Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Levering fra Lillestrøm  (Lest 17954 ganger)

thebadger

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Levering fra Lillestrøm
« Svar #180 på: Torsdag 24. Desember 2020, klokken 17:09 »
La nå merke til at de monterte Nokian R3 dekkene feil vei ved utlevering (rotasjons retning). Verdt å sjekke for alle som har hentet bil med slike dekk.
Det forklarer hvorfor de er så ustabile i svingene. Takk!
Har funnet en haug av små skader i interiøret etter at jeg fikk ut sommerdekkene.

alagerqv

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #181 på: Torsdag 24. Desember 2020, klokken 23:12 »
Gode grunner til å hente i dagslys hvertfall...

sidprinos

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #182 på: Fredag 25. Desember 2020, klokken 07:48 »
La nå merke til at de monterte Nokian R3 dekkene feil vei ved utlevering (rotasjons retning). Verdt å sjekke for alle som har hentet bil med slike dekk.
Takk for tipset!
Er rotasjons retningen markert med en pil? Eller skal man se etter en V mønster da skal spissen på V-mønsteret peke i kjøreretningen ?

TM3P
VIN 838xxx ,levering Lillestrøm 28/12.

RJK

• Gold Member
  • Hyundai Kona -19 Dark Knight, Soltak
    • Vis profil
« Svar #183 på: Fredag 25. Desember 2020, klokken 08:28 »
Dekkene skal ha pil som anviser rotasjonsretningen, men du bør kunne se det på mønsteret og. Vannet(snøen skal presses fra senter og ut til sidene, og ikke motsatt.

Altså skal "spissen" på mønsteret nå ned i asfalten først, når dekket ruller fremover. Som en spydspiss. Ikke som skia til Bokløv, som samles bake.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

sidprinos

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #184 på: Fredag 25. Desember 2020, klokken 09:25 »
Dekkene skal ha pil som anviser rotasjonsretningen, men du bør kunne se det på mønsteret og. Vannet(snøen skal presses fra senter og ut til sidene, og ikke motsatt.

Altså skal "spissen" på mønsteret nå ned i asfalten først, når dekket ruller fremover. Som en spydspiss. Ikke som skia til Bokløv, som samles bake.
Takk :+1:.
Det høres viktig at dekkene skal være montert i riktig rotasjonsretnig. Håper dette med feil montering var en sjelden svikt på rutiner og at Tesla folk ikke slurver her. Skjønner at de står under stor press den tiden nå men sikkerhet må ivaretas uansett .Små skjønnhets feil på bilen kan jeg leve med til den dagen skal rettes opp senere men jeg vil ha den sikkerheten bilen egentlig kan gi meg fra første dag.Man skal kreve å rette på dette der og da ved leveringen hvis blir oppdaget.

TM3P
VIN 838xxx ,levering Lillestrøm 28/12.

Woodbear

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #185 på: Fredag 25. Desember 2020, klokken 11:27 »
Ok, legge til på lista
Panelgaps og lakkfeil
Lister , glass og clips

Og nå dekk retning 😂 jeez
2021 model 3 hvit performance.

automat

• Medlem i Elbilforeningen siden 2014
  • Gold Member
    • Vis profil
« Svar #186 på: Fredag 25. Desember 2020, klokken 11:43 »

Og nå dekk retning jeez

Jeg har opplevd å få feil rulleretning på et vinterdekk på en Ford. Og det var ikke ved en masseutlevering. Feil kan skje alle.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

model3pw

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #187 på: Fredag 25. Desember 2020, klokken 12:06 »
De legger Nokian R3 med rulleretning krav på alle bilene, så litt svakt at det skjer. Kjedelig å måtte på service senter for det.

Booket sevice for det gjennom app og fikk time 18 januar!

No way jeg godtar det! Ikke veldig viktig nå som jeg kjører på asfalt og ikke snø så langt, men en slik fix forventer jeg gjort samme dag pga sikkerhet.

Møter opp hos de mandag for å kreve fix. Umulig å komme gjennom på tlf. De bare legger på etter ventet i kø 15-30 min.

thebadger

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #188 på: Fredag 25. Desember 2020, klokken 13:49 »
De legger Nokian R3 med rulleretning krav på alle bilene, så litt svakt at det skjer. Kjedelig å måtte på service senter for det.

Booket sevice for det gjennom app og fikk time 18 januar!

No way jeg godtar det! Ikke veldig viktig nå som jeg kjører på asfalt og ikke snø så langt, men en slik fix forventer jeg gjort samme dag pga sikkerhet.

Møter opp hos de mandag for å kreve fix. Umulig å komme gjennom på tlf. De bare legger på etter ventet i kø 15-30 min.
Jeg ville fikset det hos ditt nærmeste dekkhotell og bedt om å få dekket utlegget av Tesla.
Du kan jo prøve å møte opp hos Tesla uten avtale, men mistenker det er en skuffelse du går i møte i så fall.
Ring klokken 09:00 på mandag, tok bare et par minutter å komme gjennom til delivery. Trykk innvalg 5 for å settes til verksted.

Woodbear

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #189 på: Fredag 25. Desember 2020, klokken 17:29 »
Levering på mandag blir jo helt topp, takk værguder 😂
2021 model 3 hvit performance.

TM3P2020

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #190 på: Mandag 28. Desember 2020, klokken 12:05 »
Hvordan ligger det ann med utlevering på Lillestrøm i dag? Henter der i ettermiddag.

thebadger

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #191 på: Mandag 28. Desember 2020, klokken 12:36 »
Hvordan ligger det ann med utlevering på Lillestrøm i dag? Henter der i ettermiddag.
Basert på levering 22. og 23. desember så ville jeg prøvd å ringe. Kan hende det er greit å "ta neste tog". De vil vel helst ikke fylle opp med potensiell korona-smitte, for hvis noen av de ansatte havner i karantene klarer de i hvert fall ikke kvartalet.

Cato76

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #192 på: Mandag 28. Desember 2020, klokken 12:42 »
Sitter på tog fra Porsgrunn til Lillestrøm for å hente bil i ettermiddag. I løpet av denne korona-tiden har jeg ikke satt meg i så stor smittefare som i dag! Toget innover er ganske fullt og det er også noen som ikke bruker munnbind..
Togstasjonen ligger ett par hundre meter fra Tesla senteret i Porsgrunn. Tror det hadde vært mye mer effektivt og smittevennlig å levert ut lokalt!!
Ser ikke frem til å sitte, om mulig, flere timer i Lillestrøm blant flere titalls personer som er i samme situasjon.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

royturbodiesel

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #193 på: Mandag 28. Desember 2020, klokken 13:32 »
18 stk foran meg i køen for check in i dette øyeblikk.
Godt med sørpe og snø.
Bestilt uten vinterdekk (med levering i november som burde gått greit med sommerdekk) så jeg må nå legge om i snøføyke.
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

Zero-talent

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #194 på: Mandag 28. Desember 2020, klokken 13:41 »
Sitter på tog fra Porsgrunn til Lillestrøm for å hente bil i ettermiddag. I løpet av denne korona-tiden har jeg ikke satt meg i så stor smittefare som i dag! Toget innover er ganske fullt og det er også noen som ikke bruker munnbind..
Togstasjonen ligger ett par hundre meter fra Tesla senteret i Porsgrunn. Tror det hadde vært mye mer effektivt og smittevennlig å levert ut lokalt!!
Ser ikke frem til å sitte, om mulig, flere timer i Lillestrøm blant flere titalls personer som er i samme situasjon.

Rart det der...jeg sto samme sted for en uke siden og tenkte akkurat det samme... Føltes ikke helt trygt på et fullt tog med flere munnbindløse. Men bilen er verdt det! Og behold munnbindet på så er smitterisikoen liten.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten