Circle K, og bli irritert når de ikke får det, men det tjener jo ikke NAF noe på...

Elbilforeningen derimot er jo fult klar over hva de gjør, så det er jo faktisk hakket værre.
Totalt enig i det. Jeg mente bare at "de er like flinke" ved at de gjør ca. samme feilen. Men at Ladeklubben/Elbilforeningen har egeninteresse av å lure folk på denne måten og derved gjør det bevisst, er temmelig ille.

Og her har jeg som sagt lagt frem bevisene som vil holde når jeg fremover vil advare folk mot å la seg lure av Ladeklubben.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA