Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering fra Lillestrøm

Startet av TeslaSY, mandag 07. desember 2020, klokken 10:37

« forrige - neste »

model3pw

De legger Nokian R3 med rulleretning krav på alle bilene, så litt svakt at det skjer. Kjedelig å måtte på service senter for det.

Booket sevice for det gjennom app og fikk time 18 januar!

No way jeg godtar det! Ikke veldig viktig nå som jeg kjører på asfalt og ikke snø så langt, men en slik fix forventer jeg gjort samme dag pga sikkerhet.

Møter opp hos de mandag for å kreve fix. Umulig å komme gjennom på tlf. De bare legger på etter ventet i kø 15-30 min.

thebadger

Sitat fra: model3pw på fredag 25. desember 2020, klokken 12:06
De legger Nokian R3 med rulleretning krav på alle bilene, så litt svakt at det skjer. Kjedelig å måtte på service senter for det.

Booket sevice for det gjennom app og fikk time 18 januar!

No way jeg godtar det! Ikke veldig viktig nå som jeg kjører på asfalt og ikke snø så langt, men en slik fix forventer jeg gjort samme dag pga sikkerhet.

Møter opp hos de mandag for å kreve fix. Umulig å komme gjennom på tlf. De bare legger på etter ventet i kø 15-30 min.
Jeg ville fikset det hos ditt nærmeste dekkhotell og bedt om å få dekket utlegget av Tesla.
Du kan jo prøve å møte opp hos Tesla uten avtale, men mistenker det er en skuffelse du går i møte i så fall.
Ring klokken 09:00 på mandag, tok bare et par minutter å komme gjennom til delivery. Trykk innvalg 5 for å settes til verksted.

Woodbear

Levering på mandag blir jo helt topp, takk værguder 😂
2021 model 3 hvit performance.

TM3P2020

Hvordan ligger det ann med utlevering på Lillestrøm i dag? Henter der i ettermiddag.

thebadger

Sitat fra: TM3P2020 på mandag 28. desember 2020, klokken 12:05
Hvordan ligger det ann med utlevering på Lillestrøm i dag? Henter der i ettermiddag.
Basert på levering 22. og 23. desember så ville jeg prøvd å ringe. Kan hende det er greit å "ta neste tog". De vil vel helst ikke fylle opp med potensiell korona-smitte, for hvis noen av de ansatte havner i karantene klarer de i hvert fall ikke kvartalet.

Cato76

Sitter på tog fra Porsgrunn til Lillestrøm for å hente bil i ettermiddag. I løpet av denne korona-tiden har jeg ikke satt meg i så stor smittefare som i dag! Toget innover er ganske fullt og det er også noen som ikke bruker munnbind..
Togstasjonen ligger ett par hundre meter fra Tesla senteret i Porsgrunn. Tror det hadde vært mye mer effektivt og smittevennlig å levert ut lokalt!!
Ser ikke frem til å sitte, om mulig, flere timer i Lillestrøm blant flere titalls personer som er i samme situasjon.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

royturbodiesel

18 stk foran meg i køen for check in i dette øyeblikk.
Godt med sørpe og snø.
Bestilt uten vinterdekk (med levering i november som burde gått greit med sommerdekk) så jeg må nå legge om i snøføyke.
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

Zero-talent

Sitat fra: Cato76 på mandag 28. desember 2020, klokken 12:42
Sitter på tog fra Porsgrunn til Lillestrøm for å hente bil i ettermiddag. I løpet av denne korona-tiden har jeg ikke satt meg i så stor smittefare som i dag! Toget innover er ganske fullt og det er også noen som ikke bruker munnbind..
Togstasjonen ligger ett par hundre meter fra Tesla senteret i Porsgrunn. Tror det hadde vært mye mer effektivt og smittevennlig å levert ut lokalt!!
Ser ikke frem til å sitte, om mulig, flere timer i Lillestrøm blant flere titalls personer som er i samme situasjon.

Rart det der...jeg sto samme sted for en uke siden og tenkte akkurat det samme... Føltes ikke helt trygt på et fullt tog med flere munnbindløse. Men bilen er verdt det! Og behold munnbindet på så er smitterisikoen liten.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

hELgenen

#188
Munnbind hindrer smitte fra den syke med 99.9%
Andre veien,som beskyttelse er tallene vesentlig dårligere.
Alle som jobber i Tesla med utleveringer bør derfor ha munnbind som sikkerhet for å ikke smitte kunden.
Jeg vet ikke hva de gjør nå mhp smittevern,men jeg synes Tesla generelt er helt ville når det kommer til å pushe biler inn mot kvartalsslutt.

Fikk akkurat denne fra Tesla :

"Bli eier av en ny Model 3 før nyttår fra 3.111,- per måned* med en rente fra 0,25%. Henter du ut bilen din før nyttår vil du i takknemlighet få med ett års gratis ubegrenset Supercharging** "

Snakk om desperasjon.............

thebadger

Sitat fra: hELgenen på mandag 28. desember 2020, klokken 14:06
Munnbind hindrer smitte fra den syke med 99.9%
40%, hvis brukt riktig: FHI
Sitat fra: hELgenen på mandag 28. desember 2020, klokken 14:06
Andre veien,som beskyttelse er tallene vesentlig dårligere.
Jepp, og feil bruk kan til og med øke smitterisiko.
Sitat fra: hELgenen på mandag 28. desember 2020, klokken 14:06
Alle som jobber i Tesla med utleveringer bør derfor ha munnbind som sikkerhet for å ikke smitte kunden.
Det har de, med Tesla-logo til og med.
Sitat fra: hELgenen på mandag 28. desember 2020, klokken 14:06
Jeg vet ikke hva de gjør nå mhp smittevern
MHT smittevern så:
Flytter de utlevering til Lillestrøm istedenfor Drammen, selv om Drammen hadde gjort utlevering raskere (mindre transporttid)
De har kontaktet overlege og smittevernansvarlig i Lillestrøm og informert om situasjonen
De sender flere varsler om å møte opp alene og forberedt for å redusere forsinkelser og antall personer i lokalet
Sitat fra: hELgenen på mandag 28. desember 2020, klokken 14:06
men jeg synes Tesla generelt er helt ville når det kommer til å pushe biler inn mot kvartalsslutt.
Det har du absolutt rett i, og betydelig mangel på rutiner ved unntakssituasjoner.

hELgenen

Ser mange snakker om feil bruk av munnbind og risikoen relatert til det - helt sikkert rett.
Men da burde kanskje noen fortelle om rett bruk - såååå vanskelig kan det vel ikke være?
Eller er det slik at FHI og kommuneoverleger tror at landets befolkning stort sett består av idioter som ikke klarer å lære seg å bruke munnbind korrekt?

Bra at Tesla kjører på med munnbind til sine ansatte og hjelpere...Kudos til dem!

Zero-talent

Null stress på Lillestrøm, der var det god avstand, masker og pleksiglass. Men for oss som har litt reisevei er det jo selve reisen som er risiko. Betydelig forskjell på trengselen på toget fra Porsgrunn til Drammen kontra videre gjennom stor-Oslo. Det føltes unødvendig for vår del som fikk lenger reisevei. Men er selvfølgelig fint for andre igjen som bor andre steder...
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

royturbodiesel

Fikk bilen på under 1 time.
Å sjekke bilen i full snøføyke var dødfødt
Sklidd bort til Megahjul for å skifte dekktrykksensorer
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

thebadger

Sitat fra: hELgenen på mandag 28. desember 2020, klokken 14:34
Ser mange snakker om feil bruk av munnbind og risikoen relatert til det - helt sikkert rett.
Men da burde kanskje noen fortelle om rett bruk - såååå vanskelig kan det vel ikke være?
Eller er det slik at FHI og kommuneoverleger tror at landets befolkning stort sett består av idioter som ikke klarer å lære seg å bruke munnbind korrekt?

Bra at Tesla kjører på med munnbind til sine ansatte og hjelpere...Kudos til dem!
https://www.fhi.no/publ/plakat/slik-bruker-du-munnbind/
Hvis du tar på munnbindet skal det kastes, du må rengjøre henda og ta på nytt.
Men det ble veldig off-topic plutselig :blank:
Sitat fra: Zero-talent på mandag 28. desember 2020, klokken 14:49
Null stress på Lillestrøm, der var det god avstand, masker og pleksiglass. Men for oss som har litt reisevei er det jo selve reisen som er risiko. Betydelig forskjell på trengselen på toget fra Porsgrunn til Drammen kontra videre gjennom stor-Oslo. Det føltes unødvendig for vår del som fikk lenger reisevei. Men er selvfølgelig fint for andre igjen som bor andre steder...
Ja, og det er vel spesielt mye i dag siden det er første arbeidsdag etter julaften + 3 røde dager.

Toonster

Blir bilen registrert hos SVV samme dag den utleveres?
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA